Luchtfilter FN2 CTR

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

ChristopheR wrote:heb je ook een idee van het vermogen met de k&n?
een dyno of zo?

wel mooie sound :!:


Ik heb niet op de testbank gestaan.
Maar vorige week had er iemand met zijn apollo 203pk & 191nm.

Ik denk 1pk en 3nm gewonnen t.o.v zijn originele curve :wink:
Dat is natuurlijk niets spectaculair.

Ik zal eens kijken op het hcb forum
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nochtans beter dan niks en zeker beter dan vermogensverlies!

Volgens mij is de FN2 redelijk beperkt qua mogelijkheden om koude lucht naar binnen te halen en dus vermogenswinst te behalen.

Wat ik wel vreemd vind, is dat de oude EP3 zeer gevoelig was voor een goede luchtfilter met hoge pk winsten. De FN2 laat nog niet veel spectaculairs zien terwijl ze identieke motoren hebben.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mr. X wrote:Nochtans beter dan niks en zeker beter dan vermogensverlies!

Volgens mij is de FN2 redelijk beperkt qua mogelijkheden om koude lucht naar binnen te halen en dus vermogenswinst te behalen.

Wat ik wel vreemd vind, is dat de oude EP3 zeer gevoelig was voor een goede luchtfilter met hoge pk winsten. De FN2 laat nog niet veel spectaculairs zien terwijl ze identieke motoren hebben.


Ja maar...
Jtune heeft een Cold air intake met een battery relocation kit. Kortom laten un de luchtbuis naar onderen gaan waar de accu zit.
volgens mij verkoopt CPL hetzelfde.

van deze zou ik de dyno testen wel eens willen zien.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Er is zeker vermogen winst te maken met een CAI
Enige nadeel, je moet flashpro hebben van Hondata zodat je die stomme maffe sensor kan afstellen :smile:
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Nick wrote:Er is zeker vermogen winst te maken met een CAI
Enige nadeel, je moet flashpro hebben van Hondata zodat je die stomme maffe sensor kan afstellen :smile:


Dat klopt,
want je voelt nu nóg meer hoe die sensor "tegenwerkt".
(zie ook andere reacties HCB forum)
Niet dat het zó storend is hé.

Bij koud weer merk je er meer van (vind ik persoonlijk)
Bij warm weer amper iets.

Het valt mij vooral op dat het gaspedaal lekker direct en "hard" is 8)
Origineel was het gas ook altijd direct,
maar leek de acceleratie meer rutig "gelijkopgaand".

ps: nadat ik er meer km's mee gereden heb kan ik er mij beter over uitspreken.
Locked