mr. X wrote:Nee, Dimer. Zijn uitlaat kan wel gewoon met een standaard motor. Het is geen noodzaak alles aan te hebben gepast. Ook als je stock wilt blijven rijden is dit de beste uitlaat. Vind het zelf ook wel erg verleidelijk. Eerst ding maar eens op kenteken zetten :wink:, dan bedenken wat ik met de auto wil doen en daarna, ooit, wil ik zeker een van zijn uitlaten.
Dit is in mijn ogen echt meer dan puur een kwaliteits product.
Ok.. dus het hele 'uitlaat als laatste' verhaal gaat niet per se op? Het ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan. Stel ik wil een motor bouwen, dan zou de uitlaat als laatste aan de beurt moeten komen. Maar stel, ik wil verder geen gekke dingen gaan doen kan ik gewoon bij hem een uitlaat laten maken?
Dat kan ook maar zonder de ecu af te stellen zal je niet het meeste uit zijn systeem halen.
mr. X wrote:Nee, Dimer. Zijn uitlaat kan wel gewoon met een standaard motor. Het is geen noodzaak alles aan te hebben gepast. Ook als je stock wilt blijven rijden is dit de beste uitlaat. Vind het zelf ook wel erg verleidelijk. Eerst ding maar eens op kenteken zetten :wink:, dan bedenken wat ik met de auto wil doen en daarna, ooit, wil ik zeker een van zijn uitlaten.
Dit is in mijn ogen echt meer dan puur een kwaliteits product.
Ok.. dus het hele 'uitlaat als laatste' verhaal gaat niet per se op? Het ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan. Stel ik wil een motor bouwen, dan zou de uitlaat als laatste aan de beurt moeten komen. Maar stel, ik wil verder geen gekke dingen gaan doen kan ik gewoon bij hem een uitlaat laten maken?
Dat kan ook maar zonder de ecu af te stellen zal je niet het meeste uit zijn systeem halen.
Hij maakt die uitlaat ook wel als je je ECU niet af wil stellen. Maar het is gewoon erg jammer als je dat niet doet.
Hij bouwt die uitlaat op je motor (+eventuele set up) en dan is de laatste stap altijd ECU correct afstellen als alles erop zit.
Dimer wrote:In hoeverre kun je dan de standaard ECU afstellen?? Of ga je er een AEM opzetten?
Zou je ook niet meteen wat aan de inlaat doen?
Inlaat zit ik nog over te twijfelen. Maar ben helemaal niet thuis in de NSX-en. Dus mocht je tips hebben :wink:
Als het goed is kunnen we de standaard ECU afstellen. Iig gaan we dat proberen en anders een aftermarket ECU maar ik weet dan niet welke.
Volgens mij kun je niet zoveel afstellen aan de standaard ECU. Wil je het goed doen kun je het beste gaan voor de AEM. Er zijn niet zoveel systemen verkrijgbaar voor de NSX.
Intake van ARC is erg mooi:
Kost $450.-
Ik zou het altijd icm de Cantrell/Taitec AIS doen.
Ik heb een Gruppe M intake. Er komt wel een Taitec AIS aan, maar met een NA motor heeft het veel meer effect dan mijn SC.
Deze kost $800.-
Een AEM ECU kost $ 1,200.-. Dan moet je nog wel wat kleine dingetjes zoals 02 sensors enzo hebben.
Met die AEM ecu ben je nog niet klaar he, moet volledig worden gemapped, kost ook iets van €500 dacht ik.
De intake ook mee pakken is idd een goed idee, dan heb je in- en uitlaat aangepast en kan de boel netjes worden afgesteld.
Als je het dus zo wil doen moet je minimaal een kleine €5000,- opzij leggen als ik het zo zie..
Compleet uitlaat systeem €3000,-
Inlaat compleet €1000,-
AEM ECU €1200,-
Afstellen € 500,-
Kan je wel vast vertellen dat je bij JD performance exhausts (logischerwijs) betaald aan de hand van het aantal cilinders. Dus de prijs 2500 is voor een 4 cilinder :wink:
22pk, hmm ik heb meer interesse in koppel en F1 geluid.
Ik vond dat eerste filmpje van Dimer het beste.
Dat ratellen in dat 2de filmpje vind ik niet zo. Vooral bij gaslos.
En ik wil dr ook nog een beetje normaal mee over straat kunnen. Of naar Frankrijk ofzo...
Die kerel van die S2K heeft mijns inziens het geluid gewoon omhooggedraaid, pitch zeg maar. En ik vind dat die niet zo goed donuts kan draaien...
slydawg wrote:Je wou toch F1 geluid? Daarmee kan je ook niet verwachten dat je normaal over straat kan of zonder oordoppen naar Frankrijk.
Maar eerste filmpje klinkt de uitlaat idd een stuk beschaafder.
Ik heb in Amsterdam, bij Rembrandtplein, een keer naast een Minardi F1 gestaan toen ze 'm startte... daar kun je inderdaad niet normaal mee over straat of zonder oordoppen naar Frankrijk :lol:
slydawg wrote:Je wou toch F1 geluid? Daarmee kan je ook niet verwachten dat je normaal over straat kan of zonder oordoppen naar Frankrijk.
Maar eerste filmpje klinkt de uitlaat idd een stuk beschaafder.
Ik heb in Amsterdam, bij Rembrandtplein, een keer naast een Minardi F1 gestaan toen ze 'm startte... daar kun je inderdaad niet normaal mee over straat of zonder oordoppen naar Frankrijk :lol:
Oooow jaaa, dat was een paar jaar geleden. Wat een geluid was dat hey
Edit: lees nu pas het topic door. Vind 3k voor een uitlaat wel erg veel. Als de auto wordt gebruikt voor races en 100ste secondes de doorslag geven, ok.
Maar zoals ben zegt; overkill, 99% hier op het forum zal het verschil waarschijnlijk niet eens merken tussen de uitlaat van deze meneer en bv een spoon, behalve in de portemonnee.