WAcHTTIJD BIJ DE DUANE...

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
LCR

WAcHTTIJD BIJ DE DUANE...

Post by LCR »

HELLO,
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op een pakketje die uit het buitenland komt en bij de duane terecht is gekomen? Ik wacht al meer dan een week en het pakket zit nog steeds bij de duane..... :evil:
Blitz

Post by Blitz »

Je zal zeker niet de laatste zijn, gebeurd te vaak dat pakketten er dagen danwel weken liggen. Enige wat je zelf kan doen is er scherp bovenop blijven zitten. Als het goed is kan je aan je trackingnummer zien wanneer het is aangekomen op Schiphol, dan kan je altijd even een belletje geven.
slydawg

Post by slydawg »

1 week is niets....
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

idd, het kan in 1 dag hier in nederland zijn, en vervolgens 2 weken bij de douane liggen. Hopeloze lui zijn het. En wel een vermogen vragen om het te verwerken. Ik vrees dat we hun koffie en donut rekening moeten betalen onder de noemer "verwerking goederen"
LCR

Post by LCR »

:evil:
Spullen waren van Canada al binnen 2 dgn op schiphol,maar ik kan via tracking niet vinden waar ie belandt is. Wordt ook niet wijzer van toen ik contact zocht met www.canadapost.ca
MHG

Post by MHG »

laatste pakket uit het buitenland van mij heeft er geloof ik 4 weken gelegen
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Ff opbellen, mijn ervaringen zijn 1a2 weken afhankelijk of ik zelf papieren moest invullen en terugsturen.
LCR

Post by LCR »

Delta_lima wrote:Ff opbellen, mijn ervaringen zijn 1a2 weken afhankelijk of ik zelf papieren moest invullen en terugsturen.

Wie moet ik opbellen?
De duane.....canadapost?
Heb voor de gein DHL,TNT en DPT gebeld....wisten van niks
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

De douane zal zeggen dat het bij canadapost ligt en andersom. Altijd lastig om uit te zoeken waaar het ligt.
Volgens mij is er een depot waar alles naar toe gaat wat naar de douane moet. En dan ligt het dus bij beide niet en kunnen ze ook niet zoeken. Ik ben ook wel eens aan het bellen geweest. Vaak schiet je er niks mee op.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

1 week is zeker niks....heb wel vaker op pakketjes moeten wachten +4weken.

Normaal kan je bij TNT de inklaringsdienst bellen, en eventueel zelf komen ophalen, maar dat is ook niet meer het geval (wreet niet hoe dat bij canadapost zal zijn). Nu met de feestdagen op komst, zal je pakket waarschijnlijk nog meer vetraging oplopen.
LCR

Post by LCR »

:cry:
Thx guys.......hoop op voor Xmas.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Mijn ervaring is dat het het toch wel 3 tot 4 weken duurt van deur tot deur. Behalve met Fedex.....daar duurt het maar een paar dagen en krijg je later de factuur voor de inklaringskosten.
DC2

Post by DC2 »

1 week is idd normaal. Ik heb zelf nooit langer dan 2 weken moeten wachten. Als het langer dan 5 werkdagen duurt, is de reden vrijwel altijd dat er kosten bij komen. De douane zelf bellen heeft geen zin, tegenwoordig nemen ze niet eens meer op, maar wordt de verbinding verbroken. Via TNT info opvragen heeft soms nog wel eens effect dat het pakket ineens binnen enkele dagen wordt aangeboden. Wat ik altijd doe na een week is een mail sturen naar

[email="klantenservice-inklaring@tntpost.nl"]klantenservice-inklaring@tntpost.nl[/email]

met alle gegevens. Hun klantenservice is betrouwbaar en reageert snel.
LCR

Post by LCR »

DC2 wrote: Als het langer dan 5 werkdagen duurt, is de reden vrijwel altijd dat er kosten bij komen.

:shock:
DAAR WAS IK AL BANG VOOR.....dat klink als alle spaarpotten alvast kapot gooien,want die dingen kosten een vermogen!!
Gelukkig heb ik tegen de verkoper gezegd om alles uit te pakken en als gift markeren. Zal hopelijk wat schelen,want nieuw zijn ze best prijzig.....
Hoeveel belasting moeten er betaald worden voor auto-onderdelen?
Nightmare

Post by Nightmare »

LCR wrote:Gelukkig heb ik tegen de verkoper gezegd om alles uit te pakken en als gift markeren. Zal hopelijk wat schelen,want nieuw zijn ze best prijzig.....

reken daar maar niet op. 90 van de 100 pakketjes worden onder de noemer "gift" verzonden. de douane trapt daar niet meer in. het is dan zaak aan jou om te bewijzen dat het een gift is. en dat kun je niet. ik bestel regelmatig dingen uit de states, en als het niet binnen 1 week aangeboden word, reken dan maar dat je 2 tot 4 weken kunt wachten. de douane bellen heeft idd geen zin. die weet echt niet waar jou pakketje is. jou pakket verdwijnt direct in het lager van TNT. die regelen de verdere inklaring voor de douane. en door de grote import drukte (ivm lage dollar) duurt het gewoonweg zeer lang. maar TNT weet wel degelijk waar jou pakketje is, maar doet alsof hun neus bloed. ze zetten je effe in de wacht, slurpen effe aan de hete koffie, en zeggen je vervolgens dat ze nog niets weten. is gewoon hun tactiek om je af te wimpelen.

tipje:

ik push altijd door en vraag naar een iemand anders die beter met de computer overweg kan. dan worden zijn ze een beetje op de teentjes getrapt, maar zoeken dan net effe dieper en hoppa, mijn pakketje komt tevoorschijn en word sneller verwerkt.
LCR

Post by LCR »

Zooo...net spulletjes binnen PLUS BONNETJE! :evil: :evil:
200tax aub gelijk afrekenen :read: !!
DC2

Post by DC2 »

LCR wrote:Zooo...net spulletjes binnen PLUS BONNETJE! :evil: :evil:

:schieten:
DC2

Post by DC2 »

Maar wel mooi dat je ze binnen hebt! :wink:
CTR-Asch

Post by CTR-Asch »

LCR wrote:Zooo...net spulletjes binnen PLUS BONNETJE! :evil: :evil:

Zoveel tax? Ik weet niet wat er besteld is maar is het dan wel de moeite waard geweest?
donkeykong

Post by donkeykong »

zal wel 40 euro inklaring zijn en de rest belasting!!

ja wat heb je besteld gozer???
Locked