Bridgestone stopt na het seizoen 2010 met het leveren van banden aan de raceklasse Formule 1. Dat maakte de Japanse bandenfabrikant maandag bekend.
Het bedrijf wil zakelijk een andere koers varen en de Formule 1 past niet in die nieuw te voeren strategie. ''Wij zullen daarom geen nieuwe verbinding meer aangaan'', aldus de officiële verklaring van Bridgestone.
Het huidige contract van Bridgestone met de autosportfederatie FIA loopt eind 2010 af.
Dit gaat toch niet betekenen dat ze ook op straat gebied gaan stoppen met sportief spul??? Ik hoop niet dat ze Honda opvolgens en die groene golf..... :cry:
Jammer maar ik kan het me niet voorstellen dat ze nu ook kwalitatief minder goede (sportieve) banden zouden maken. Ik zie niet in waarom. Ze hebben de technologie dus van daaruit zullen ze ook wel zonder F1 kunnen voort borduren.
Ik ken iemand die zn buurman vertegenwoordiger is van Bridgestone, zal eens vragen. Buiten Bridgestone is er ook genoeg goed spul te krijgen trouwens..
En de eerste F1-band die ze maken moeten ze dan de Toyo-TA noemen :wink:
Maar kan me niet voorstellen dat ze dan ook stoppen met het maken en ontwikkelen van sportieve banden..Er zijn immers genoeg andere raceklassen waar ze wellicht iets meer info uithalen voor het ontwikkelen van een band voor de openbare weg..