Keung

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Good work Keung, we have to meet up some time so you can do all that to my ITR...

I have all the parts and you have all the skills!

:wink:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

At gasklep:
Valt dat niet software matig aan te passen dan?
Door de thermostaat blijft het blok kouder dan normaal. In de winter en bij rustig rijden blijft hij echter zo koud dat zelfs het programma in de koude start verrijking blijft draaien met onnodig hoog verbruik als gevolg.

Als ik de software bij stel wel. Maar een dealer kan dit niet zo maar even doen.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Dan nog blijft je motorblok 20 graden te koud met als gevolg een verhoogde/verkeerde slijtage.
Keung

Post by Keung »

Ik heb even een thread gestart omtrent de upgraded cooling parts, om mijn eigen gedeelte 'schoon te houden'

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... p?p=106521

Als laatst in mijn thread @ Gaskleppie:

Ik ben op de hoogte van de consequenties van dit soort thermostaten.
Ben namelijk met eigen onderzoek bij 3 verschillende D17 motoren resp. '04 FR-V D17, '02 Stream D17 en mijn '01 D17 achtergekomen dat de warmteontwikkeling van een D17 hoger en sneller is dan bij een D14 of D16 van EP Civic's

De D17's hebben nl. een kortere koelingstraject; kortere koelslangen, compactere constructie van koelkanalen en kleinere motorruimte bij een EM.
Terwijl de cilinderinhoud groter is geworden.

Hierdoor sneuvelen in Amerika ook talloze EM2's D17 koppakkingen in de hitte en met turbo-setups, in mijn geval na 3 uur nonstop Autobahn.

De bovenstaande FR-V en Stream D17 hebben ook dezelfde problemen als wat ik gehad heb zoals omschreven in de Honda-Tech forum.
Terwijl de EM US-build is, zijn de FRV en Stream JAPAN-build.
Aan de bouwkwaliteit ligt het niet aan, maar meer de ontwerp van de koeling in een D17.

Hiermee heb ik dus besloten om deze upgrades te kiezen, wetend met wat voor nadelen ik te maken krijg en ook hoe ik me moet aanpassen qua route ivm op bedrijfstemperatuur moet brengen van het koelsysteem ongeacht de afstanden.
Locked