iVTEC-fab wrote:ik ben dus zwaar nieuwsgierig naar hoe Mugen die +37 pk uit de motor heeft geknepen........
zodra iemand het ondekt heeft... posten!
Hier komt ie:
MUGEN engineers then add a new camshaft and a modified intake system, ramping up power to 240ps and boosting torque by 10% through the rev range. Bespoke pistons are added to increase the compression ratio, then breathing is enhanced by fitting a custom stainless steel exhaust system and MUGEN airbox.
Finally a bespoke MUGEN map for the ECU allows the engine to really fly. It’s all unmistakeably MUGEN. Hot off the track and ready for the road.
As a mark of exclusivity, each Civic Type R MUGEN wears a special badge on the centre console that lists the serial number of each unique model. The Type R MUGEN is also painted the same colour as the first Honda Formula 1 car back in 1964: Championship White.
MUGEN also offers an optional, exclusive ‘Track Pack’. This includes front Recaro seats, removal of the rear seat bench, with a composite blanking panel to reduce weight. There’s also water and oil temperature and pressure gauges, data recording equipment and track ready, road-legal tyres.
Nou, bij mijn FN2 heb ik de achterbank er uitgehaald en ik rij tevens met data aquisition apparatuur rond. Betekent dat nu dat ik ook een Mugen CTR heb?
wat jij net zei is een extra track optie op de ctr mugen.
beter lezen. 8) ze hebben de motor ook aardig gekieteld.
en jij heb niet zo'n mugen body erop dus helaas je heb geen mugen ctr. :razz:
die ik trouwens wel heel gaaf vindt.