CRV 'tunen'
CRV 'tunen'
Kwas vanochtend in de 2.0L CRV van mn ma aan het rijden...
En tjonge dat ding komt echt vermogen te kort bovenin.
Weet iemand of daar iets aan te doen is?
Misschien een andere ECU ofzo?
En tjonge dat ding komt echt vermogen te kort bovenin.
Weet iemand of daar iets aan te doen is?
Misschien een andere ECU ofzo?
Dimer wrote:misschien beginnen met ander luchtfilter + uitlaat? Scheelt meestal al een hoop.
Luchtfilter gaat nog misschien, maar uitlaat is denk ik te rigoureus...
Maar opzich denk ik dat het ook te maken heeft met hoe hij afgesteld is, want onderin rijdt hij echt top, helemaal niet sloom ofzo.
Maar boven de 100 is beetje gas bij geven er niet bij, dan moet je vol gas.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
B16 kop erop zetten en de Vtec gaan gebruiken.
Nee, zonder gekheid. De kop van een CRV flowed niet echt geweldig. Daarom heeft hij wel lekker veel koppel maar stort hij hoog in toeren in.
Om dat te verbeteren kan je idd beginnen met de inlaat, Als je die al een stuk beter laat ademen zal je zien dat het al gelijk een stukje lekkerder gaat. Wel koude lucht toevoegen anders heb je er nog niks aan en heb je alleen geluid, maar geen power.
Als er geen lucht naar binnen gaat zal chiptuning niet erg veel helpen.
Nee, zonder gekheid. De kop van een CRV flowed niet echt geweldig. Daarom heeft hij wel lekker veel koppel maar stort hij hoog in toeren in.
Om dat te verbeteren kan je idd beginnen met de inlaat, Als je die al een stuk beter laat ademen zal je zien dat het al gelijk een stukje lekkerder gaat. Wel koude lucht toevoegen anders heb je er nog niks aan en heb je alleen geluid, maar geen power.
Als er geen lucht naar binnen gaat zal chiptuning niet erg veel helpen.
Gaskleppie wrote:B16 kop erop zetten en de Vtec gaan gebruiken.
Nee, zonder gekheid. De kop van een CRV flowed niet echt geweldig. Daarom heeft hij wel lekker veel koppel maar stort hij hoog in toeren in.
Om dat te verbeteren kan je idd beginnen met de inlaat, Als je die al een stuk beter laat ademen zal je zien dat het al gelijk een stukje lekkerder gaat. Wel koude lucht toevoegen anders heb je er nog niks aan en heb je alleen geluid, maar geen power.
Als er geen lucht naar binnen gaat zal chiptuning niet erg veel helpen.
Een andere kop is idd geen optie :wink:
Koppel is gewoon goed, maar in hogere versenllingen stort echt in! Niet perse in hoge toeren. Je merkt het wel dat hij in Vtec meer power heeft. Lijkt me eigenlijk meer aan de hogere versnellingen te liggen. Misschien verhoudingen ofzo, kan dat?
Ok dan ga ik eens naar een inlaat kijken. Ander geluid is echt niet wat ik wil, alleen power.
En die warme/koude lucht discussie heb ik gevolgd! Ik ga voor koude lucht

Misschien chip+inlaat. Kga eens overleggen met mams hehe!
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Jo& wrote:Gaskleppie wrote:B16 kop erop zetten en de Vtec gaan gebruiken.
Nee, zonder gekheid. De kop van een CRV flowed niet echt geweldig. Daarom heeft hij wel lekker veel koppel maar stort hij hoog in toeren in.
Om dat te verbeteren kan je idd beginnen met de inlaat, Als je die al een stuk beter laat ademen zal je zien dat het al gelijk een stukje lekkerder gaat. Wel koude lucht toevoegen anders heb je er nog niks aan en heb je alleen geluid, maar geen power.
Als er geen lucht naar binnen gaat zal chiptuning niet erg veel helpen.
Een andere kop is idd geen optie :wink:
Koppel is gewoon goed, maar in hogere versenllingen stort echt in! Niet perse in hoge toeren. Je merkt het wel dat hij in Vtec meer power heeft. Lijkt me eigenlijk meer aan de hogere versnellingen te liggen. Misschien verhoudingen ofzo, kan dat?
Ok dan ga ik eens naar een inlaat kijken. Ander geluid is echt niet wat ik wil, alleen power.
En die warme/koude lucht discussie heb ik gevolgd! Ik ga voor koude lucht
Misschien chip+inlaat. Kga eens overleggen met mams hehe!
Denk dat gaskleppie de inlaat van de cilinderkop bedoelde, want daar valt de winst te behalen. Met alleen CAI valt er niet veel winst te behalen vrees ik. En standaard krijgt de motor ook al koude lucht.
Denk eerder dat je de CR-V te veel vergelijkt met je EP3 kwa power en versnelling boven de 100 km/h en dat beeld is niet juist. Hoge auto's doen boven de 100/120 km/h relatief weinig meer kwa acceleren.......
Alleen een Porsche Cayenne turbo, Audi Q7 V12 tdi en iets vergelijkbaars doen op hoge snelheden nog serieus mee........
Jan Visser wrote:"Jo&":1seakilo wrote:Gaskleppie wrote:B16 kop erop zetten en de Vtec gaan gebruiken.
Nee, zonder gekheid. De kop van een CRV flowed niet echt geweldig. Daarom heeft hij wel lekker veel koppel maar stort hij hoog in toeren in.
Om dat te verbeteren kan je idd beginnen met de inlaat, Als je die al een stuk beter laat ademen zal je zien dat het al gelijk een stukje lekkerder gaat. Wel koude lucht toevoegen anders heb je er nog niks aan en heb je alleen geluid, maar geen power.
Als er geen lucht naar binnen gaat zal chiptuning niet erg veel helpen.
Een andere kop is idd geen optie :wink:
Koppel is gewoon goed, maar in hogere versenllingen stort echt in! Niet perse in hoge toeren. Je merkt het wel dat hij in Vtec meer power heeft. Lijkt me eigenlijk meer aan de hogere versnellingen te liggen. Misschien verhoudingen ofzo, kan dat?
Ok dan ga ik eens naar een inlaat kijken. Ander geluid is echt niet wat ik wil, alleen power.
En die warme/koude lucht discussie heb ik gevolgd! Ik ga voor koude lucht
Misschien chip+inlaat. Kga eens overleggen met mams hehe!
Denk dat gaskleppie de inlaat van de cilinderkop bedoelde, want daar valt de winst te behalen. Met alleen CAI valt er niet veel winst te behalen vrees ik. En standaard krijgt de motor ook al koude lucht.
Denk eerder dat je de CR-V te veel vergelijkt met je EP3 kwa power en versnelling boven de 100 km/h en dat beeld is niet juist. Hoge auto's doen boven de 100/120 km/h relatief weinig meer kwa acceleren.......
Alleen een Porsche Cayenne turbo, Audi Q7 V12 tdi en iets vergelijkbaars doen op hoge snelheden nog serieus mee........[/quote:1seakilo]
Ik heb echt in veel andere auto's gereden dan alleen een CRV en een EP3 :roll: ik verwacht geen Porsche Cayenne Turbo oid...
En echt hoge snelheden vraag ik ook niet... Iets meer power boven de 90...
Honda zou er een zwaardere benzine motor voor moeten leveren... Imho.
@ Jo&: Enige optie bij een CRV is alleen de 2.2 diesel chippen, bij een 2.0 is de vermogenwinst nihil.
Bespaar de moeite:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12500 ... Honda-CR-V
Jan Visser wrote:K24 er in lepelen :wink:
Bespaar de moeite:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12500 ... Honda-CR-V
Keung wrote:@ Jo&: Enige optie bij een CRV is alleen de 2.2 diesel chippen, bij een 2.0 is de vermogenwinst nihil.Jan Visser wrote:K24 er in lepelen :wink:
Bespaar de moeite:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12500 ... Honda-CR-V
Thanks for the info!