Street Legal Nights Drachten
- Raymond en Liset
- Posts: 226
- Joined: Thu Aug 28, 2008 5:39 pm
Drachten morgen (17-7)afgelast wegens slecht weer op komst (check buienradar maar eens)
http://z13.invisionfree.com/OSLracing/i ... topic=1750
http://z13.invisionfree.com/OSLracing/i ... topic=1750
Er waren gister veel ITR's aanwezig, Clantastic ook gezien volgens mij (ATR zonder spoiler?) en culasse met zn FN2. Één van die JDM Integra's moest helaas aan de kant gedrukt worden, het werd hem een beetje te heet volgens mij... Nja, ik was weggegaan nadat die motor koelvloeistof over de strip had gelekt, vond het toen wel weer mooi geweest.
- Raymond en Liset
- Posts: 226
- Joined: Thu Aug 28, 2008 5:39 pm
Zo, ik ben net weer terug van de streetlegal dragraces in Drachten en de finale is weer geëindigd op inmiddels klassieke wijze, nl met een complete wash out. Ik heb gelukkig nog een run of 4 kunnen maken, maar er waren geloof ik ook deelnemers die niet eens aan rijden toekwamen. Het hele evenement viel in het water.
Wel jammer, de omstandigheden waren eigenlijk zeer goed, het snikhete weer van de voorgaande evenementen was verdwenen, en een verbetering van persoonlijke records was voor iederen best mogelijk geweest.
Ikzelf had echter een off day. Ik maakte een aaneenschakeling van stomme fouten, misshift, rood licht getrokken, schakelen tegen de rev limiter aan, trage reactietijd, etc. Ik was er gewoon met mijn kop niet bij.
Hopelijk volgend jaar beter.
Wel jammer, de omstandigheden waren eigenlijk zeer goed, het snikhete weer van de voorgaande evenementen was verdwenen, en een verbetering van persoonlijke records was voor iederen best mogelijk geweest.
Ikzelf had echter een off day. Ik maakte een aaneenschakeling van stomme fouten, misshift, rood licht getrokken, schakelen tegen de rev limiter aan, trage reactietijd, etc. Ik was er gewoon met mijn kop niet bij.
Hopelijk volgend jaar beter.
Gaan er nog mensen naar de streetlegal dragraces in Drachten op 25 september aanstaande? Het is een extra wedstrijd die is ingelast om zodoende het kampioenschap met een finale te kunnen afsluiten.
De DSPS organsatie kan wel wat publiciteit en financiele armslag gebruiken en hoe meer mensen de kassa passeren, hoe meer lucht ze krijgen om volgend jaar weer een nieuwe serie races in Drachten te organiseren.
De DSPS organsatie kan wel wat publiciteit en financiele armslag gebruiken en hoe meer mensen de kassa passeren, hoe meer lucht ze krijgen om volgend jaar weer een nieuwe serie races in Drachten te organiseren.
Op 25-09-09 was er de laatste finalewedstrijd van de streetlegal dragsterrraces in Drachten.
Dit keer was het gelukkig koel weer en dat kon ik goed merken, ik slaagde erin mijn persoonlijk record met 0.3 seconden te verbeteren.
Een kaartje van mijn laatste run vlak voor de kingstreet finalwedstrijden zouden beginnen. Ik ben er erg tevreden over en ik denk dat ik met mijn huidige combinatie het maximale er uitgehaald heb.
Een plaatje van de baan bij invallende duisternis, al is de foto niet goed gelukt, goedkope flutcamera.
Hier nog wat video`s van enkele van mijn runs:
De bovenste video is van mijn beste run.
Hier nog een video, maar hier zat ik iets teveel op de rev limiter. Ik moest ook wat wennen aan mijn nieuwe short shifter.
Hopelijk is volgend jaar de tractie wat beter, want ik kon maar moeilijk op gang komen met mijn straatbanden.
Dit keer was het gelukkig koel weer en dat kon ik goed merken, ik slaagde erin mijn persoonlijk record met 0.3 seconden te verbeteren.

Een kaartje van mijn laatste run vlak voor de kingstreet finalwedstrijden zouden beginnen. Ik ben er erg tevreden over en ik denk dat ik met mijn huidige combinatie het maximale er uitgehaald heb.

Een plaatje van de baan bij invallende duisternis, al is de foto niet goed gelukt, goedkope flutcamera.
Hier nog wat video`s van enkele van mijn runs:

De bovenste video is van mijn beste run.

Hier nog een video, maar hier zat ik iets teveel op de rev limiter. Ik moest ook wat wennen aan mijn nieuwe short shifter.
Hopelijk is volgend jaar de tractie wat beter, want ik kon maar moeilijk op gang komen met mijn straatbanden.
Euh.. daar ben ik een beetje bang voor eerlijk gezegd. In mijn jonge jaren reed ik trackdays en ik heb met de toenmalige trackdaybanden wel eens een keertje of wat een aandrijfas of versnellingsbak vernaggeld.
Mijn huidige wagen heeft nog steeds de standaard koppeling, ik weet niet hoe sterk die is in combie met trackdaybanden.
Ik sta er trouwens weer aan te denken om er voor volgend jaar een lachgas systeem op te zetten. Vroeger reed ik ook dragsterraces met lachgas systemen, al was dat allemaal diy spul. Zeer avontuurlijk in elkaar gezet. Denk aan solenoides van de magneetventielen van een wasmachine, de lachgasfles was een co2 blusser, electrische leidingen en schakelaars van een plafondverlichting lol.
Vroeger mocht dat gewoon, er was niks anders. En het werkte ook nog.
Mijn huidige wagen heeft nog steeds de standaard koppeling, ik weet niet hoe sterk die is in combie met trackdaybanden.
Ik sta er trouwens weer aan te denken om er voor volgend jaar een lachgas systeem op te zetten. Vroeger reed ik ook dragsterraces met lachgas systemen, al was dat allemaal diy spul. Zeer avontuurlijk in elkaar gezet. Denk aan solenoides van de magneetventielen van een wasmachine, de lachgasfles was een co2 blusser, electrische leidingen en schakelaars van een plafondverlichting lol.
Vroeger mocht dat gewoon, er was niks anders. En het werkte ook nog.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm