Aftermarket remmerij Integra

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Aftermarket remmerij Integra

Post by Joostb »

M'n JDM integra is toe aan een nieuwe set schijvenremmen, zowel voor als achter..

Welke set is aanbevolen als je zo af een toe een trackday mee wil gaan pakken? Ik had begrepen dat er geen brembo max bestaat voor een spec 96. Hoe zit het met het merk powerslot, is dat wat?

Ik zal ze gaan gebruiken i.c.m. ferodo ds2500 remblokken
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

ik denk dat als je ds2500 koopt het ook prima met oem schijven kan hoor.
Ze zullen misschien wel wat warmer worden, maar zoals je zegt af en toe en wat voor track use???

Dixcel is ook een leuk merk, kijk maar rond!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Over het algemeen is men hier zeer te spreken over standaard schijven met DS2500 blokken. Andere schijven heb je niet echt nodig. De blokken zijn de beperkende factor en gaan faden.

Overigens is hier wel wat meer informatie over te vinden als je even zoekt.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Powerslot is goede kwaliteit.
OEM schijven met ferodo's zijn bij mij krom gaan trekken na een dag circuit.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Hier bijvoorbeeld

Het is maar net wat je ervoor wil betalen.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Rij nu 3 jaar met Powerslot schijven en heb er geen klachten over.
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

Ik denk dat ik toch maar voor die van Powerslot ga.. Een hardcore circuit auto zal het zeerzeker niet worden maar ik heb er ook geen behoefte aan dat ze na een trackday krom zijn..

Iemand een adres waar deze ik het beste kan bestellen? Ik zie ze bij TCC staan maar daar lijken ze me nogal duur
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Stoptech schijven met DS2500 blokken en RVS leidingen is ook goed te pruimen hoor :thumbs:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

ja ook belangrijk he brakelines en natuurlijk goede remvloeistof!!

ik merkte zwaar verschil, maar zal wel door de remvloeistof komen....ik gebruik motul rbf600 :)
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

Klopt helemaal, staat ook op de planning om vervangen te worden!

Dit is alleen wat urgenter omdat de schijven redelijk krom zijn..
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb jarenlang diverse circuit dagen gereden met mn stock schijven en DS2500 blokken. Wel met extra koel slangen richting de schijven.
Nieuwe remvloeistof is idd wel een aanrader!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Koelslangen doet ook heel veel!
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

eerst maar eens upgraden naar 98spec/282mm, want de TS heeft een 96spec jdm R, toch? Met stock remmen? Heb eventueel nog wel wat remmen liggen voor je :-)
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

Klopt inderdaad! Upgraden naar de remmerij van een spec '98 zou een mooie upgrade zijn.. Echter heb ik nog niet zoveel circuit ervaring en acht ik dat in het begin nog niet nodig.. Is wel leuk voor in de toekomst :-)

Gaat spec '98 remmerij en 15 inch velgen trouwens wel samen?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Er zit standaard 15" op de '98-ers he...
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

Spec '98 heeft 16 inch wielen toch?

Ik vind het volgende over de verschillen tussen een spec 96 en 98:

96 Spec 195/55/15 4 stud

98 Spec 215/45/16 5 stud
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Joostb wrote:Spec '98 heeft 16 inch wielen toch?

Ik vind het volgende over de verschillen tussen een spec 96 en 98:

96 Spec 195/55/15 4 stud

98 Spec 215/45/16 5 stud


Beiden hebben gelijk, alleen MrX is er vergeten bij te zetten dat hij het over EU-spec heeft. Dus 282mm past ook in 15inch. JDM 98spec heeft 16" velgen inderdaad.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik was inderdaad onvolledig, mijn excuses :wink:.

JDM '96 spec 4x114.3 262/242 rijdt op 15"
JDM '98 spec 5x114.3 282/262 rijdt op 16"
EDM '98 spec 5x114.3 282/262 rijdt op 15"

Als ik me niet vergis!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Echter heb ik nog niet zoveel circuit ervaring en acht ik dat in het begin nog niet nodig

Daar vergis je je in. Je remt juist veel meer en langer als je geen ervaring hebt!
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

Dat geloof ik meteen!

Maar dat was niet helemaal mijn insteek.. Een reden voor mij om over te stappen naar spec ´98 remmen zou zijn om betere tijden op het circuit neer te zetten.. En daar ben ik nog helemaal niet aan toe :P

Plus dat ik bij de overstap naar 5*114,3 ook opzoek moet naar andere velgen etc.. Heb ik momenteel het budget even niet voor..

Wellicht verander ik wel snel van gedachten naar de eerste trackday
Locked