autotje afgesteld...

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

autotje afgesteld...

Post by Gaskleppie »

Soms krijg je wel eens van die leuke projecten om af te stellen.
Zo moest ik afgelopen vrijdag de auto van Luc afstellen. Het is een drag race civic uit 89 met een B20Vtec aan boord.
Volledig gebouwd, hoog compressie van 12,2:1 en ITB's erop.

Ik had al even snel een basemap gemaakt waar Luc een nette 12,4 op de 400 mter mee gezet heeft.
Het resultaat van die basemap is te zien als dunne lijn. De dikke lijn is het uiteindelijke resultaat na afstellen van zo'n beetje alles incl wat extra octaan booster en de cam's bijstellen.

Jammer van het instortende koppel hoog in toeren anders had er veel meer vermogen uit gekomen. Ik vrees dat de uitlaat te krap is voor dit geweld.

enjoy!

Image
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Mooie resultaat!

Ik heb noch een 12:1 b18 die getuned moet worden, interesse?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mooi resultaat inderdaad, F.

Gaat er nog wat gebeuren om het instortende koppel terug te dringen?
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Impressive numbers!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb noch een 12:1 b18 die getuned moet worden, interesse?


Is die nog obd2a? Als je een obd1 ecu en verloop harnas weet te scoren kunnen we wel eens een keer een rondje gaan rijden ;)

Gaat er nog wat gebeuren om het instortende koppel terug te dringen?


De eigenaar wilde idd nog wel wat gaan proberen met de uitlaat. Die lijkt nu te klein te zijn.
LUCITR
Posts: 65
Joined: Sat Jun 04, 2005 7:01 am
Contact:

Post by LUCITR »

Ja Frank ben er ook erg blij mee!!

Ja ben nu aan het zoeken naar een goede header

Frank: Hytech
RJ/Richard:98 spec jdm itr
Me: All Motor RMF Drag Header

Wat is wijsheid he
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Me: All Motor RMF Drag Header


Goede keuze hoor. Hij moet wel geschikt zijn voor een 2 liter. Is hij dat?
LUCITR
Posts: 65
Joined: Sat Jun 04, 2005 7:01 am
Contact:

Post by LUCITR »

Gaskleppie wrote:
Me: All Motor RMF Drag Header


Goede keuze hoor. Hij moet wel geschikt zijn voor een 2 liter. Is hij dat?


Ik ben al aan het rondkijken en vragen op diverse forums in amerika

en heb deze jongens gemailt: http://importpowerhouse.com/custom_header_manifolds.htm
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:
Me: All Motor RMF Drag Header


Goede keuze hoor. Hij moet wel geschikt zijn voor een 2 liter. Is hij dat?


D8 dat de RMF moeilijk passen. Mss niet voor jouw auto,maar zelf heb ik een Hytech of RMF in mijn hebbe-hebbe list en de RMF had ivm de design veel ruimte nodig waardoor airco en powersteering komt te vervallen.
Maar het blijft echt een vette header!

Grtz, LUC!
Hatchman
Posts: 90
Joined: Sun Mar 04, 2007 12:09 pm

Post by Hatchman »

Die RMF is goed zat, zijn eigenlijk gemaakt voor B18's maar ook op een 2 liter doet die het ook prima, kijk maar naar Estor zijn motor destijds.
De Toda C zijn ook niet de nokkenassen waarbij je een heel hoog piekvermogen moet verwachten. De oude Skunk2 stage 2 bijvoorbeeld zullen je al meer piekvermogen opleveren.
Probeer anders eerst eens een run met open header zonder restrictie om te zien wat je daarmee wint. Mochten er dan wat pk's loskomen gewoon een 3" catback erop.
LUCITR
Posts: 65
Joined: Sat Jun 04, 2005 7:01 am
Contact:

Post by LUCITR »

LCR wrote:
Gaskleppie wrote:
Me: All Motor RMF Drag Header


Goede keuze hoor. Hij moet wel geschikt zijn voor een 2 liter. Is hij dat?


D8 dat de RMF moeilijk passen. Mss niet voor jouw auto,maar zelf heb ik een Hytech of RMF in mijn hebbe-hebbe list en de RMF had ivm de design veel ruimte nodig waardoor airco en powersteering komt te vervallen.
Maar het blijft echt een vette header!

Grtz, LUC!


Aan ruimte geen gebrek en anders pakken we de slijptol :roll:
Als ik die foto bekijk lijkt het er zelf op dat hij tegen je radiateur aan komt, maar dat zal wel mee vallen.

gr, luc
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Ik ga eerst mijn Mugen replica zo goed mogelijk optimaliseren (60mm all the way) en op de dyno. Als ie goed vermogen levert na afstellen,dan laat ik de Hytech links liggen en wat anders in de plaats kopen. O ja, andere koek...tis voor een H22
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Netjes en mooi resultaat!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Netjes en mooi resultaat!


Dankje.


Oja, is er iemand die het Vtec moment weet te gokken bij deze motor?
hahaha
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

4400 rpm?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

tussen 3200-3500 rpm
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

nope..
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Het zit m in die bult, 3800rpm....

Ik zie ook wat gebeuren bij 2500rpm
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

nee, het is bij 5500rpm ;) Bij dat hele kleine spyke'je. Je kan hem eigenlijk niet eens zien.

Die eerste 2 golven zie je vaker bij ITB's. De intake kan de motor niet helpen als hij het even moeilijk heeft en dan zie je de echte motor karakteristiek terug in de uitdraai. Normaal gesproken had ik bij een straat auto nog wel het 1 en ander geprobeerd om de golven kleiner te maken maar bij een drag auto rij je toch nooit in dat gedeelte van de powerband. Die gebruikt alleen het gebied tussen 7 en 9k rpm.

Bij straat auto's proberen ze met allerlei vormen in het inlaat traject zoals bochten, resonantie kamers, doodlopende buisjes etc de vermogens afgifte zo vlak mogenlijk te krijgen. Met ITB's krijg je wat de motor kan, meer niet ;)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Tja, als we het niet eens op de uitdraai kunnen zien wordt het moeilijk raden hehehe
Maar knap dat je het eigenlijk niet eens ziet op de uitdraai.
De dunne grafiek laat nog wat zien idd bij 5500rpm maar de dikke niet meer.
Locked