Oprijbrug en DC2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
itr703

Oprijbrug en DC2

Post by itr703 »

Iemand ervaring met dit soort oprijbruggetjes:

Image

Je hebt ze van 23 en 32 cm hoog maar ik vraag me af of dat wel lukt
met de lage spoiler. Blijven ze ook wel staan als je er op rijdt ?

Alternatief zou een assteuntje zijn maar gevoelsmatig lijkt me een oprijbrug toch veiliger.
Robert Itr

Post by Robert Itr »

Ik heb zelf een set gemaakt van dikwandig stalen buis en inelkaar gelast,ongeveer 45cm hoog en heel flauw oplopend,dus geschikt voor hele lage auto s. Kan ook van hoekijzer. Je kunt dus zelf bepalen hoeveel graden de oprijbokken mogen oplopen en de hoogte ook. Heel makkelijk en veilig onder de auto werken. En 10x beter dan die Gamma bokjes.
mr. X

Post by mr. X »

Wat is er mis met gewoon hout?

Daar hebben wij het van gemaakt. Bestaat uit twee delen. Als de auto te laag is kan er een stuk voor gezet worden waardoor verlaagde auto's (of type-R's) er wel op kunnen.

Even snel een paintje gemaakt en geupload aangezien ik toch op de late avond niets meer te doen heb :razz:

Image

Volgens mij is staal duurder en moeilijker te maken voor de massa.
mr. X

Post by mr. X »

Duurde even maar heb een foto gevonden!

Image
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

DIY! :clap
Robert Itr

Post by Robert Itr »

mr. X

Post by mr. X »

Link doet het niet.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Jawel hoor.

Ziet er goed uit, inderdaad veel ruimte om zo onder te werken!
Handig...misschien eens aanschaffen tzt.
Gangaran

Post by Gangaran »

Mooie civic Robert.
mr. X

Post by mr. X »

Nadat hij hem heeft aangepast :wink:.

Wat ik link vind aan die bovenstaande oprijbruggen is dat ze geen plat gedeelte hebben waarop de auto kan staan. Ze moeten altijd op de handrem staan (of versnelling) en als er iets verkeerd gaat schiet hij nog naar beneden.
Onze blokken hebben een opstaande rand aan de achterkant zodat ze niet erover kunnen rijden en een klein randje aan de voorkant zodat hij ook niet terug kan.

Vooral bij de brug van Robert moet je niet te ver door rijden. Dan heb je best een probleempje.

Aangezien we (nog) geen brug hebben rij ik auto's altijd (achteruit) op de blokken en krik hem dan (voor onder het middelste steunpunt) ver omhoog zodat hij bijna horizontaal staat. Dan heb je stiekem best veel ruimte om te werken.
Robert Itr

Post by Robert Itr »

Gangaran wrote:Mooie civic Robert.

Volgens mij zijn al mijn foto s te zien in photobucket :-) ,dat is dus mijn 2e Honda,een civic 1ste gen uit 1979. Zet ze ook nog wel even bij een ander topic waar ik al een onderwerp ben begonnen. Ben er nog druk mee bezig zo te zien.
Robert Itr

Post by Robert Itr »

mr. X wrote:Nadat hij hem heeft aangepast :wink:.

Wat ik link vind aan die bovenstaande oprijbruggen is dat ze geen plat gedeelte hebben waarop de auto kan staan. Ze moeten altijd op de handrem staan (of versnelling) en als er iets verkeerd gaat schiet hij nog naar beneden.
Onze blokken hebben een opstaande rand aan de achterkant zodat ze niet erover kunnen rijden en een klein randje aan de voorkant zodat hij ook niet terug kan.

Vooral bij de brug van Robert moet je niet te ver door rijden. Dan heb je best een probleempje.

Aangezien we (nog) geen brug hebben rij ik auto's altijd (achteruit) op de blokken en krik hem dan (voor onder het middelste steunpunt) ver omhoog zodat hij bijna horizontaal staat. Dan heb je stiekem best veel ruimte om te werken.

Je moet gewoon domweg niet verder rijden dan de bokken lang zijn :-)

Ik zet m gewoon in zijn 1 en op de handrem en 2 stenen achter de wielen,dan kan er niks gebeuren. Maar misschien geen gek idee om er een platformpje bij aan te maken zodat ie gewoon staan blijft. Zal er is over denken :-)
Locked