Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X

Post by mr. X »

Ja dat gaat me verbazen ja :shock:.

€ 1400,- WA en € 3700,- all risk per jaar. Waar wij al onze andere verzekeringen hebben lopen was WA 'maar' € 900,-.
Ik kan dus geen schade vrije jaren aantonen en ben nog geen 25 jaar. Dat is vaak waar ze over vallen.
Dimer

Post by Dimer »

mr. X wrote:Ja dat gaat me verbazen ja :shock:.

€ 1400,- WA en € 3700,- all risk per jaar. Waar wij al onze andere verzekeringen hebben lopen was WA 'maar' € 900,-.
Ik kan dus geen schade vrije jaren aantonen en ben nog geen 25 jaar. Dat is vaak waar ze over vallen.

Heb je die verzekeringsmaatschappij al geprobeerd die ik je heb aangeraden?

Ik betaal 300.- per jaar voor de NSX!

/edit dat je nog geen 25 bent kan inderdaad een probleem worden.. Ik kan je wel een telefoonnummer geven van een kennis van me. Hij kan wel iets voor je regelen. Hij zat voor mij rond de 45.- per maand bij de Europeesche met de NSX. Dat was gewoon op mijn naam, dus nog geen 25 jaar oud en 0 schadevrije jaren.
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb het verkeerd gedaan. Had 0% no-claim ingevuld maar heb het nu nogmaals gedaan met 0 schade vrije jaren. Nu komt er € 850,- uit en € 2250,- All-risk.

Heb vandaag telefonisch contact gehad, Dimer. Op internet kon ik zelf ook weer niks vinden omdat er simpelweg geen zoekresultaten uit kwamen. Nu gaan ze het uitvragen want ook daar kon ze in het systeem zo 1 2 3 niets zien. Over 48 uur weet ik meer.
Ben je al 25 geweest Dimer? Daar vallen ze zo over joh. :(

Edit
Dan zou je me een groot plezier doen. € 1000,- op jaar basis is niet misselijk. Weg gegooid geld allemaal.
vtec vince

Post by vtec vince »

Ik betaal nu 192 euro per kwartaal all risk , en dat vind ik al erg veel voor die paar km die ik rijd..nog geen 10.000 per jaar!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Dimer

Post by Dimer »

pb :wink:
RedSun

Post by RedSun »

http://www.verzekeringsite.nl

Wat ik zou doen is het, tot je 25 bent, op je ouders hun naam verzekeren, scheelt erg veel! En dan proberen als "bij" auto. met max 15.000 per jaar.

Om schadevrije jaren op te bouwen is het handig om een auto op je naam te hebben. De daihatsu cuore van je moeder bijvoorbeeld (ik noem maar wat) een klein licht autootje wat 0-100 in een halve dag doet. Dan bouw je in ieder geval iets op voor als je straks 25 bent. Dan kun je de ITR op je eigen naam zetten met een start aantal svj.

Als je hem niet all risk verzekerd doe dan iig WA+ (ook wel WA beperkt casco) dan zijn er veel dingen wel gedekt die alleen WA niet dekt:

-ruitschade (steenslag)
-inbraak
-aanrijding met wild
-stormschade

en nog een paar waar ik ff niet op kom

je weet me te vinden als je meer info wil :)
Nana korobi ya oki
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Altijd WA+Casco doen! scheelt in geld niet zoveel, maar kan altijd handig uitkomen!

Ik ben 25jaar 2 schadevrije jaren, daarvoor de Honda's altijd op mijn pa zijn naam gehad. Ik betaal 32euro per maand WA+ voor de ITR
Jo&

Post by Jo& »

Ik zou zeker all risk doen...
Of het risico overwegen.
Voor het wrak krijg je altijd wel ongeveer 1000 euro.
Dus reken uit.
Ik stuur je pb met waar je ook ff op moet vragen.
Arno

Post by Arno »

Ik betaal de volle mep per maand :cry: :razz: WA+ Rond de €90-100 per maand. 21 pas eh, maar heb al 3 vrije schade jaren y0 :razz:
DeraileD

Post by DeraileD »

Denk dat ik voor de meesten hier ook wel een leuke premie kan regelen, zie ook topic: http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=5714

Heb voor een aantal al de verzekering(en) geregeld. Hoor het wel bij interesse!
RedSun

Post by RedSun »

Jo& wrote:Ik zou zeker all risk doen...
Of het risico overwegen.
Dus reken uit.

Casco is zeker aan te raden ja.
1000,- euro voor het wrak ligt eraan hoor, als je hem in het kanaal parkeerd krijg je ietsjes minder :wink:
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:
Jo& wrote:Ik zou zeker all risk doen...
Of het risico overwegen.
Dus reken uit.

Casco is zeker aan te raden ja.
1000,- euro voor het wrak ligt eraan hoor, als je hem in het kanaal parkeerd krijg je ietsjes minder :wink:

De berekening is mijnsinziens als volgende:
De uitkering van een allrisk verzekering zal voor de Integra om en nabij de €9.000 zijn.
Je krijgt meestal wel €1.000 voor het wrak.
Dus wat je daadwerkelijk verzekerd is om en nabij de €8.000
Die €8.000 is dus het risico wat je loopt.
RedSun

Post by RedSun »

Goede beredenering al zou ik als ik X was een taxatierapport laten maken. Op papier krijg je er 9.000,- voor maar de dagwaarde van deze auto ligt, gezien zijn staat, een stuk hoger.
Dat moet je alleen wel aantonen en daardoor ga je waarschijnlijk iets meer premie betalen.

Ook in het geval een tegenpartij hem total loss rijdt dan hoef je op dat moment de discussie niet aan te gaan met een expert van de tegenpartij. Als je een verkeerde treft kun je er lelijk bij inschieten anls je niet zo ervaren bent. Op zo'n moment is het altijd handig als je een taxatierapport onder zijn neus duwt.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:Goede beredenering al zou ik als ik X was een taxatierapport laten maken. Op papier krijg je er 9.000,- voor maar de dagwaarde van deze auto ligt, gezien zijn staat, een stuk hoger.
Dat moet je alleen wel aantonen en daardoor ga je waarschijnlijk iets meer premie betalen.

Ook in het geval een tegenpartij hem total loss rijdt dan hoef je op dat moment de discussie niet aan te gaan met een expert van de tegenpartij. Als je een verkeerde treft kun je er lelijk bij inschieten anls je niet zo ervaren bent. Op zo'n moment is het altijd handig als je een taxatierapport onder zijn neus duwt.

Helaas is een taxatie rapport niet bindend en gaan verzekeringsmaatschappijen hier verschillend mee om. Natuurlijk wel het uitzoeken waard... En idd zul je ook meer gaan betalen, want het te verzekeren bedrag ligt hoger, bijv. 10.000 ipv 8.000 das een verschil van 25%.
Pas als de auto ouder is dan 15jaar dan kun je een zgnd young classics verzekering nemen waarbij taxatie geldt etc.
Altijd lastig.
RedSun

Post by RedSun »

Taxatie is wel bindend mits verdedigbaar maar dat doet de taxateur/expert. Mocht een tegenpartij het er niet mee eens zijn dan kan hij zich vervoegen bij de taxateur. Dus hoef je zelf de discussie niet te voeren.
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

Mijn verzekeraar wou niet eens kijken naar mijn taxatie rapport om de auto beter te vezekeren. Taxatie van een erkend taxatie bureau.
RedSun

Post by RedSun »

..... lekkere verzekeraar dan. Zal morgen eens kijken in hoeverre je ze kunt "verplichten" de dagwaarde aan te passen
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

Precies, ik gaf ook aan bereid te zijn meer premie te betalen om de auto goed te verzekeren maar wouden ze niet.
mr. X

Post by mr. X »

Het verzekeringsverhaal is nog altijd niet rond.
Er liggen een aantal maatschappijen op tafel en een daarvan wilde eerst foto's zien van de auto.
Heb daarom vandaag een mooie camera van een vriend mogen lenen en ben wat plaatjes gaan schieten. Aangezien ik er nog niet officieel mee mag rijden is het de (nu inmiddels welbekende) plek geworden bij ons achter.
Ben er niet heel lang mee bezig geweest moet ik eerlijk bekennen. Het was vreselijk koud en na 40 min voelde ik mijn vingers niet meer. Wilde jullie een paar van de foto's niet onthouden.
Geen van alle zijn bewerkt op welke manier dan ook. Enkel kentekenplaat weggehaald zodat dit het lijnenspel van de auto niet onderbreekt :wink:.

Image
Image
Image
Hier kan je zien dat de bestuurders stoel een heel klein beetje slijtage laat zien aan de onderste wang (het suède is er een beetje af waardoor het vaal wordt) en op de wang die in je rechter zij zit, dat is gewoon vies. Weet nog niet hoe ik het schoon ga maken.
Image
Die druppels gaan er zo lastig vanaf, geeft wel een leuk effect though.
Image
Stomme Golf kwam eraan rijden juist toen ik de foto wilde nemen. Vond hem toch mooi genoeg om hem te delen, op die witte vlek van een auto na dan.
Image
Gele stiksels in de achter zetels en zwarte in de Recaro's 8) Ik vind het zo'n gaaf contrast.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Het bewijs! Dat het niet een overgespoten auto is maar wel degelijk een OEM Y-56 :wink:. Stickers zijn overigens ook niet los te krijgen volgens de dealer, dus mocht ik haar ooit overspuiten gaat dat nog een gevecht worden want ik moet en zal OEM stickertjes vinden.
Image
Image
Zoals op onderstaande foto duidelijk te zien is, moet er nog een hoop gebeuren naar mijn zin. Bumper hangt niet recht (ja ik ben aan het zeuren nu) en het gedeelte tussen achterklep en achterbumper (slotplaat?) moet ook 'afgesteld' worden. De body lines moeten kaarsrecht worden.
Image
Image
Ik had voor deze foto een andere lens moeten nemen maar het was de laatste foto en mijn vingers deden pijn. Volgende keer ga ik close-ups maken. Toch is het effect erg leuk.
Image
Robert Itr

Post by Robert Itr »

Heeft toch wel wat die gele kleur. Strakke Integra :thumbs:
Locked