Delta_Lima: Integra Type R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
boikel

Post by boikel »

Hey Daan. Veel plezier met je DC2. :D

ps. voor je zwarte EJ9 wordt nog steeds goed gezorgd. :D
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:(Tip van de dag voor CV-met-afstandsbedienigs-loze mensen: Wat ik meestal doe in het donker is mijn vinger op de punt van de sleutel leggen en richting het slot gaan. Zo voel je met je vinger waar het gat zit, waar hebben we dat geleerd :roll:, en beschadig je niets.)

Van een oude fiets?
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Iedereen bedankt voor de reacties, na het weekeinde komen foto's.

@Snob, als ik hem iets verlaagd heb, ga ik even langs de rdw zodat ik legaal met 18.2 platen mag rijden.

@Boikel, leuk dat er nog goed voor de ej9 wordt gezorgd.
Ik neem aan probleemloos? Nog upgrade's gedaan?
mr. X

Post by mr. X »

Jo& wrote:
"mr. X":35auvjyy wrote:(Tip van de dag voor CV-met-afstandsbedienigs-loze mensen: Wat ik meestal doe in het donker is mijn vinger op de punt van de sleutel leggen en richting het slot gaan. Zo voel je met je vinger waar het gat zit, waar hebben we dat geleerd :roll:, en beschadig je niets.)

Van een oude fiets?[/quote:35auvjyy]

Als jij dat wil denken, sure!

:D
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Gefeliciteerd met je aankoop...

Dat werd tijd =:P
JDMTEG

Post by JDMTEG »

en nog ééntje erbij. proficiat.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Zo tijd voor updates.

Helaas ook minder nieuws, 1 dag na aanschaf stond ik op een parkeerplaats aan mijn zus de ITR te showen, rijdt een **** zijn eigen auto doodleuk achteruit, zo mijn voorbumper in.
Papieren ingevuld. Voorbumper stuk. Schade expert is geweest, en via Gerben van Honderdelen een nieuwe voorbumper weten te regelen. Komende maandag gaat hij naar de spuiter.
Tsja shit happens. gelukkig stond ik erbij...

Het werd tijd om de kentekenplaten eens te vervangen. Ik ben van plan om er nog mee naar de RDW te gaan, zodat ik er legaal mee mag rondrijden.

Tevens meteen LED kentekenverlichting gemonteerd.
Maatje van mij had ze zelf gemaakt en gemonteerd op zijn s2000 en dat staat echt heel erg nice. Hij had nog een setje leds over, dus zodoende. Meteen besloten de achterkant van de ITR in de tectiel te zetten.

Image

Image

Image

Ik moet zeggen dat ik heel erg verrast was toen ik de achterbumper demonteerde, wat zag alles er netjes uit zeg! de bodem was super schoon, nergens extreem veel vuil, vochtigheid of roest te bekennen!
Zelfs het achterbumperframe leek wel nieuw! Heel wat anders als de delsol achterbumper frames die gewoon letterlijk wegrotten!

Image

Image

Image

En netjes in de tectiel.

Image
Ik wou voor de LED verlichting custom beugeltjes maken, maar de orginele beugels en lampjes zaten zo vastgeroest, dat ik besloot om ze mooi te laten zitten, en het met een paar tyraps op te lossen.

Mocht ik het ooit weer in de orginele staat willen terugbouwen, dan hoef ik de bedrading maar te solderen.

Image

Image

Et voila! Kentekenplaten staan echt een stuk beter zo, en de LED verlichting geeft het geheel een erg modern uiterlijk.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Vandaag een nieuwe pot tectiel gehaald, de ITR opgekrikt, en ik ben begonnen aan de wielkasten en dorpels.
Hier weer hetzelfde verhaal, alles zag er erg netjes uit, waardoor ik totaal niet het gevoel kreeg dat ik aan een 13jarige ITR aan het werken was!

Alles gedemonteerd en even schoongespoten met de compressor, waarna ik alles even ontvet heb en kwasten maar.
Trek wel handschoenen aan, want die smurrie krijg je erg slecht eraf :P Been there done that.

Image

Image

Image

Image

Image

En het geheel nu netjes in de tectiel!
Image

Image

Image

Image

Image
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Tevens een brakestopper besteld via Derk van JapotoPerformance.
Toevallig kwam deze net binnen toen ik klaar was met tectileren, dus meteen besloten om hem te monteren!

Image
Erg mooi ding. Pasvorm is perfect!

Image
Ik heb een tik om alles te wegen :$ 453gram

Bij mij zaten de dikke kabelboom stekkers in de weg, dus ik heb het bracket waaraan deze 3 vastzitten gedemonteerd en weggelaten.
De stekkers heb ik 10cm lager dan hun oorspronkelijke positie weer gemonteerd met tyraps aan elkaar vast. En het geheel daar vastgezet met tyraps om de metalen remleiding die daar loopt.
Image
Iig zijn de 3 dikke stekkers en de kabelboom nu meteen mooi uit het zicht!

Tevens heb ik het plugje waarmee mijn gaskabel aan datzelfde bracket vastzit met een tyrap aan mijn veerpootbrug gemonteerd.
Image

En gemonteerd! Pasvorm is gewoon erg goed, en het rempedaal voelt meteen een stuk steviger en harder aan.

Kortom erg tevreden over deze goede maar goedkope upgrade!
CyRaX

Post by CyRaX »

Goed bezig.
Inderdaad.....weinig roest/slechte plekken.

Welke type/soort tectyl gebruik jij?
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Motip bitumen undercoating.
zwart blik, ik heb 2,5kg gebruikt.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Image

Hiermee heb ik vorig jaar ook mijn EK3 ingesmeerd.

Het laat zich erg goed uitsmeren, maar is ook weer niet zo vloeibaar zodat het spul gaat druipen. Het kleeft gewoon goed.
Neem wel een goede (lees dure) kwast, anders blijven alle haren in de pot zitten ipv aan je kwast. Vorig jaar gehad met de EK :o ops:
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Nice, typical JDM import underbody...

Never seen any salt, that showes mate!

I would kill the LED's to be honest, looks better with the original setup.
Delta_lima

Post by Delta_lima »

When my mate told me about the LED's I wasn't enthousiastic, but when i saw it IRL I really was! It looks amazing, and makes the car a lot younger! You should see it IRL!

I am planning to mount a xenon set of headlights 4300k,
so in total it would give a nice look on the car.
vtec vince

Post by vtec vince »

laatst toevallig bij wegmisbruikers gezien.....die gozer met zijn slopel astra!
Hij kreeg te horen van meneer agent dat het niet vanaf de fabriek zo hoorde , dus mocht het niet.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
EK20A

Post by EK20A »

Ziet er netjes uit, maar vergeet bij de brakestopper het voorste stukje niet te monteren:

Image

Het schroefdraad rechtstreeks op de remcilinder kan beschadigingen veroorzaken... Zou zonde zijn... Komt omdat je een rhd hebt, dan moet je de bout even omdraaien...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ja, Je kan ook de bout omdraaien zodat je een breder contact vlak hebt.
verder ziet je teg er erug goed uit!
Delta_lima

Post by Delta_lima »

@vtecvince, die jongen zn LED kit verlichte zowat de hele straat :P
Zo fel zijn ze bij mij niet. Ik blijf ermee rijden iig :)

@Ek20a, het was me al opgevallen dat de cusco brakestoppers inderdaad een soort voetje hebben. Mijne heeft dat niet!
Ik zal de bout omdraaien, bedankt voor de tip, jij ook Frank ;)
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Image
Bout MET voetje..

Net de 100.000km op de klok gezet :(
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Image

Image

ITR in de sneeuw :(
Hopelijk is het snel afgelopen met die troep. Het geeft iig wel een sfeervol plaatje.

Wat dingetjes gekocht voor de ITR

Hamp oliefilter
Takata harness
Oem window visors

Besteld:
Oem Veerpootbrug achter met kapjes
Oem type R stikker ,nieuw voor op de achterkant
Goed dashbordkastje, mijne is stuk.

Zodra alles binnen is foto's :)

Ben trouwens aan het twijfelen over een zeals B6 schroefset.
Locked