CRV 'tunen'

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

CRV 'tunen'

Post by Jo& »

Kwas vanochtend in de 2.0L CRV van mn ma aan het rijden...
En tjonge dat ding komt echt vermogen te kort bovenin.

Weet iemand of daar iets aan te doen is?
Misschien een andere ECU ofzo?
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

K24 er in lepelen :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Jan Visser wrote:K24 er in lepelen :wink:

Neuh das geen optie.
Zat meer te denken aan iets van een 'powerbox'... Zo een ding wat je erbij plaatst oid.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

misschien beginnen met ander luchtfilter + uitlaat? Scheelt meestal al een hoop.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Dimer wrote:misschien beginnen met ander luchtfilter + uitlaat? Scheelt meestal al een hoop.


Luchtfilter gaat nog misschien, maar uitlaat is denk ik te rigoureus...
Maar opzich denk ik dat het ook te maken heeft met hoe hij afgesteld is, want onderin rijdt hij echt top, helemaal niet sloom ofzo.
Maar boven de 100 is beetje gas bij geven er niet bij, dan moet je vol gas.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Vergeet niet dat de CRV geen aerodynamisch wonder is en het is natuurlijk geen lichtgewicht ;)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

[quote="Dimer"]Vergeet niet dat de CRV geen aerodynamisch wonder is en het is natuurlijk geen lichtgewicht ]
Nee heb je helemaal gelijk in!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

oftewel CW waarde van een zeecontainer
Nana korobi ya oki
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

RedSun wrote:oftewel CW waarde van een zeecontainer

Jij hebt daar weer gelijk in...!

Nou het kan denk ik erger, er zit een heeel klein beetje stroomlijning in...
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Turbo erop schroeven :roll: :razz:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Arno wrote:Turbo erop schroeven :roll: :razz:

En nu iets zinnigs!?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

B16 kop erop zetten en de Vtec gaan gebruiken.
Nee, zonder gekheid. De kop van een CRV flowed niet echt geweldig. Daarom heeft hij wel lekker veel koppel maar stort hij hoog in toeren in.

Om dat te verbeteren kan je idd beginnen met de inlaat, Als je die al een stuk beter laat ademen zal je zien dat het al gelijk een stukje lekkerder gaat. Wel koude lucht toevoegen anders heb je er nog niks aan en heb je alleen geluid, maar geen power.
Als er geen lucht naar binnen gaat zal chiptuning niet erg veel helpen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Gaskleppie wrote:B16 kop erop zetten en de Vtec gaan gebruiken.
Nee, zonder gekheid. De kop van een CRV flowed niet echt geweldig. Daarom heeft hij wel lekker veel koppel maar stort hij hoog in toeren in.

Om dat te verbeteren kan je idd beginnen met de inlaat, Als je die al een stuk beter laat ademen zal je zien dat het al gelijk een stukje lekkerder gaat. Wel koude lucht toevoegen anders heb je er nog niks aan en heb je alleen geluid, maar geen power.
Als er geen lucht naar binnen gaat zal chiptuning niet erg veel helpen.

Een andere kop is idd geen optie :wink:
Koppel is gewoon goed, maar in hogere versenllingen stort echt in! Niet perse in hoge toeren. Je merkt het wel dat hij in Vtec meer power heeft. Lijkt me eigenlijk meer aan de hogere versnellingen te liggen. Misschien verhoudingen ofzo, kan dat?

Ok dan ga ik eens naar een inlaat kijken. Ander geluid is echt niet wat ik wil, alleen power.
En die warme/koude lucht discussie heb ik gevolgd! Ik ga voor koude lucht :D
Misschien chip+inlaat. Kga eens overleggen met mams hehe!
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Jo& wrote:
Gaskleppie wrote:B16 kop erop zetten en de Vtec gaan gebruiken.
Nee, zonder gekheid. De kop van een CRV flowed niet echt geweldig. Daarom heeft hij wel lekker veel koppel maar stort hij hoog in toeren in.

Om dat te verbeteren kan je idd beginnen met de inlaat, Als je die al een stuk beter laat ademen zal je zien dat het al gelijk een stukje lekkerder gaat. Wel koude lucht toevoegen anders heb je er nog niks aan en heb je alleen geluid, maar geen power.
Als er geen lucht naar binnen gaat zal chiptuning niet erg veel helpen.

Een andere kop is idd geen optie :wink:
Koppel is gewoon goed, maar in hogere versenllingen stort echt in! Niet perse in hoge toeren. Je merkt het wel dat hij in Vtec meer power heeft. Lijkt me eigenlijk meer aan de hogere versnellingen te liggen. Misschien verhoudingen ofzo, kan dat?

Ok dan ga ik eens naar een inlaat kijken. Ander geluid is echt niet wat ik wil, alleen power.
En die warme/koude lucht discussie heb ik gevolgd! Ik ga voor koude lucht :D
Misschien chip+inlaat. Kga eens overleggen met mams hehe!


Denk dat gaskleppie de inlaat van de cilinderkop bedoelde, want daar valt de winst te behalen. Met alleen CAI valt er niet veel winst te behalen vrees ik. En standaard krijgt de motor ook al koude lucht.

Denk eerder dat je de CR-V te veel vergelijkt met je EP3 kwa power en versnelling boven de 100 km/h en dat beeld is niet juist. Hoge auto's doen boven de 100/120 km/h relatief weinig meer kwa acceleren.......

Alleen een Porsche Cayenne turbo, Audi Q7 V12 tdi en iets vergelijkbaars doen op hoge snelheden nog serieus mee........
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Jan Visser wrote:
"Jo&":1seakilo wrote:
Gaskleppie wrote:B16 kop erop zetten en de Vtec gaan gebruiken.
Nee, zonder gekheid. De kop van een CRV flowed niet echt geweldig. Daarom heeft hij wel lekker veel koppel maar stort hij hoog in toeren in.

Om dat te verbeteren kan je idd beginnen met de inlaat, Als je die al een stuk beter laat ademen zal je zien dat het al gelijk een stukje lekkerder gaat. Wel koude lucht toevoegen anders heb je er nog niks aan en heb je alleen geluid, maar geen power.
Als er geen lucht naar binnen gaat zal chiptuning niet erg veel helpen.

Een andere kop is idd geen optie :wink:
Koppel is gewoon goed, maar in hogere versenllingen stort echt in! Niet perse in hoge toeren. Je merkt het wel dat hij in Vtec meer power heeft. Lijkt me eigenlijk meer aan de hogere versnellingen te liggen. Misschien verhoudingen ofzo, kan dat?

Ok dan ga ik eens naar een inlaat kijken. Ander geluid is echt niet wat ik wil, alleen power.
En die warme/koude lucht discussie heb ik gevolgd! Ik ga voor koude lucht :D
Misschien chip+inlaat. Kga eens overleggen met mams hehe!


Denk dat gaskleppie de inlaat van de cilinderkop bedoelde, want daar valt de winst te behalen. Met alleen CAI valt er niet veel winst te behalen vrees ik. En standaard krijgt de motor ook al koude lucht.

Denk eerder dat je de CR-V te veel vergelijkt met je EP3 kwa power en versnelling boven de 100 km/h en dat beeld is niet juist. Hoge auto's doen boven de 100/120 km/h relatief weinig meer kwa acceleren.......

Alleen een Porsche Cayenne turbo, Audi Q7 V12 tdi en iets vergelijkbaars doen op hoge snelheden nog serieus mee........[/quote:1seakilo]
Ik heb echt in veel andere auto's gereden dan alleen een CRV en een EP3 :roll: ik verwacht geen Porsche Cayenne Turbo oid...
En echt hoge snelheden vraag ik ook niet... Iets meer power boven de 90...
Honda zou er een zwaardere benzine motor voor moeten leveren... Imho.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

@ Jo&: Enige optie bij een CRV is alleen de 2.2 diesel chippen, bij een 2.0 is de vermogenwinst nihil.

Jan Visser wrote:K24 er in lepelen :wink:


Bespaar de moeite:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12500 ... Honda-CR-V
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Keung wrote:@ Jo&: Enige optie bij een CRV is alleen de 2.2 diesel chippen, bij een 2.0 is de vermogenwinst nihil.

Jan Visser wrote:K24 er in lepelen :wink:


Bespaar de moeite:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12500 ... Honda-CR-V

Thanks for the info!
Locked