lees dit is..
Werkt wel hoor, het ene systeem zit nog net binnen de wet en het andere net niet.
Het systeem van stinger heeft software wat met een druk op de knop te wissen is. Dus als je aangehouden wordt druk je op die knop en er is geen belastend materiaal meer. Thuis ff aan de pc hangen et voila.
kijk http://www.stinger.com/index.php?lang=ne&sec=card&pg=cardtoepassingen
Het systeem van stinger heeft software wat met een druk op de knop te wissen is. Dus als je aangehouden wordt druk je op die knop en er is geen belastend materiaal meer. Thuis ff aan de pc hangen et voila.
kijk http://www.stinger.com/index.php?lang=ne&sec=card&pg=cardtoepassingen
Nana korobi ya oki
Klopt, dat is heel mooi gedaan van Stinger. Wil er zelf nog altijd een aanschaffen maar in principe kan je met goed opletten 99% van alle politie er tussenuit pikken. Ik geloof wel dat als je zo'n ding in de auto hebt, je veel minder goed op let waar ze staan en je overal klakkeloos te hard gaat rijden. Dat is ook weer niet de bedoeling.
RedSun wrote:Ach er zijn zat situaties waarbij je even minder scherp bent of waar je ze simpelweg nooit kan zien staan van te voren.
Laser controles zijn ook moeilijk te spotten soms.
ff je radio harder zetten, iemand inhalen, leuke meid bekijken rechts van je en je staat erop....
Als je oplet kun je er veel zien.
Maar ben het met je eens, als je super moe bent en naar huis rijdt savonds laat ofzo dan let je op de weg. Wat er naast de weg gebeurt is dan niet zo scherp.
En sommige controles kun je echt (bijna) niet zien. Vooral lasers idd. Zag er laatst eentje die stond tussen 2 geparkeerde auto's. Ik reed rustig. Maar die had ik pas op het allerlaatste moment gezien, dan hang je al want die pakken je van voren.
Klopt, maar zeker in het buitenland lijkt me zoiets ideaal. Daar hebben ze nogal eens vreemd gevormde camera's waardoor je ze niet, of niet snel genoeg, ziet.
Over het algemeen weet ik hier in de buurt alle standaard controle plekken zo ongeveer wel mag ik wel zeggen. Zoals ook op een hoop grote snelwegen. Het verrassings effect is er een beetje af als ze om de zoveel tijd op dezelfde plek staan. Dan is mijns inziens zo'n kastje overbodige luxe.
Over het algemeen weet ik hier in de buurt alle standaard controle plekken zo ongeveer wel mag ik wel zeggen. Zoals ook op een hoop grote snelwegen. Het verrassings effect is er een beetje af als ze om de zoveel tijd op dezelfde plek staan. Dan is mijns inziens zo'n kastje overbodige luxe.
mr. X wrote:Klopt, maar zeker in het buitenland lijkt me zoiets ideaal. Daar hebben ze nogal eens vreemd gevormde camera's waardoor je ze niet, of niet snel genoeg, ziet.
Tsja kastje kost al paar honderd euro...
Vraag me af of je dat eruit haalt.
Trouwens in het buitenland kan je in sommige landen echt zwaaar gezeik krijgen met die apparaten. Bijvoorbeeld Frankrijk ofzo. En ik denk Engeland ook. Daar mag je officieel zelfs geen navigatie systeem met flitspalen erop hebben.
Boetes zijn niet misselijk (1100 euro meen ik zelfs in Frankrijk)