waar kan ik het beste een betrouwbare dyno run laten doen?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

waar kan ik het beste een betrouwbare dyno run laten doen?

Post by vtec vince »

Ik ben erg benieuwd naar het vermogen van mijn ATR...
Weet iemand een goede bank in de buurt van Oss?
Of verder weg....Ik wil wel een betrouwbare run laten maken.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Rica Engineering te Wateringen.

Vriendelijk en heel goed!
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Rica heeft ook een filiaal in Waalwijk overigens.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Oke, thanks.
Vanmiddag gelijk ff 'n belletje plegen!

Afspraak staat gepland voor 3 oktober :D
Ik kon hem komende zaterdag al brengen, helaas zelf geen tijd dan.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

succes met de run. laat t resultaat maar zien als je geweest ben.
niet schrikken van t resultaat.
hij kan daar wat lager uitvallen als bij andere. maar hij is wel behoorlijk betrouwbaar. en t gaat erom. dat je weet of alles goed draait en niet iets fout afgestemd op elkaar staat.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Precies!
Ik zal hem hier posten als het me lukt.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Het is geen amerikaanse dynojet waar echt achtelijke vermogens uit komen.
Pas een stukje gelezen van een US tuner. Als die zn bank in de normale stand zette had een bepaalde motor 220pk. Zette hij hem in "dynojet" stand kwam er ineens zomaar 243pk uit.
Dat geeft maar even aan hoe groot het verschil kan zijn tussen banken.

1 advies, blijf altijd bij dezelfde bank rollen anders wordt je knettergek en weet je echt niet meer hoeveel het nou is en of je winst hebt geboekt of niet.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Sjee , dat is een behoorlijk verschil zeg.
Bedankt voor de tip gaskleppie!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Goed advies inderdaad altijd bij dezelfde bank blijven dan weet je de winst. Zelfs wiel pks verschillen tussen verscheidene banken dus je kan echt niets meer vergelijken tegenwoordig.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Ik vraag me wel af of die rollenbanken van de politie ook op dynojet staan...zo hebben ze altijd prijs!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Oke, ik kom net terug van de test...
Viel gelukkig nog wel mee!!
Ik moet nog een scanner gaan halen...dan kan ik het diagram hier plaatsen :-?
Ik heb nu 196,5 pk motervermogen , en een koppel van 190 Nm.
Wiel pk is 156.4
Het vermogen zal ook wel omlaag gehouden worden door die wai!
Maar binnenkort eens de originele luchtfilter erop zetten en de nieuwe koppeling monteren...verder de kleppen eens laten afstellen.
Dan ga ik weer terug :-)
Daar moet dan toch wel verbetering inzitten?!

Erg vriendelijke man die mij geholpen heeft, super bedrijf! :thumbs:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
zero9
Posts: 125
Joined: Thu Feb 05, 2009 8:14 am

Post by zero9 »

dat is 40 pk wat je verliest van motor naar wielen. da's best veel :shock:
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Je zult altijd verlies hebben van je moter naar de wielen.
40 pk is ook best veel ja, maar wat kan ik er aan doen dan?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

40pk verlies is vrij normaal hoor.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

vtec vince wrote:Oke, ik kom net terug van de test...
Viel gelukkig nog wel mee!!
Ik moet nog een scanner gaan halen...dan kan ik het diagram hier plaatsen :-?

Je kan ook gewoon een foto van de uitdraai maken, werkt ook goed.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij dit soort banken waar je wielen tussen twee rollen geklemt zitten is 40pk niet veel. Je moet ook niet naar de wiel pk's kijken. De uiteindelijke waarde van motor pk's is gecorrigeerd op basis van alle gemeten verliezen incl die van de klemmende banden. Andere banken hebben 1 grote rol ipv 2 kleine en die hebben andere (lagere) verliezen en zullen dus ook minder corrigeren.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Image

Sorry voor de onduidelijke foto...is met het mobieltje genomen.
Hij heeft dus duidelijk een kleine terugval in vermogen, ik merk er bijna niks van met rijden....maar ik wil het wel eruit krijgen!!

@ jo& , thanks voor de tip :thumbs:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Waarom is de horizontale as de v genomen en niet de RPM? Niet zo handig want dan moet je weten in welke versnelling en moet je rekenen.
De dip lijkt hierdoor volgens mij ook veel erger omdat de grafiek zo 'smal' is weergegeven.

Wat is het maximale toerental? Kan het net niet lezen.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Horizontaal staat de snelheid...volgens het diagram heeft ie niet sneller dan 170 km/u gemeten, toerental is dan 7280 rpm.
Ik geloof dat hij niet hoger dan de 4e versnelling is gegaan met testen.

Vertikaal geeft hij het aantal kw aan.
Max. koppel bij 161 km/u = 190 Nm bij 6890 rpm

Redline begint bij 7500 rpm
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Zou even vragen of ze hem nog een keer uit willen draaien maar dan met het gebruikelijke toerental op de x-as.
Locked