Stijl kleding afsplitsing

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
mr. X

Stijl kleding afsplitsing

Post by mr. X »

Dit topic is een afsplitsing van offtopic gepost in de gespot categorie.
Gr. Jo&

Bretels, mét knoopjes ipv klipjes! Netjes Dimer! Dacht dat ik de enige was die zo gek zou zijn :D . Overhemd is wel wat te ruim.

De foto die je daar laat zien is best stijlforum waardig. Zit je daar toevallig ook?
Dimer

Post by Dimer »

klipjes zijn nep :D

Overhemd is inderdaad iets te ruim, deze had ik nog niet laten innemen. Dat probleem heb ik altijd, ik heb maat 40, maar dan zijn mijn armen altijd te lang en mijn shirt te ruim.. Nu heb ik vier Cerutti 1881 shirts die wel echt perfect zijn. Maar voortaan worden het altijd maatshirts.

Het zou goed kunnen dat ik me een keer heb aangemeld op het stijlforum...
mr. X

Post by mr. X »

Precies. Confectie hemden zitten nooit goed. Pakken trouwens ook niet. Pakdragend Nederland loopt er dan over het algemeen ook als een oude schoenzool bij.

Het merk Cerutti ken ik niet, maar je zou eens kunnen kijken bij Ettemadis. De site doet de man geen recht aan. Dat is nog een stapje boven maatwerk; Bespoke. Je gaat dan ook twee keer terug na het opmeten om tussentijds te passen en aan te passen. Het resultaat van deze man is echt grandioos te noemen.

Verder doe ik het nog even met een tien tal SuitSupply hemden die me redelijk bevallen. Na de aanschaf van een aantal duur schoeisel en broeken gaan nu de overhemden langzaam het veld ruimen voor de topmerken :-).
Jo&

Post by Jo& »

Kijk eens naar http://drykorn.com/
Die zijn goed voor mensen met lange lichaamsdelen en een smal figuur.
Kleren blijven ook goed.
chris

Post by chris »

[quote="mr. X"]Precies. Confectie hemden zitten nooit goed. Pakken trouwens ook niet. Pakdragend Nederland loopt er dan over het algemeen ook als een oude schoenzool bij.

Het merk Cerutti ken ik niet, maar je zou eens kunnen kijken bij Ettemadis. De site doet de man geen recht aan. Dat is nog een stapje boven maatwerk]

ik laat mn shirts altijd maken met de hand in thailand..zitten dan mooi getailleerd! helaas is die stof toch vaak niet wat ik zoek waardoor ze vaak niet heel lang meegaan..

maar om nu als werkloze student dik te betalen voor maatshirts in nl..eerst maar ff geld gaan verdienen haha! heb nl ook altijd het probleem dat er maar weinig shirts heel netjes strak zitten aangezien ik redelijk breed in de schouders ben maar een dun middel heb..waardoor ze onderaan altijd te ruim zitten :(
mr. X

Post by mr. X »

Ik ben ook student, het is maar net waar je prioriteiten legt.
Sommige drinken 100 euro weg in het weekend, anderen geven dat uit aan kleding :wink:.

Heb helaas nu geen mooie foto's waar een slanke fit van de overhemden op te zien is. Schoenen wel.
Kleding topic openen? :lol:
chris

Post by chris »

mr. X wrote:Ik ben ook student, het is maar net waar je prioriteiten legt.
Sommige drinken 100 euro weg in het weekend, anderen geven dat uit aan kleding :wink:.

Heb helaas nu geen mooie foto's waar een slanke fit van de overhemden op te zien is. Schoenen wel.
Kleding topic openen? :lol:

haha goed idee :wink: heb wel een paar mooie shirts van cavallaro, maar die moet k nog eens laten innemen..eens even een goeie kleermaker zoeken hier :-)
mr. X

Post by mr. X »

In Amsterdam is genoeg te vinden!
Oger (wie kent het niet) gebruikt voor simpele aanpassingen:

Excellent Kledingreparatie en Stomerij
Kinkerstraat 49 HS
1053 DD Amsterdam
020-4123218

en voor het moeilijkere werk:

Het Vingerhoedje
P Cornelisz Hooftstr 94-B
1071 CC AMSTERDAM
020-4711525

Je zou daar eens kunnen informeren. :wink:.
chris

Post by chris »

top thanks! was toevallig dat ik vanochtend weer ff zo'n overhemd aandeed.. ff in de spiegel checkte en toch weer baalde dat t gewoon net niet goed zit..

dus toen werd t toch maar afgetrapte sneaks en tshirt haha! 8)
Dimer

Post by Dimer »

ik ben wel weer toe aan nieuwe schoenen. Half jaar geleden mooi paar half hoge santoni's gekocht. Ze zijn goed bevallen, nu wil ik een laag paar. Btw oger vind ik niks. Personeel is allemaal uit de hoogte. Ik ga liever naar pauw of society shop.
mr. X

Post by mr. X »

Sir Max is ook echt een aanrader voor schoenen.
Zwartjes van 1883 en van den Assem zijn overigens ook het noemen waard maar mijn voorkeur gaat uit naar eerstgenoemde.

Zelf heb ik twee paar Santoni's (L en R, het middelste paar is van Dieter Kückelkorn). Erg mooie kwaliteit. Als je er genoeg hebt kun je lekker vaak afwisselen en, mits ze goed onderhouden worden, kan je dan heel wat jaartjes vooruit. Fratelli Borgioli is trouwens ook het bekijken waard. Zit op dezelfde kwaliteit als Santoni. Heb daar ook twee paar van en een paar ziet er na 2 jaar nog als nieuw uit.

Osjee is mooi man maar je moet er wel een beetje van houden.
Welk model Santoni heb je op dit moment, Dimer?
Jo&

Post by Jo& »

Het is belangrijk dat je elke dag een ander paar aantrekt. Leren schoenen moeten tussen door kunnen 'luchten'.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dus ik moet aan mn baas 2 paar werk schoenen vragen zodat ik elke dag kan wisselen?
Jo&

Post by Jo& »

Gaskleppie wrote:Dus ik moet aan mn baas 2 paar werk schoenen vragen zodat ik elke dag kan wisselen?

Als ze van echt leer zijn dan voor het behoud van je schoenen wel...
Anders loop je de vorm er sneller uit waardoor je moeiere voeten krijgt etc etc. Leer moet ff 'bij komen' van al je transpiratie en warmte... haha

Ook is het beter voor je voeten om schoenen te wisselen.

Denk alleen dat je baas je wel raar aankijkt :wink: haha
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb deze Italiaanse maatwerk schoen.

Image

Ik weet alleen niet of de bagger die erop zit het dagelijkse ventileren tegenhoud.....
Ben bang van wel...
CTR-Asch

Post by CTR-Asch »

HAhahaha :clap
mr. X

Post by mr. X »

En het is belangrijk dat je schoenspanners gebruikt die het vocht eruit trekken, de vorm behouden en ervoor zorgen dat de neus niet omhoog trekt. En inderdaad zoals Jo& zegt de schoen minimaal 24 uur laat rusten.

Hoeft niet, maar voor het behoud van de schoen is dit wel een noodzaak. Zoals ook het poetsen (met de hand uiteraard) belangrijk is. Foto 1 en foto 2. Dus ik bedoel niet zomaar een borsteltje er overheen halen.

Ik heb trouwens ook bijna dezelfde schoenen die Gaskleppie daar laat zien, alsook vreselijk oude, onverwoestbare Timberlands om lekker mee in de schuur te werken.
chris

Post by chris »

mr. X wrote:
Ik heb trouwens ook bijna dezelfde schoenen die Gaskleppie daar laat zien, alsook vreselijk oude, onverwoestbare Timberlands om lekker mee in de schuur te werken.

daarvoor heb ik nog mn good old kistjes.. onverwoestbaar 8)
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Ik kan ondertussen als het moet elke dag van de maand wel een ander paar schoenen aan :) genoeg tijd om te luchten dus
Jo&

Post by Jo& »

Schoenen poetsen is voor mij ontspanning. Je zou het niet denken, maar ik vind schoenen poetsen leuk :o ops:
Met de hand natuurlijk. Dus als iemand een keer zn leren schoenen verzameling wil brengen 8) haha

Helaas vind ik dat er voor dames echt te weinig mooie schoenen worden gemaakt. Ok ik heb aparte smaak kwa schoenen en ook een redelijk grote maat dus sommige schoenen zijn niet meer mooi als je niet maat 37 hebt...

@ Mr.x waarom allemaal winkels uit Amsterdam? Den Haag, Rotterdam ofzo daar kun je ook shoppen :lol:
Locked