Deze auto's (NSX en G35) stonden te wachten om de baan op te mogen, totdat een EVO z'n grip verloor...
Ik vraag me af, wie zit hier fout?? Het lijkt mij ook dat die auto's daar gevaarlijk staan opgesteld.. Verzekeringstechnisch is dit een lastig verhaal...
Kijk de reactie van de NSX (?) rijder in de spiegel. Vlak voor de impact doet hij zijn handen naar zn hoofd. Vond het wel een grappig detail. Die dacht zeker dat hij hem in de flank zou krijgen.
Verder ziet de G35 het aankomen en gaat op zijn rem staan maar het is een aardige klap geweest zeg! Dat zal hij wel gevoeld hebben. Evo rijder was er snel uit.
Denk niet dat ze iets vergoed krijgen. Op de baan ben je nooit verzekerd, toch?
en dan loopt het zelfs nog relatief goed af... Had die NSX bestuurder die naast de wagen staat even de andere kant op gekeken, had hij er tussen gezeten..... abnormaal hoe dat zomaar allemaal kan.
Ik vind eerlijk gezegd dat dit eigenlijk ook onder de regel "geen beelden van verongelukte auto's anders dan jouw eigen" valt. Maar aangezien er wel iets uit te leren valt, en er geen beelden direct zichtbaar zijn, zal ik het deze keer niet verwijderen.
Een beetje opzetten van het verhaal of een waarschuwing vooraf had er best bij gekund vind ik.
Inhoudelijk ben ik van mening dat de organisator hier in de fout is, echter zal die geen verantwoordelijkheid toe te wijzen zijn zonder een rechtszaak, en dan nog is het onwaarschijnlijk dat die de schuld toegewezen zal krijgen. Iedere deelnemer is verplicht een vrijwaringsbewijs te tekenen alvorens deel te mogen nemen aan zo'n dag, en daar wuif je eigenlijk je auto (en misschien zelfs je leven) mee weg.
Als je aan zo'n dag meedoet moet je ertoe bereid zijn om zonder auto thuis te komen. Het is niet wat je wil of plant maar altijd een reëele mogelijkheid.
IvoG wrote:Als je aan zo'n dag meedoet moet je ertoe bereid zijn om zonder auto thuis te komen. Het is niet wat je wil of plant maar altijd een reëele mogelijkheid.
Daarom durf ik nooit mee te doen. :idea:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Die mogelijkheid waar ik naar refereerde bestaat ook als je gewoon de weg opgaat. Zelfs de beste rijders komen wel eens gladheid, dieren, of andere gekken tegen. En lang niet alles is verhaalbaar of verzekerd.
Voor mij weegt wat ik ervan geleerd heb en nog steeds kan leren veel meer dan de auto. Wat ik leer kan misschien een keer (mijn) leven(s) redden, die auto is maar een ding. :idea:
IvoG wrote:Wat ik leer kan misschien een keer (mijn) leven(s) redden, die auto is maar een ding. :idea:
Dat is zeker waar! Op het circuit kun je de auto veel beter leren kennen dan op de straat. Maar in de het degelijkse verkeer kan je dat wel helpen!
Zo kan ik me nog herinneren dat wij onderweg waren naar Oostenrijk en opeens klapte er een auto voor ons op z'n voorganger. M'n vader had het weekend ervoor z'n internationale race licentie gehaald en wist er zo op te anticiperen dat wij geen schade hadden. De twee auto's voor ons, een auto naast ons en de auto achter ons hadden allemaal flinke schade en er waren er ook een paar total loss. Het was best een ernstig ongeluk, een auto zat onder de vangrail en er moest zelfs een helicopter aan te pas komen. M'n vader was er van overtuigd dat de race cursus heeft geholpen om juist te handelen.