goed totaal uitlaat systeem

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
slydawg

Post by slydawg »

Dimer wrote:
mr. X wrote:Nee, Dimer. Zijn uitlaat kan wel gewoon met een standaard motor.
Het is geen noodzaak alles aan te hebben gepast. Ook als je stock wilt blijven rijden is dit de beste uitlaat. Vind het zelf ook wel erg verleidelijk.
Eerst ding maar eens op kenteken zetten :wink:, dan bedenken wat ik met de auto wil doen en daarna, ooit, wil ik zeker een van zijn uitlaten.

Dit is in mijn ogen echt meer dan puur een kwaliteits product.

Ok.. dus het hele 'uitlaat als laatste' verhaal gaat niet per se op? Het ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan. Stel ik wil een motor bouwen, dan zou de uitlaat als laatste aan de beurt moeten komen. Maar stel, ik wil verder geen gekke dingen gaan doen kan ik gewoon bij hem een uitlaat laten maken?

Dat kan ook maar zonder de ecu af te stellen zal je niet het meeste uit zijn systeem halen.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:
Dimer wrote:
mr. X wrote:Nee, Dimer. Zijn uitlaat kan wel gewoon met een standaard motor.
Het is geen noodzaak alles aan te hebben gepast. Ook als je stock wilt blijven rijden is dit de beste uitlaat. Vind het zelf ook wel erg verleidelijk.
Eerst ding maar eens op kenteken zetten :wink:, dan bedenken wat ik met de auto wil doen en daarna, ooit, wil ik zeker een van zijn uitlaten.

Dit is in mijn ogen echt meer dan puur een kwaliteits product.

Ok.. dus het hele 'uitlaat als laatste' verhaal gaat niet per se op? Het ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan. Stel ik wil een motor bouwen, dan zou de uitlaat als laatste aan de beurt moeten komen. Maar stel, ik wil verder geen gekke dingen gaan doen kan ik gewoon bij hem een uitlaat laten maken?

Dat kan ook maar zonder de ecu af te stellen zal je niet het meeste uit zijn systeem halen.

Hij maakt die uitlaat ook wel als je je ECU niet af wil stellen. Maar het is gewoon erg jammer als je dat niet doet.

Hij bouwt die uitlaat op je motor (+eventuele set up) en dan is de laatste stap altijd ECU correct afstellen als alles erop zit.
Dimer

Post by Dimer »

In hoeverre kun je dan de standaard ECU afstellen?? Of ga je er een AEM opzetten?

Zou je ook niet meteen wat aan de inlaat doen?
Jo&

Post by Jo& »

Dimer wrote:In hoeverre kun je dan de standaard ECU afstellen?? Of ga je er een AEM opzetten?

Inlaat zit ik nog over te twijfelen. Maar ben helemaal niet thuis in de NSX-en. Dus mocht je tips hebben :wink:

Als het goed is kunnen we de standaard ECU afstellen. Iig gaan we dat proberen en anders een aftermarket ECU maar ik weet dan niet welke.
Dimer

Post by Dimer »

Jo& wrote:
Dimer wrote:In hoeverre kun je dan de standaard ECU afstellen?? Of ga je er een AEM opzetten?

Inlaat zit ik nog over te twijfelen. Maar ben helemaal niet thuis in de NSX-en. Dus mocht je tips hebben :wink:

Als het goed is kunnen we de standaard ECU afstellen. Iig gaan we dat proberen en anders een aftermarket ECU maar ik weet dan niet welke.

Volgens mij kun je niet zoveel afstellen aan de standaard ECU. Wil je het goed doen kun je het beste gaan voor de AEM. Er zijn niet zoveel systemen verkrijgbaar voor de NSX.

Intake van ARC is erg mooi:

Image

Image

Kost $450.-

Ik zou het altijd icm de Cantrell/Taitec AIS doen.

Image

Image

Image

Ik heb een Gruppe M intake. Er komt wel een Taitec AIS aan, maar met een NA motor heeft het veel meer effect dan mijn SC.

Image

Image

Deze kost $800.-

Een AEM ECU kost $ 1,200.-. Dan moet je nog wel wat kleine dingetjes zoals 02 sensors enzo hebben.
slydawg

Post by slydawg »

Met die AEM ecu ben je nog niet klaar he, moet volledig worden gemapped, kost ook iets van €500 dacht ik.
De intake ook mee pakken is idd een goed idee, dan heb je in- en uitlaat aangepast en kan de boel netjes worden afgesteld.
Als je het dus zo wil doen moet je minimaal een kleine €5000,- opzij leggen als ik het zo zie..
Compleet uitlaat systeem €3000,-
Inlaat compleet €1000,-
AEM ECU €1200,-
Afstellen € 500,-
Jo&

Post by Jo& »

Thanks for the info!
Tsja het is altijd de vraag hoe ver je wilt gaan he...
Vant een komt het ander :wink:
Dimer

Post by Dimer »

Idd.

Dus:

AEM a $ 1,200.-
O2 sensor a $ 200.-
ARC a $ 450.-
AIS a $ 325.-
--------------------- +
$ 2,175.-

Hier komt uiteraard nog wat shipping en import/btw bij. Maar wellicht kun je het allemaal ook in Nederland krijgen via Rising Sun Performance.

En zoals Miguel zegt laten mappen. Ik weet alleen niet wie er goed AEM ECU's voor de NSX kan mappen in Nederland..

/edit ik zie dat Miguel al sneaky aan het editten was :wink: :D
slydawg

Post by slydawg »

hehehe ik had alleen euro tekentjes ipv $$
Dimer

Post by Dimer »

T.o.v. een 91er kun je met een compleet Taitec systeem ruim 22pk winnen.

Dan weet je in ieder geval wat je minimaal kunt verwachten :wink:

Image
Jo&

Post by Jo& »

Hmm.......................

Kan je wel vast vertellen dat je bij JD performance exhausts (logischerwijs) betaald aan de hand van het aantal cilinders. Dus de prijs 2500 is voor een 4 cilinder :wink:

22pk, hmm ik heb meer interesse in koppel en F1 geluid.
Dimer

Post by Dimer »

koppel staat er ook bij :wink:

Geluid zoals deze is echt uber geil (vanaf 1.34):

http://www.youtube.com/watch?v=LmkwUgQmlcg

/edit: nog een: http://www.youtube.com/watch?v=YaRGwtQ9tG0&feature=fvw

Als hij dat geluid kan namaken dan is ie echt koning :D :wink:
slydawg

Post by slydawg »

HAHAHA ik kreeg kippenvel van dat geluid man! De 2de uitlaat in het filmpje dan.
slydawg

Post by slydawg »

Of zoiets?
http://www.youtube.com/watch?v=dSQFxGV7-AM

Is alleen nep volgens mij en vele anderen.
Dimer

Post by Dimer »

Volgens mij is dat ook nep, maar wel leuk gedaan :D

Die Taitec F1 uitlaat zou ik wel willen hebben.. Ding is iets boven de EUR 2.000,-.
Jo&

Post by Jo& »

Ik vond dat eerste filmpje van Dimer het beste.
Dat ratellen in dat 2de filmpje vind ik niet zo. Vooral bij gaslos.
En ik wil dr ook nog een beetje normaal mee over straat kunnen. Of naar Frankrijk ofzo...

Die kerel van die S2K heeft mijns inziens het geluid gewoon omhooggedraaid, pitch zeg maar. En ik vind dat die niet zo goed donuts kan draaien...
slydawg

Post by slydawg »

Je wou toch F1 geluid? Daarmee kan je ook niet verwachten dat je normaal over straat kan of zonder oordoppen naar Frankrijk.

Maar eerste filmpje klinkt de uitlaat idd een stuk beschaafder.
Dimer

Post by Dimer »

slydawg wrote:Je wou toch F1 geluid? Daarmee kan je ook niet verwachten dat je normaal over straat kan of zonder oordoppen naar Frankrijk.

Ik heb in Amsterdam, bij Rembrandtplein, een keer naast een Minardi F1 gestaan toen ze 'm startte... daar kun je inderdaad niet normaal mee over straat of zonder oordoppen naar Frankrijk :lol:
MLM

Post by MLM »

Dimer wrote:
slydawg wrote:Je wou toch F1 geluid? Daarmee kan je ook niet verwachten dat je normaal over straat kan of zonder oordoppen naar Frankrijk.

Ik heb in Amsterdam, bij Rembrandtplein, een keer naast een Minardi F1 gestaan toen ze 'm startte... daar kun je inderdaad niet normaal mee over straat of zonder oordoppen naar Frankrijk :lol:

Oooow jaaa, dat was een paar jaar geleden. Wat een geluid was dat hey

Edit: lees nu pas het topic door. Vind 3k voor een uitlaat wel erg veel. Als de auto wordt gebruikt voor races en 100ste secondes de doorslag geven, ok.

Maar zoals ben zegt; overkill, 99% hier op het forum zal het verschil waarschijnlijk niet eens merken tussen de uitlaat van deze meneer en bv een spoon, behalve in de portemonnee.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Sow dat 1e filmpje van Dimer, GT1 (L)
Locked