Probleem met HID-kit

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Probleem met HID-kit

Post by Gangaran »

Ik heb vorige week en HID-kit voor mijn EP3 gekocht.
Gisteren had ik alles aangesloten en de zekering
van de linker koplamp gaat steeds stuk.
De grootlicht van beide kanten brand heel dof.
(ook met gestarte auto)
Ik heb de ballast kastje van link naar rechts verplaatst
en weer zekering kapot. Je zou denken dat de ballast
kast kapot is.

Ik heb besloten om de kit op mijn '83 civic te proberen en
ze doen het beide, groot licht brand ook goed fel. GEEN zekering
kaopt.

Beide zij uiteraard H4 (R en 83)

Nu weet ik niet wat mis is.Iemand enig idee?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Niemand??
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Wat ik je gister zei, draden niet in de goeie volgorde, heb je dat al gechecked?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja, maar bij de oude civic heb ik geen probleem met dezelfde kit.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

spanning goed? met motor aan en uit ff kijken.
massa goed? wat voor kit is het? BiXenon?

ik vind het raar dat ie dof brand. Xenon gebruikt de meeste stroom bij het opstarten. kijk goed of de connectors goed zitten.

dit is niet zo op te lossen, bij zoiets moet je de auto voor je hebben staan.

de connectors zijn belangrijk dat ze goed zitten. de meeste HID kits branden door op de connectors.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

De connectors van mijn EP3 zit vol met Lithium of zoiets. Denk tegen roest of zo. Bij de '83 heb ik dat niet.
Oh ja, het is geen biXenon. Alleen de grootlicht brand heel dof.
De zekeringen van de auto zijn 15A per lamp en op de ballast
kastje staat max 10A. Ik denk dat ik een doosje zekering moet
kopen en gaan puzellen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Gangaran wrote:Ja, maar bij de oude civic heb ik geen probleem met dezelfde kit.


Maakt niet uit, kan anders zijn bij de nieuwe civic.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Is goed, ik zal van de week weer eens een poging wagen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

In je 83 laten zitten :p
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Massaprobleem in de linkerkoplamp.

De plusaansluiting is correct alleen 'zoekt' ie via een andere weg naar een massa, in de EP3 dus via de grootlicht aansluiting.

Dat de zekering doorbrandt komt door overbelasting omdat de dim- EN grootlicht samen branden neemt het een veel hogere vermogen af dan de 15A zekering het toelaat.

De vettigheid in de connectors mag niks uitmaken, wel even controleren dat de connectors niet te makkelijk aansluit.
De metalen schuifjes in de connector willen soms wat 'openstaan' waardoor geen goede electrische verbinding ontstaat.

Waarschijnlijk heb je een xenonset met xenon dimlicht en halogeen grootlicht?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Klopt Keung, ik heb een xenon dimlicht en halogeen grootlicht.
De zekering springt als ik de dimlicht al aan probeer te zetten.
Ik dacht, alle H4 koplampen dezelfde aansluiting hebben en dat ik
dus niets hoefde aan te passen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Groot- EN dimlicht branden nooit samen, is een of ander.

Je moet ff doormeten wat de 3 draden op je stekker doen, het wisselt namelijk als je van dim naar groot licht gaat bv, je massa kan dan een plus worden of andersom.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Dacht echt dat het Plug & Play zou zijn. Woensdag ga ik hiermee verder.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

6 zekeringen verder en nog steeds geen geluk. Op de engelse forum heb ik gelezen dat je alleen de enkele Xenon lamp kan gebruiken zonder aanpassingen. Dus die zonder de halogeen groot licht.
Als je de dubbele neem(niet bi-xenon), moet je de bedradingen aanpassen.
To be continued.....
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

slydawg wrote:Je moet ff doormeten wat de 3 draden op je stekker doen, het wisselt namelijk als je van dim naar groot licht gaat bv, je massa kan dan een plus worden of andersom.


is dat zo? het zo wel kunnen hoor, ik heb het nog nooit nagemeten.
ik vind het wel raar: bv bij de caddy van het werk zet je bij groot licht één set lamp extra aan. dit kan natuurlijk ook met één lamp (H4)
gebeuren. dus dat allebei de pitjes branden tegelijkertijd.(standaard H4 lamp)

@gangeran: voltmeter erin proppen en nameten is de enigste oplossing :D
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Ik zat ook aan massa te denken.

Geef de xenon lamp een aparte/extra massa direct naar je chassis of accu!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Is een HID kit afhankelijk van een LHD of een RHD? De reden
waarom ik dit vraag is, omdat mijn HID kit zo'n metalen plaat heeft naast het lampje.
Locked