FN2 verkocht voor Ford Focus ST 2007==> 260pk & 480nm

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

mr. X wrote:Ik gok dat dit normaal is...
Zie het wel vaker, dat nieuwe auto's niet écht strak in de lak staan. Vooral duidelijk zichtbaar als je de lichtinval hebt zoals op de laatste foto.

Inderdaad.
De lak heeft minimaal last van sinaasappelstructuur.
Het valt vooral op vanuit deze hoek.
Ik had de foto andersom moeten nemen :wink:

Maar mijn pics neem ik meestal "in de rapte".

Lakkwaliteit is wel nooit de beste kant van de Japanners geweest :-)
En het betert het dus blijkbaar niet om omwille van de regels van de "groene jongens".

Ik heb al gedacht om de isollatieplaat aan de motorkap weg te halen,
om meer sound te hebben in het interieur.
('k weet niet hoeveel gewicht ik hier mee win.
Het zal minimaal zijn).
:arrow:
ik heb echter al gehoord dat de lak van de motorkap hittegevoelig zou zijn?
Al hebben de fn2's Lightweights ook géén isolatieplaat
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dan zou je ongeveer evenveel gewicht besparen als wanneer je jou dik gevulde portemonnee niet mee zou nemen :lol:.

Wil je wat serieuzer maar toch gemakkelijker gewicht besparen: gooi je reserve wiel eruit, als de FN2 die überhaupt wel heeft. Maargoed zo kan je door blijven gaan. Het is wel je daily (neem ik aan?). Dan wil je ook een stukje comfort en bij een lekke band niet gelijk standen :razz:.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mr. X wrote:...: gooi je reserve wiel eruit, als de FN2 die überhaupt wel heeft. ...


ik moet hem nog vinden :clap :lol:
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

mr. X wrote:Dan zou je ongeveer evenveel gewicht besparen als wanneer je jou dik gevulde portemonnee niet mee zou nemen :lol:.

Wil je wat serieuzer maar toch gemakkelijker gewicht besparen: gooi je reserve wiel eruit, als de FN2 die überhaupt wel heeft. Maargoed zo kan je door blijven gaan. Het is wel je daily (neem ik aan?). Dan wil je ook een stukje comfort en bij een lekke band niet gelijk standen :razz:.


Een reservewiel heeft ie inderdaad niet.
"Gelukkig" maar, want dat zou > 15kg wegen!

Maar hoofdreden dat ik geen voorstander ben van een vervangwiel op een 18'er:

Een thuiskomertje t.o.v. een 18duimers is zéér slecht voor je (aandrijf)as :x
want die zou "scheef" trekken wegens ongelijke verhouding.
Op een 17'er gaat het nog net.

Honda beweert 40kg te sparen met de airco, radio, de isolatieplaat en "kofferplaat" eruit te houden.
(zie info lightweights).
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Airco is een zware jongen, die zal ook het meeste weg halen. Als je het mij vraagt is de isolatie plaat erbij gezet als marketing truc en wellicht om het geluid in het interieur iets naar boven te trekken.

Had trouwens al een flauw vermoeden dat de FN2 gebruik maakte van zo'n banden-reparatie-setje voor onderweg, of heeft ze zelfs dat niet?
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

mr. X wrote:Had trouwens al een flauw vermoeden dat de FN2 gebruik maakte van zo'n banden-reparatie-setje voor onderweg, of heeft ze zelfs dat niet?

Yep dat is aanwezig :wink:
Maar in dat geval zal het best takelen worden :cry:

Ik zie het wel zitten om die isolatieplaat te laten weghalen,
om nóg meer racesound te hebben :twisted:

Indien het de lak niet beschadigd (hitte motor).

Het zijn gewoon simpele plastieke "klipjes".

Iemand ervaringen mee?

Honda lightweight rijders?
Of CW rijders? Want die hebben ook geen isolatie, denk ik.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Little Viper wrote:Of CW rijders? Want die hebben ook geen isolatie, denk ik.


CW heeft wel isolatie.
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

iVTEC-fab wrote:
"Little Viper":1mrtagp5 wrote:Of CW rijders? Want die hebben ook geen isolatie, denk ik.


CW heeft wel isolatie.[/quote:1mrtagp5]

Idd, heb ook isolatie.
Maar zit er niet mee in. Denk zelfs dat de lightweight niet zoveel verschil geeft ze.

Ze zouden is nen test moeten doen met de lightweight VS de cw versie.
Denk dat eerder de cw wint.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Hallo,

Ik heb de luchttoevoer van de "airbox" laten aanpassen.
'k ben zeer tevreden van het resultaat en ga het zo laten :twisted:

Het is nu eigenlijk gewoon een "short ram" (inductie kit) :idea:
:arrow:

De onderste toevoerslang van K& N is losgekoppeld van de kelk.
Dus het circuit is niet meer "gesloten"

De onderste originele toevoerbuis blijft wél overgaan in de K & N slang.
De K & N-toevoerslang staat gericht tot net voor "kelk".

-Bij "warme motor" is het "dipje" van de mafsenssor nauwlijks nog te voelen.

-Bij koude motor voel je het "dipje" wel nog zeer lichtjes.
(ook al is het gminderd).
Dat dipje voel je enkel als je volgas zou geven bij "koude motor".

-De flatspot ligt nu overigens rond de 3 à 4.00O t/min
Niet meer rond 2 à 3.000/min :P

-Optrekken is gelijkmatiger (omdat je geen dip hebt) als bij gesloten k & n apollo

-Verbruik is met 0,5 à 1liter gezakt :!: :D
(ervoor teveel benzine inspuiting?)

-Nog meer sound, omdat de kelk open is.

-Geen resonaties meer van plastiek

-Nadeel is wel dat de kelk misschien meer warme kan opzuigen,
bij stilstand.
Al rijdend betwijfel ik dit.
Ik heb er alleszins geen last van gehad, integendeel :twisted:

De aanpassing is uitgevoerd door inter-tuning.
Super service

Binnenkort een pic

TO DO's:

-Geluidsisolatie motorkap weghalen voor extremer motorsound :idea:
indien het geen kwaad kan voor de lak :?:

-in de toekomst "Ferodo 2500" sportremblokken plaatsen
(wanneer de huidige versleten zijn)

Op hoeveel km's slijten de fn2 remblokken gemiddeld?
25.000km of meer?

Passion greets
Js_raidon
Posts: 177
Joined: Tue Feb 03, 2009 4:39 pm

Post by Js_raidon »

Geluidsisolatie heeft niet echt negatieve gevolgen voor je lak.

Wanneer remblokken verslijten hangt van je rijstijl af natuurlijk. Ik heb maand geleden een FN2 binnen gehad met 20.000 km en de voorste en achterste waren versleten.

Dan andere die de eerste 40.000 km nog niet versleten waren. Maar het is wel algemeen geweten dat de remblokken te soft zijn voor de nieuwe civic
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Motorkap isolatie weegt 0,5-1kg Dus dat doet niet zoveel...
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Delta_lima wrote:Motorkap isolatie weegt 0,5-1kg Dus dat doet niet zoveel...

Ik ga het niet voor de gewichtwinst doen.
(al dacht ik eerst dat het meer woog)

Het is puur om nog wat meer optreksound te horen.

De isolatie is bevestigd met een simpel kliksysteem, lijkt me.
Indien het geluid niet mooi is, plaats ik de isolatieplaat wel terug :wink:

Een inoxen uitlaat zoals op mijn Fiesta ST zou natuurlijk beter zijn :-)
Aan mijn uitlaat ga ik deze keer niets veranderen,
zodat ik geen problemen heb op de keuring.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Iemand een idee hoe ik met de originele hondaradio meer bass kan creëren ?

Ik heb de achterste boxen laten afkoppelen,
en 2 boxen in de hoedenplank laten plaatsen.

Maar de radio "versterkt" niet genoeg BASS :-?
Een soort van "loudness-functie" ontbreekt
en/of de bass kan niet zwaar genoeg ingesteld worden.

Is de radioinstallatie begrensd ofzo?

Een versterker ga ik niet meer plaatsen.

De boxen van alpine kunnen alleszins nog véél meer volume aan.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

de radio is *** om het zo maar te zeggen :(
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Misschien een klein compactsubwoofertje kopen voor onder de voorstoel ofzo, dan kan je wat bass verwachten :)
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

vind je vrouw ook 'leuk' als ze een keer achter het stuur zit.. :wink:
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

donkeykong wrote:Misschien een klein compactsubwoofertje kopen voor onder de voorstoel ofzo, dan kan je wat bass verwachten :)

Dacht ook aan zoiets,
Maar dat kost me al direct weer +/- 300euro ofzo,
denk ik (zonder plaatsing).

Ik zal eens kijken voor 2de handse compactwoofers. op kapaza.be

Enige voorstellen (links) van modellen ?

Pioneer heeft er één, weet ik.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

nee joh, gewoon 2e handsje, en dan zelf inbouwen...kind kan de was doen :)

alleen ff opletten, denk dat ie oem geen subout heeft ofzo? dan moet je eentje hebben met high output
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Op mn EP3 waren mn voorremmen pas tegen de 50K km op.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Zitten geen line outs op de oem radio :)
Locked