goed totaal uitlaat systeem

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mAThyR

goed totaal uitlaat systeem

Post by mAThyR »

wie kan mij vertellen welk uitlaat systeem het beste is voor de atr.
ik denk er over om het spruitstuk en de totale uitlaat te vervangen.
helaas kan ik hier niet echt vinden wat de beste optie is.
ook voor de uitlaat zie ik maar weinig mogelijkheden op het internet.
als ik het doe moet ik er wel qua performance op vooruit gaan en niet alleen armer van worden dus graag wat cijfers erbij.
ook het geluid moet leuk blijven dus wel wat luider maar niet net als de ongedempte invidia die ik onder mijn celica had(tja je word een dagje ouder he)
ik heb een testpipe maar die is met de apk keuring vervangen door de cat en ik moet hem nog terug plaatsen.
dus ik ben benieuwd naar jullie bevindingen
vtec vince

Post by vtec vince »

We hebben laatst een uitstapje met de club gehad naar een GOD in de uitlaat branche.
Kijk maar eens onder het topic meetings...en dan uitlatenfabrikant.
Hij kan alle wensen van jou op maat maken voor je ATR.
En qua prijs zit hij helemaal niet zo hoog als we hadden verwacht!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&

Post by Jo& »

Ja kijk daar eens, lijkt me echt iets voor jou!
mAThyR

Post by mAThyR »

vtec vince wrote:We hebben laatst een uitstapje met de club gehad naar een GOD in de uitlaat branche.
Kijk maar eens onder het topic meetings...en dan uitlatenfabrikant.
Hij kan alle wensen van jou op maat maken voor je ATR.
En qua prijs zit hij helemaal niet zo hoog als we hadden verwacht!

ik heb inderdaad vol verbazing zitten kijken naar zijn werk op de foto's en website van die gast.
heeft iemand een prijsopgave gedaan bij hem?
Dimer

Post by Dimer »

Ik dacht rond de 2500.- ex btw voor een compleet systeem vanaf de motor.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

mmm, meer in de buurt van 1500 voor een header, en nog eens 1500 voor de rest naar achter. Iets van 3000euro totaal denk ik.
Hij is dan iets van 2 weken bezig.

btw, Stel dat je het laat doen, eist hij wel dat je met je nieuwe systeem wel je ecu laat afstellen. Wil je dit niet, maakt hij GEEN systeem voor je! Hij is daar heel presies in. Geen bijstellen van de ecu betekent geen uitlaat systeem!
LCR

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:mmm, meer in de buurt van 1500 voor een header, en nog eens 1500 voor de rest naar achter. Iets van 3000euro totaal denk ik.
Hij is dan iets van 2 weken bezig.

btw, Stel dat je het laat doen, eist hij wel dat je met je nieuwe systeem wel je ecu laat afstellen. Wil je dit niet, maakt hij GEEN systeem voor je! Hij is daar heel presies in. Geen bijstellen van de ecu betekent geen uitlaat systeem!

Oh,ok...geen uitlaat,geen $
maar wel een goede raad van hem,anders haalt je niet de volle 100% eruit!En dat is wat iedereen toch wil?
Gijs

Post by Gijs »

3k is toch al heel wat, als ik dan vergelijk met wat je kan kopen op de markt, pakweg 1000-1500 euro heb je toch degelijk materiaal (volledige Piper uitlaat is +/- 750 pond op CPL website)..

Is die extra 1.5k het dan waard volgens jullie ? Gerechtigd dit de pk-winst (als die er al is) tegenover andere systemen ?

Puur meningvraag he ;)
vtec vince

Post by vtec vince »

Ik weet niet wat je al allemaal aan je moter hebt veranderd, maar hij geeft ook duidelijk aan dat de uitlaat als laatste gedaan moet worden.
Zo behaal je de meeste pk's uit een uitlaat systeem.
En hij kan er heel wat te voorschijn toveren, maak je daar maar geen zorgen over ;-)

Als je een uitlaat via internet gaat kopen , is dit een standaard uitlaat voor het type auto wat jij rijd.
Deze meneer wilt alles weten van je engine...boring, slag, welke type nokenassen , enz enz...dan gaat hij aan het rekenen , en maakt een perfect systeem voor jouw engine!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
bertjehonda

Post by bertjehonda »

wil je totale perfectie op/onder je auto dan moet je bij hem langs.
wat jij wil maakt hij, middentoeren gebied, hoogtoeren. beste mengeling van beiden, stil, herrie wat jij wil maakt hij.
en dat kan je verder nergens kopen of je heb bizar veel geluk maar daar moet je niet op rekenen :wink:
Jo&

Post by Jo& »

Wat voorgaande gezegt hebben klopt.
Deze man maakt voor jou auto de perfecte uitlaat zoals jij die wilt hebben. Waar je je vermogen wilt, wat voor geluid en hoeveel, de looks... Alles.

Alles wat je anders koopt is een compromie.
Ga anders een keer kijken, dan ben je zeker overtuigd.

Wij laten voor de NSX daar een uitlaat systeem maken.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Jo& wrote:Alles wat je anders koopt is een compromie.

Sorry dont agree with you there at all Jo, not everybody needs a custom exhaust system for 3000+€ ex Btw...

And especially not if the engine isn't even built!

I dont know much about Ch1 exhaust systems but Im sure there are plenty of great headers available for the H22a7.
mr. X

Post by mr. X »

Ze zegt alleen dat elk off the shelf uitlaat systeem een compromis is op bepaalde gebieden. Bij hem kan je het aanpassen op verschillende punten en kan je bepalen waar je het vermogen wil hebben.

Natuurlijk, niet iedereen heeft het nodig maar om het maximale eruit te halen is dit wel the way to go. En even reëel, een Spoon spruitstuk en Mugen catback met fatsoenlijke catvervanger kost je al bijna evenveel, zo niet soms meer, dan zo'n systeem.
Ik denk daarom ook dat hij heel scherp zit voor het product dat hij aanbiedt.
Jo&

Post by Jo& »

Benjdmin wrote:
Jo& wrote:Alles wat je anders koopt is een compromie.

Sorry dont agree with you there at all Jo, not everybody needs a custom exhaust system for 3000+€ ex Btw...
I didnt say that everybody needs one. And surely there are many people that are satisfied with an off the shelf product. What I meant to say that with one of his exhausts systems you can get exactly what you need and what is good for your set up.
99% of all other (non custom made) exhaust systems are a compromize. They have been built for a wide variety of set ups or a specific set up and thus not specifically exactly what is best for you.
But ofcourse not every one needs a custom made one. If you only want to go for looks or sound or if you dont feel like spending €2500,- on an exhaust system and are happy with a cheaper one.

Benjdmin wrote:And especially not if the engine isn't even built!

Yes, you are completely right about that. But then just stick to the original one and wait with replacing the exhaust until you have done all the other things you want to do.

Benjdmin wrote:I dont know much about Ch1 exhaust systems but Im sure there are plenty of great headers available for the H22a7.

I agree with what Mr.X said.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Meeeeh, good header 1000€ good catback 700€ thats about half!

Not saying this guy isnt good just saying its overkill...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

En je laat hem daarna ook afstellen dus?

Doe dan eerst een dynorun voor je hem wegbrengt. Dan weet Don gelijk het koppel verloop van de motor en weet hij waar de belangrijkste winst te vinden is.

(en weten wij gelijk hoe goed zn uitlaten zijn ;) )
Dimer

Post by Dimer »

Ik volg het niet helemaal... die dag bleek dat Don alleen uitlaten bouwt als alles al gedaan is verder. De uitlaat moet het laatste zijn wat je doet, toch? Dus eerst motor bouwen, stand alone ECU (of in ieder geval iets wat je kunt instellen) en DAN pas de uitlaat.

Van wat ik heb kunnen zien en begrijp van jullie NSX, Jo&, is deze nog helemaal standaard.
Jo&

Post by Jo& »

Gaskleppie wrote:

En je laat hem daarna ook afstellen dus?

Doe dan eerst een dynorun voor je hem wegbrengt. Dan weet Don gelijk het koppel verloop van de motor en weet hij waar de belangrijkste winst te vinden is.

(en weten wij gelijk hoe goed zn uitlaten zijn ]
Is wel de bedoeling :D
We gaan trouwens niet 100% voor performance en veranderen verder niets aan de auto. Op afstellen na dan. Dat moet er wel bij gezegd worden. Ben benieuwd naar het gasrespons/koppel en geluid.
mr. X

Post by mr. X »

Nee, Dimer. Zijn uitlaat kan wel gewoon met een standaard motor.
Het is geen noodzaak alles aan te hebben gepast. Ook als je stock wilt blijven rijden is dit de beste uitlaat. Vind het zelf ook wel erg verleidelijk.
Eerst ding maar eens op kenteken zetten :wink:, dan bedenken wat ik met de auto wil doen en daarna, ooit, wil ik zeker een van zijn uitlaten.

Dit is in mijn ogen echt meer dan puur een kwaliteits product.
Dimer

Post by Dimer »

mr. X wrote:Nee, Dimer. Zijn uitlaat kan wel gewoon met een standaard motor.
Het is geen noodzaak alles aan te hebben gepast. Ook als je stock wilt blijven rijden is dit de beste uitlaat. Vind het zelf ook wel erg verleidelijk.
Eerst ding maar eens op kenteken zetten :wink:, dan bedenken wat ik met de auto wil doen en daarna, ooit, wil ik zeker een van zijn uitlaten.

Dit is in mijn ogen echt meer dan puur een kwaliteits product.

Ok.. dus het hele 'uitlaat als laatste' verhaal gaat niet per se op? Het ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan. Stel ik wil een motor bouwen, dan zou de uitlaat als laatste aan de beurt moeten komen. Maar stel, ik wil verder geen gekke dingen gaan doen kan ik gewoon bij hem een uitlaat laten maken?
Locked