Underseal / Bodembehandeling
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Underseal / Bodembehandeling
Hai Mensen,
Ik wil jullie vragen of men ervaringen heeft met een bodembehandeling. Mijn auto is er weer aan toe aangezien de laag bijna weg is.
Waar kan je dat doen en hoeveel gaat dat grapje kosten???
Ik heb er 1 gevonden in drachten, zijn doen het vanaf 500 euro bodem en holle ruimte's
ik wil vergelijken wat zo gangbaar is....
pls leave some comments
Ik wil jullie vragen of men ervaringen heeft met een bodembehandeling. Mijn auto is er weer aan toe aangezien de laag bijna weg is.
Waar kan je dat doen en hoeveel gaat dat grapje kosten???
Ik heb er 1 gevonden in drachten, zijn doen het vanaf 500 euro bodem en holle ruimte's
ik wil vergelijken wat zo gangbaar is....
pls leave some comments
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Bij Dinitrol blazen ze alle stijlen vol met een soort was, en dat loopt overal heen, je kan zelf aangeven waar je het wel en niet wil.
De onderkant word gedaan met een bruin/zwarte substantie, ook op wax basis, ze sproeien alles er onder, ophanging, schokdempers, uitlaat etc, ook hier kun je aangeven hoe je het wil.
Geintresseerden mogen mij een PM sturen, ik kan daar een soort 'groupbuy' regelen met wat korting, en auto word door mij voorbereid indien gewenst.
Zal zo eens foto's van de EE9 online gooien
De onderkant word gedaan met een bruin/zwarte substantie, ook op wax basis, ze sproeien alles er onder, ophanging, schokdempers, uitlaat etc, ook hier kun je aangeven hoe je het wil.
Geintresseerden mogen mij een PM sturen, ik kan daar een soort 'groupbuy' regelen met wat korting, en auto word door mij voorbereid indien gewenst.
Zal zo eens foto's van de EE9 online gooien
Restauratie in progress, auto van een klant;
Kaal aangeleverd, aangegeven waar wel, en waar niks op moest, witte spul veeg je zo weg indien gewenst, is net autoshampoo, en ruikt ook naar wax. Laag buitenzijde is op verfbasis, kan 10 jaar mee bij de meeste wagens, daarna opnieuw. Maar wat is 50 euro nou, per jaar? 500 euro op 10 jaar is afdoende voor alle Honda's in principe.
@ mr.X, zoals ik aangaf, het is wax, veeg je zo weg, onderstel wil je geen schroefset of iets onder hebben, want dat is niet af te plakken. Kan wel afgeplakt of gewisseld worden, heb ik bij de EE9 gewisseld om ellende te voorkomen, ik doe niet zoveel smerig werk voor genoemd bedrag, zit wel 2 a 300 euro materiaal in, en dan de troep nog aanbrengen + werkplaats vol met spuitnevel, needankje




Kaal aangeleverd, aangegeven waar wel, en waar niks op moest, witte spul veeg je zo weg indien gewenst, is net autoshampoo, en ruikt ook naar wax. Laag buitenzijde is op verfbasis, kan 10 jaar mee bij de meeste wagens, daarna opnieuw. Maar wat is 50 euro nou, per jaar? 500 euro op 10 jaar is afdoende voor alle Honda's in principe.
@ mr.X, zoals ik aangaf, het is wax, veeg je zo weg, onderstel wil je geen schroefset of iets onder hebben, want dat is niet af te plakken. Kan wel afgeplakt of gewisseld worden, heb ik bij de EE9 gewisseld om ellende te voorkomen, ik doe niet zoveel smerig werk voor genoemd bedrag, zit wel 2 a 300 euro materiaal in, en dan de troep nog aanbrengen + werkplaats vol met spuitnevel, needankje
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Hoe jonger de auto hoe beter zo'n behandeling werkt. Als ergens roest zit moet je het eerst 100% weg werken anders heeft het nog weinig zin om de auto zo'n behandeling te geven.
Dinitrol is een merk net zo als tectyl, maar dan beter. Tectyl word op den duur hard en gaat dan barsten waardoor er nog vuil en vocht bij kan komen. Dinitrol blijft relatief zacht en gaat dus niet barsten. Ook heb je het in verschillende soorten. Bruin/zwart voor de onderzijde en een doorzichtige wax voor holle ruimten en onder de kap.
Bij Dinitrol doen ze precies zoals jij wilt dat het gedaan word, echter komt er wel een wat op de uitlaat o.i.d. terrecht. Dat is ook eigenlijks niet te voorkomen. Ze doen hun werk echter wel grondig en zorgen voor een goede beschermende laag.
Als je een nieuwe auto een volledige behandeling geeft roest ie nooit van zijn leven niet meer en word het geheid een oldtimer.........
Dinitrol is een merk net zo als tectyl, maar dan beter. Tectyl word op den duur hard en gaat dan barsten waardoor er nog vuil en vocht bij kan komen. Dinitrol blijft relatief zacht en gaat dus niet barsten. Ook heb je het in verschillende soorten. Bruin/zwart voor de onderzijde en een doorzichtige wax voor holle ruimten en onder de kap.
Bij Dinitrol doen ze precies zoals jij wilt dat het gedaan word, echter komt er wel een wat op de uitlaat o.i.d. terrecht. Dat is ook eigenlijks niet te voorkomen. Ze doen hun werk echter wel grondig en zorgen voor een goede beschermende laag.
Als je een nieuwe auto een volledige behandeling geeft roest ie nooit van zijn leven niet meer en word het geheid een oldtimer.........
RedSun wrote:Bij auto's na 2000/2001 heeft het niet zo veel zin hoor. Die bodemplaten zijn verzonken/verzinkt (hmm ik gok verzonken).
Nee als ze gegalvaniseerd zijn dan is het verzinkt :wink:
Maar ik maak me meer zorgen om mn wielkasten dan mn bodemplaat eigenlijk... Niet dat ik een aanleiding heb om zorgen te maken, maar gewoon voor de toekomst...
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Linkje van het bedrijf........
http://www.gosliga.com/index.html
En een linkje van een PDF uit auto en motortechniek........
http://www.amt.nl/web/show/file/id=5127 ... rie.pdf%20
http://www.gosliga.com/index.html
En een linkje van een PDF uit auto en motortechniek........
http://www.amt.nl/web/show/file/id=5127 ... rie.pdf%20
Als je een nieuwe bodemplaat wilt kan ik wel een plaat voor je regelen: www.staalprijzen.nl
:clap:
Ok flauw...
:clap:
Ok flauw...