FN2 mods
FN2 mods
Voor de FN2 rijders, als je je FN2 naar de 255 pk wil knijpen moet je dit filmpje even op pauze zetten aan het begin zodra het lijstje met mods komt..
http://www.youtube.com/watch?v=6jdolKzZyzQ
grof geweld deze FN2.
Mugen R ? ZZzzZZzzZz :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=6jdolKzZyzQ
grof geweld deze FN2.
Mugen R ? ZZzzZZzzZz :lol:
Wat een belachelijk stuk weg heeft hij gekozen om zo als een debiel te lopen blazen..
Net voor een onoverzichtelijke bocht, in een bebouwd gebied, waar de eerste 'run' ook iemand zijn auto staat uit te laaien..
Het laatste gedeelte, daar kan het prima.
Het is ook nogal wat hij eraan heeft gedaan voor 255 pk. Kop is er af geweest, andere koppakking, nokken assen etc. Dat zijn toch best serieuze dingen..
Net voor een onoverzichtelijke bocht, in een bebouwd gebied, waar de eerste 'run' ook iemand zijn auto staat uit te laaien..
Het laatste gedeelte, daar kan het prima.
Het is ook nogal wat hij eraan heeft gedaan voor 255 pk. Kop is er af geweest, andere koppakking, nokken assen etc. Dat zijn toch best serieuze dingen..
Dat is Dawid S. Een vriend van Marcin Wolny, met wie ik regelmatig correspondeer.
Die wagen van Dawid is inmiddels voorzien van stage 3 cams, hondata reflash, RRC inlaatspruitstuk en volledige Toda uitlaat. Hij had ook een Gruppe M inlaat, maar die staat nu te koop omdat het een waardeloos ding is. Hij verloor er vermogen mee op de rollentestbank. Nu heeft hij een Injen FN2 cai en die schijnt beter te presteren.
Marcin heeft me echter verteld dat Dawid tamelijk ontevreden is met zijn huidige setup. De nokkenassen zijn dermate wild, dat de motor geen koppel heeft onderin en bij middelmatige toeren. Pas vanaf 6000rpm begint de motor goed te lopen, maar nu is de powerband zo smal geworden dat hij steeds goed moet oppassen met gasgeven, anders zit ie direct tegen de revlimiter (8600) aan doordat de motor, dankzij een zeer licht vliegwiel als een gek accelereert. Bij normaal straatgebruik is een soepele loopcultuur ver te zoeken, het verbruik ligt hoog en om de haverklap spuugt de motor een cel uit.
Marcin heeft een FN2 met vrijwel dezelfde modificaties, maar hij gaat waarschijnlijk stage 2 nokkenassen proberen, om een soepele motorkarakteristiek te behouden.
Die wagen van Dawid is inmiddels voorzien van stage 3 cams, hondata reflash, RRC inlaatspruitstuk en volledige Toda uitlaat. Hij had ook een Gruppe M inlaat, maar die staat nu te koop omdat het een waardeloos ding is. Hij verloor er vermogen mee op de rollentestbank. Nu heeft hij een Injen FN2 cai en die schijnt beter te presteren.
Marcin heeft me echter verteld dat Dawid tamelijk ontevreden is met zijn huidige setup. De nokkenassen zijn dermate wild, dat de motor geen koppel heeft onderin en bij middelmatige toeren. Pas vanaf 6000rpm begint de motor goed te lopen, maar nu is de powerband zo smal geworden dat hij steeds goed moet oppassen met gasgeven, anders zit ie direct tegen de revlimiter (8600) aan doordat de motor, dankzij een zeer licht vliegwiel als een gek accelereert. Bij normaal straatgebruik is een soepele loopcultuur ver te zoeken, het verbruik ligt hoog en om de haverklap spuugt de motor een cel uit.
Marcin heeft een FN2 met vrijwel dezelfde modificaties, maar hij gaat waarschijnlijk stage 2 nokkenassen proberen, om een soepele motorkarakteristiek te behouden.
jullie weten er veel van :-)
het is inderdaad een indicatie van wat je allemaal wel niet moet doen om meer pk's (>40+) uit de FN2 te knijpen.
wat culasse al zegt, is de motor/auto gewoon niet geschikt om er zoveel pk's uit te gaan trekken, moet je niet willen. Wat mugen heeft gedaan, +37 pk, kan je gelijk als grens aanhouden. het is het uiterste dat je uit de auto kan knijpen en hem toch nog handelbaar en duurzaam op de openbare weg te houden.
het is inderdaad een indicatie van wat je allemaal wel niet moet doen om meer pk's (>40+) uit de FN2 te knijpen.
wat culasse al zegt, is de motor/auto gewoon niet geschikt om er zoveel pk's uit te gaan trekken, moet je niet willen. Wat mugen heeft gedaan, +37 pk, kan je gelijk als grens aanhouden. het is het uiterste dat je uit de auto kan knijpen en hem toch nog handelbaar en duurzaam op de openbare weg te houden.
culasse wrote:Dat is Dawid S. Een vriend van Marcin Wolny, met wie ik regelmatig correspondeer.
Die wagen van Dawid is inmiddels voorzien van stage 3 cams, hondata reflash, RRC inlaatspruitstuk en volledige Toda uitlaat. Hij had ook een Gruppe M inlaat, maar die staat nu te koop omdat het een waardeloos ding is. Hij verloor er vermogen mee op de rollentestbank. Nu heeft hij een Injen FN2 cai en die schijnt beter te presteren.
Marcin heeft me echter verteld dat Dawid tamelijk ontevreden is met zijn huidige setup. De nokkenassen zijn dermate wild, dat de motor geen koppel heeft onderin en bij middelmatige toeren. Pas vanaf 6000rpm begint de motor goed te lopen, maar nu is de powerband zo smal geworden dat hij steeds goed moet oppassen met gasgeven, anders zit ie direct tegen de revlimiter (8600) aan doordat de motor, dankzij een zeer licht vliegwiel als een gek accelereert. Bij normaal straatgebruik is een soepele loopcultuur ver te zoeken, het verbruik ligt hoog en om de haverklap spuugt de motor een cel uit.
Marcin heeft een FN2 met vrijwel dezelfde modificaties, maar hij gaat waarschijnlijk stage 2 nokkenassen proberen, om een soepele motorkarakteristiek te behouden.
Wat bedoel je met een cel uitspugen?
CEL= check engine light. Een storing in het motormanagement.
De k20 motor biedt nog zeer veel ontwikkelingspotentieel. De Amerikanen zijn met deze motor een stapje verder dan wij en zijn inmiddels in staat om 250 pk aan de wielen te genereren zonder dat de loopcultuur eronder lijdt. De eerste voorbeelden daarvan zijn te zien in het 8th generation civic forum. Belangrijktste onderdelen zijn de juiste nokkenassen en een goede herprogrammering en dan kun je ver komen.
Ik hoop dat Honda, bij de volgende generatie k20 motoren, de logische stap neemt om ook vtc op de uitlaatnokkenas te zetten. De technologie daarvoor hebben ze al in huis, en wel op de a-vtec motor (advanced vtec engine). dit is weliswaar nog een experimentele motor en zal naar verluid voorlopig alleen toegepast worden op wagens als de Honda Accord en sommige Acura modellen in Amerika, maar deze technologie zou ook kunnen worden gebruikt voor een high performance k20 motor. Hiermee vindt Honda aansluiting bij merken als PSA/BMW, Volvo, Porsche,etc, die al een aantal jaren met volledige inlaat-en uitlaatsturing van de nokkenassen in hun motoren rijden. Een gasklep komt daarmee te vervallen, waardoor de laatste restricties in het hele inlaattraject verdwijnen.
De k20 motor biedt nog zeer veel ontwikkelingspotentieel. De Amerikanen zijn met deze motor een stapje verder dan wij en zijn inmiddels in staat om 250 pk aan de wielen te genereren zonder dat de loopcultuur eronder lijdt. De eerste voorbeelden daarvan zijn te zien in het 8th generation civic forum. Belangrijktste onderdelen zijn de juiste nokkenassen en een goede herprogrammering en dan kun je ver komen.
Ik hoop dat Honda, bij de volgende generatie k20 motoren, de logische stap neemt om ook vtc op de uitlaatnokkenas te zetten. De technologie daarvoor hebben ze al in huis, en wel op de a-vtec motor (advanced vtec engine). dit is weliswaar nog een experimentele motor en zal naar verluid voorlopig alleen toegepast worden op wagens als de Honda Accord en sommige Acura modellen in Amerika, maar deze technologie zou ook kunnen worden gebruikt voor een high performance k20 motor. Hiermee vindt Honda aansluiting bij merken als PSA/BMW, Volvo, Porsche,etc, die al een aantal jaren met volledige inlaat-en uitlaatsturing van de nokkenassen in hun motoren rijden. Een gasklep komt daarmee te vervallen, waardoor de laatste restricties in het hele inlaattraject verdwijnen.
culasse wrote:CEL= check engine light. Een storing in het motormanagement.
De k20 motor biedt nog zeer veel ontwikkelingspotentieel. De Amerikanen zijn met deze motor een stapje verder dan wij en zijn inmiddels in staat om 250 pk aan de wielen te genereren zonder dat de loopcultuur eronder lijdt. De eerste voorbeelden daarvan zijn te zien in het 8th generation civic forum. Belangrijktste onderdelen zijn de juiste nokkenassen en een goede herprogrammering en dan kun je ver komen.
Ik hoop dat Honda, bij de volgende generatie k20 motoren, de logische stap neemt om ook vtc op de uitlaatnokkenas te zetten. De technologie daarvoor hebben ze al in huis, en wel op de a-vtec motor (advanced vtec engine). dit is weliswaar nog een experimentele motor en zal naar verluid voorlopig alleen toegepast worden op wagens als de Honda Accord en sommige Acura modellen in Amerika, maar deze technologie zou ook kunnen worden gebruikt voor een high performance k20 motor. Hiermee vindt Honda aansluiting bij merken als PSA/BMW, Volvo, Porsche,etc, die al een aantal jaren met volledige inlaat-en uitlaatsturing van de nokkenassen in hun motoren rijden. Een gasklep komt daarmee te vervallen, waardoor de laatste restricties in het hele inlaattraject verdwijnen.
Tsja ik denk dat bij de volgende Type-R (civic of niet en als die er komt al denk ik dat ze altijd wel iets ala Type-R/GTI/RS zullen moeten behouden in hun gamma) ze niet aan kunnen komen met 200-220 PK. Das niet competitief...
Dus of ze moeten naar grotere motoren (past niet in de zuinige missie) of ze moeten 'kleinere' motoren efficienter maken. Wat mij logisch lijkt.
VW heeft een 1.4 met iets van 180-200 pk...
Wat kan je dan wel niet met een 2.0...
Jo& wrote:VW heeft een 1.4 met iets van 180-200 pk...
Wat kan je dan wel niet met een 2.0...
VW 1.4 TSI heeft 160 pk.
maar is nog erg goed voor een 1.4. konden zo 5 jaar terug nog niet over dromen :-)
Het feit dat de JDM civic 220 pk krijgt en de EU slechts 201 zal ik nooit echt kunnen bevatten. wat culasse zegt, deze motor heeft meer potentie. ...wie zal het weten, de tijd zal het leren....
iVTEC-fab wrote:"Jo&":3k5j0q7v wrote:VW heeft een 1.4 met iets van 180-200 pk...
Wat kan je dan wel niet met een 2.0...
VW 1.4 TSI heeft 160 pk.
maar is nog erg goed voor een 1.4. konden zo 5 jaar terug nog niet over dromen :-)
Het feit dat de JDM civic 220 pk krijgt en de EU slechts 201 zal ik nooit echt kunnen bevatten. wat culasse zegt, deze motor heeft meer potentie. ...wie zal het weten, de tijd zal het leren....[/quote:3k5j0q7v]
Dat verschil heeft met emmisie eisen te maken is mij ooit wijsgemaakt...
iVTEC-fab wrote:de EU versie heeft ook al een label 'F' :P
Tsja je kan altijd nog naar G...
En het is niet alleen het label wat uit maakt, maar bepaalde waardes in uitlaat mogen niet hoger dan iets zijn of het nou een A of G label auto is.
Kweet hier niet genoeg van om er veel zinnigs over te zeggen...
De FN2 zit in milieulabel categorie F en is daarmee nog net de dans ontsprongen voor wat betreft de slurptaks. Die begint bij label G. Ik geloof dat je dan boven de 225 gram CO uitstoot zit.
De komende jaren zullen spannend worden voor de k20 motor. Bij de komende Euro 5 norm zullen de CO emissiewaarden nog verder worden aangescherpt en het zal nog een toer worden voor Honda om de motor voldoende schone uitlaatgassen te laten uitstoten.
De komende jaren zullen spannend worden voor de k20 motor. Bij de komende Euro 5 norm zullen de CO emissiewaarden nog verder worden aangescherpt en het zal nog een toer worden voor Honda om de motor voldoende schone uitlaatgassen te laten uitstoten.