Andere hobbies ......

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
vtec vince

Post by vtec vince »

Het is een krachtmeting tussen mens en vis.
Sommige vissen zijn erg sterk, en het is voor de vissers juist de uitdaging om een zo sterk mogenlijke vis te vangen.
Natuurlijk ook de tekening die de vis heeft, die maakt het voor de liefhebber nog mooier.
Maar als je een uur aan het worstelen bent met zo'n beest , geeft het voor de liefhebber een grote voldoening om hem dan aan de kant te hebben.
Dan is het wegen / meten en foto's knippen.
Daar kunnen de vissers misschien wel net zo opgewonden van raken dan van een ritje in een ferrari!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

donkeykong wrote:@ Dimer, je lijkt op die gozer van Kane....muzikaal ook dus

@ Maus, damn man jaren 90 stijl....kan me die kleren nog goed herrineren :)

@ donkeykong.. Cool hé.!!.. :D

@ Dimer, Oh ja joh..cool :o . Is me niet direct opgevallen.. :-)
Roy

Post by Roy »

slydawg wrote:Vis die ik vang gaat in de pan, is me met de paplepel ingegoten toen ik nog met mijn grootvader viste/jaagde in de jungle van Sur.

Same here!

Juist in Nl waar er een partij voor dieren, fondsen voor dieren, en dieren misshandeling een taboe is gebeuren er zulke dingen. :-?

Op de Antillen vis je alleen om te eten, en daar hebben ze geen eens een dieren ambulance :lol:

Teruggooien is naar mijn mening zielig.
Gaat het beest alleen maar pijn leiden, en dan vervolgens een paar keer per week achter elkaar worden gevangen.

Maar da's uiteraard mijn mening.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
berryb0nzo

Post by berryb0nzo »

@t : maus..
Leuke plaatjes die van 'vroegahh'.
Heb je ze speciaal even voor ons in gescant ? :worshippy:
De mooie tijd van monkey climbers e.d. en 15 meter draad voor de sounderbox :wink:
Zelfs ik heb daar nog een klein beetje mee te maken gehad toen ik begon.

@t: vtec vince
Volledig mee eens. :thumbs:

@t: De rest die niet begrijpen wat er zo leuk aan is..(of zelfs zielig vinden)
Tis gewoon moeilijk te beschrijven wat er door je heen gaat als je daar zit/ligt op je stretcher.
Lekker rustig geen gezeur aan je kop..en dan een gegil van je piepers.

Tis ook niet effe naar de waterkant gaan en een visje vangen..
Voordat je zo'n vis vangt is er al heel wat vooraf gegaan.
(wat ik beter maar niet uit kan gaan leggen anders wordt ik helemaal voor gek verklaard hier) :-)

En zielig ? nee, daar hebben we een onthaakmat voor en klinik. (Antibiotica voor de vis)
Maus_aka_papachico

@berrybonzo jep heb ik even gescand.. :D Niet te vergeten de swingers uit die tijd. Piepers en sounderbox heb ik nog . Zo ook nog 2 baitrunners van Shimano (zgan).. :wink: :D

Maar op meervallen vissen is volgens mij het ultieme. Ik heb 'vroegah' video's gezien.
Bij zo'n grote kan je uren in gevecht zijn.. :worshippy:
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

berryb0nzo wrote:En zielig ? nee, daar hebben we een onthaakmat voor en klinik. (Antibiotica voor de vis)

Ow dat maakt het gat in zn wang natuurlijk meteen een stuk minder erg... want je verzorgt het vervolgens. En hoe zit het met slachtofferhulp, stel dat de vis nog achteraf met iemand wil praten over zijn pijnlijke ervaring, krijgt hij/zij ook een kaartje mee voor korrelatie? :roll:
Dimer

Post by Dimer »

BZRKbb2 wrote:
berryb0nzo wrote:En zielig ? nee, daar hebben we een onthaakmat voor en klinik. (Antibiotica voor de vis)

Ow dat maakt het gat in zn wang natuurlijk meteen een stuk minder erg... want je verzorgt het vervolgens. En hoe zit het met slachtofferhulp, stel dat de vis nog achteraf met iemand wil praten over zijn pijnlijke ervaring, krijgt hij/zij ook een kaartje mee voor korrelatie? :roll:

:lol:
S.J.

Post by S.J. »

Weinig hobby's verder naast me auto. Alle dingen die ik doe heeft toch wel te maken met me auto. Ik ga vaak gewoon graag ergens heen rijden. Gewoon rijden rijden rijden meestal in de nacht en als ik dan moe ben dan pak ik me slaapzak uit me kofferbak en dan ga ik slapen. Zo ben ik soms een weekend op stap. Meestal neem ik dan gezelschap mee en dan gaan we gewoon chillen in plaatsen die we niet kennen.
Verder houd ik erg van eten, slapen, chillen.
muggo

Post by muggo »

nou ik ga ook graag langs het water zitten met de hengel .
ik vis vooral op de paling en ja dan hebben we kans dat we brasems van 50 a 60 cm vangen die gooien we dan terug want die zijn dus niet te eten .de paling gaat wel mee naar huis :razz:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Ik viste vroeger, tegewoordig geen tijd meer voor.
Maar het gaat om de rust, om in de natuur te zijn, om met de juiste uitrusting en het juiste voer, de vis te slim af te zijn.
Gewoon de jacht dus. Ik laat zn diertje absoluut niet onnodig lijden, maar als je het nooit gedaan hebt, kun je er gewoon niet over meepraten. Klaar.
Dimer

Post by Dimer »

Delta_lima wrote:Ik viste vroeger, tegewoordig geen tijd meer voor.
Maar het gaat om de rust, om in de natuur te zijn, om met de juiste uitrusting en het juiste voer, de vis te slim af te zijn.
Gewoon de jacht dus. Ik laat zn diertje absoluut niet onnodig lijden, maar als je het nooit gedaan hebt, kun je er gewoon niet over meepraten. Klaar.

Ik heb vroeger wel eens gevist en ik ben een keer mee gaan karper vissen met een vriend van me. Ik vind er niks aan... maar er zijn genoeg mensen die mijn hobbies niks vinden. Ieder z'n meug.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Ja man, ik bedoel, wat moet iemand nou met een NSX ?
puh ik snap dat niet hoor ;) :P
Dimer

Post by Dimer »

[quote="Delta_lima"]Ja man, ik bedoel, wat moet iemand nou met een NSX ?
puh ik snap dat niet hoor ]

haha, dat zegt m'n vriendin nog steeds, maar zij meent het wel...
Roy

Post by Roy »

Delta_lima wrote: maar als je het nooit gedaan hebt, kun je er gewoon niet over meepraten. Klaar.

zoals ik al zei ik heb niks tegen vissen, heb het zelf al vaak genoeg gedaan, maar dan op zee waar je het vangst later lekker kunt bakken. :idea:

een busje zout en aromat mee en bakken maar :stampen: :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
chris

Post by chris »

ik hockey, ben al 17 jaar keeper.. daarnaast niet echt veel hobbies eigenlijk..
Maus_aka_papachico

chris wrote:ik hockey, ben al 17 jaar keeper.. daarnaast niet echt veel hobbies eigenlijk..

Heb je in die 17 jaar weleens een bal tegen je noten gekregen.. :lol: ,..of heb je bij hockey ook zo'n tok net als bij honkbal.

Ik anders wel ( 12 jaar honkbal gedaan). Ondanks tok,..geen lekker gevoel.. :roll: Gaat echt je ogen van rollen trouwens..!!
chris

Post by chris »

Maus_aka_papachico wrote:
chris wrote:ik hockey, ben al 17 jaar keeper.. daarnaast niet echt veel hobbies eigenlijk..

Heb je in die 17 jaar weleens een bal tegen je noten gekregen.. :lol: ,..of heb je bij hockey ook zo'n tok net als bij honkbal.

Ik anders wel ( 12 jaar honkbal gedaan). Ondanks tok,..geen lekker gevoel.. :roll: Gaat echt je ogen van rollen trouwens..!!

vaak genoeg, en al zit je goed ingepakt..t is niet fijn.. verder al mn tenen en vingers, enkels en polsen meerdere keren gekneusd, schouder uit de kom, hersenschudding, gescheurde lip... alle blauwe plekken niet meegeteld :roll:

hockey gaat steeds harder en steeds sneller, en als keeper moet je die ballen toch stoppen.. kan wel pijn doen maar net die ene bal in volle vlucht midden in de lucht tegenhouden.. dat is het allemaal waard 8)

heb hier zelfs nog een carbon/kevlar ijshockey helm staan die na een aanvaring met een stick in 4 stukken lag :twisted:
Maus_aka_papachico

Zo dan zo dan,..klinkt als een avondje in de ring met Mike Tyson.. :lol: Heb je je beide oren nog trouwens..:mrgreen:

Maar uh,..wist niet dat ze bij hockey ook aan carbon/kevlar tjoening doen.. :razz: En zo te horen kan het nog steeds stuk.. :o
chris

Post by chris »

Maus_aka_papachico wrote:Zo dan zo dan,..klinkt als een avondje in de ring met Mike Tyson.. :lol: Heb je je beide oren nog trouwens..:mrgreen:

Maar uh,..wist niet dat ze bij hockey ook aan carbon/kevlar tjoening doen.. :razz: En zo te horen kan het nog steeds stuk.. :o

jep, vooral in de helmen is het tegenwoordig carbon/kevlar of compleet carbon of kevlar.. dit is mijn huidige, 100% kevlar:

Image

die zal iig niet stuk gaan :mrgreen:

geeft bijna niks mee, al zet je nog zoveel kracht erop.. enige nadeel daarvan is dan wel weer dat als je een bal erop krijgt het geluid je gewoon echt ff doof maakt..
mr. X

Post by mr. X »

Wat een geil ding :D

Vriendinnetje van me speelt ook best hoog bij Que vive, Dames 1 als ik me niet vergis, als keepster!
Locked