De Franstalige krant La Libre Belgique kwam deze ochtend met wel erg slecht nieuws voor de Belgische autosportwereld: De Raad van State heeft op 21 september de uitbatingsvergunning van de omloop van Spa-Francorchamps, die van 2007 tot 2026 liep, nietig verklaard.
Deze tussenkomst van de RVS komt twee jaar na een klacht van buurtbewoners, verenigd in de VZW Sourdine. Deze buurtbewoners vochten bij de RVS dus met succes de geldigheid van de uitbatingsvergunning aan, vooral op basis van een slecht uitgevoerde doorlichting. Het probleem zou uiteraard vooral om geluid draaien, een item dat Circuit Zolder en met name Marc Martens de afgelopen jaren rigoureus opgevolgd heeft.
Concreet betekent dit dat alle activiteiten op de omloop kunnen opgeschort worden. Een voorziene testdag van vandaag woensdag 23/9 is inmiddels al afgelast.
Beetje jammer weer. Alsof dat circuit er niet lag toen die mensen daar kwamen wonen. Is echt een doodzonde als ze dit prachtige circuit dichtgooien. :evil:
ik wordt zo ziek van dat soort mensen.. net als van die zeiksnorren in zandvoort.. dikke boehoe doen omdat ze af en toe last hebben.. die baan ligt er al ff hoor! gemier... :evil:
net als mensen die gaan janken over overlast van schiphol.. had je kunnen verwachten toen je er ging wonen! ik heb 18 jaar direct onder een uitvliegroute gewoond.. kwestie van accepteren!
En ik heb er potverdikkie nog niet een keer gereden!
Belachelijk.
Er zijn altijd wel mensen die wat te zeuren hebben. Tegenwoordig wordt zelfs een minderheid bijna onvoorwaardelijk heel serieus genomen omdat ze bang zijn voor gezichtsverlies bij van die lulletjes.
Zoals gezegd, dan ga je maar NIET in de buurt van een circuit wonen.
Dat is hetzelfde als dat wij zouden gaan zeuren over geluidsoverlast als je bij een voetbalstadion, of last hebt van de stank van een manege..... Dat weet je toch van te voren?!?!?
Als die inkomsten er niet zijn wil dadelijk niemand meer daar wonen hoor! Maar tegen die tijd is het circuit veels te vervallen om er nog wat mee te kunnen.
Het circuitmanagement moet beter z'n best doen en de zaak gewoon goed op orde krijgen, ik begreep dat het om een procedure technische kwestie gaat.