Xenon ATR
Xenon ATR
Zojuist is de ontstekingsunit voor m'n ATR vervangen. Het licht viel na enkele minuten uit; vooral als het koud was.
Totale rekening was (schrik niet) zo'n 435 euro waarvoor 350 voor het ontstekingskastje (Honda p.n. 33109S1AG11 = 291,44 ex BTW)
Voor jullie de volgende tip:
http://www.24autoparts.nl/page3.php?vie ... tegory=17#
Daar verkopen ze ballastkastjes met dezelfde functie.
Honda NL mag best wat aan hun belachelijke prijzen doen want die kastjes kosten daar 29 euro plus 15 euro voor een verloopkabeltje.
Totale rekening was (schrik niet) zo'n 435 euro waarvoor 350 voor het ontstekingskastje (Honda p.n. 33109S1AG11 = 291,44 ex BTW)
Voor jullie de volgende tip:
http://www.24autoparts.nl/page3.php?vie ... tegory=17#
Daar verkopen ze ballastkastjes met dezelfde functie.
Honda NL mag best wat aan hun belachelijke prijzen doen want die kastjes kosten daar 29 euro plus 15 euro voor een verloopkabeltje.
-
vampire wrote:Die van een S2000 zijn het iig niet, en de aansluiting is niet zoals bij de universele kastjes, dus je bent aangewezen op oem honda. of een xenon aftermarket kit...
Kastje is van Hella.Zijn meerdere fabrikanten die 't spul maken o.a. philips. De aansluiting van de kabels is standaard; vandaar het verloopkabeltje D2S -->D2R Zie de link in m'n eerste post.
Jo& wrote:vampire wrote:"Jo&":144aaw0j wrote:Solderen?
:shock:
En daarna de bumper terughangen met een zooi tie-wraps...
Als alleen de connector anders is... dan kan je toch gewoon de draadjes solderen ipv verloop-connector kopen?
Net zoals je dat ook met de stekker van de radio kan doen?![/quote:144aaw0j]
Tuurlijk werkt het ook, alleen verloopstekker is toch een nettere oplossing.
Gezien de leeftijd van een ATR is het probleem niet uitzonderlijk.
De prijs is ook gebaseerd op vraag&aanbod.
Ik mag ook aannemen dat je van tevoren op de hoogte bent gebracht bent van de totale kosten voor de reparatie van het koplamp probleem.
Achteraf een goedkopere alternatief is altijd makkelijker gevonden en ook makkelijker om te oordelen dat Honda (te) duur is.
De ballastkastje heeft misschien dezelfde functie, alleen de pasvorm betwijfel ik...
Ik mag ook aannemen dat je van tevoren op de hoogte bent gebracht bent van de totale kosten voor de reparatie van het koplamp probleem.
Achteraf een goedkopere alternatief is altijd makkelijker gevonden en ook makkelijker om te oordelen dat Honda (te) duur is.
De ballastkastje heeft misschien dezelfde functie, alleen de pasvorm betwijfel ik...
Keung wrote:Gezien de leeftijd van een ATR is het probleem niet uitzonderlijk.
Dat er eens een keer iets kapot gaat aan mijn ATR is echt niet zo'n ramp hoor. Alhoewel de branduren met 57k op de klok natuurlijk hetzelfde zijn als een leaser van een jaar oud :lol:
Ik meld alleen op dit forum dat dezelfde (of i.i.g. met dezelfde funktie) kastjes via internet verkrijgbaar zijn voor nee fors minder bedrag. Aan de lezer de keus, toch?
J@n, die kabeltjes zou ik echt niet solderen want zijn hoogspanningsdraadjes en gaat 20kV doorheen. Met solderen zou je wel eens problemen kunnen krijgen.