Iedereen zal me zo ondertussen wel kennen. Ik luister sinds 05-09-1987 naar de naar Maarten en kom uit de buurt van 's-Hertogenbosch.
Nieuwe aanwinst:
Y-56 EUDM DC2
Km stand bij aanschaf:
67846
Onderhouds historie compleet en aanwezig met alle boekjes.
Helemaal origineel. Nou niet echt eigenlijk, ik heb er zitten A048 banden op gezet en er zit geen originele radio in

LHD.
Onderkant is smetteloos mooi en nergens roest te bekennen. Samen met Benjamin een uur ongeveer onder de auto, die op een brug stond, door gebracht om alles te bekijken en te controleren.
Interieur is zo netjes dat je daar niet snel een tweede van vindt in Zwitserland. Dat zijn allemaal uitgeleefde auto's. Met name de gele worden schrikbarend hard verziekt met bumpers en andere accessoires die er niet op horen. Km standen zijn vaak dubbel of drie dubbel zo hoog.
Prijs was heel hoog voor Nederlandse begrippen en na import zal ze nog duurder uitvallen. 10% invoerbelasting over het aanschaf bedrag én nog eens 19% over het aanschaf bedrag mét die 10%, belasting over belasting dus. Daarna alleen nog maar BPM, wat niet schrikbarend duur is maar dat maakt het totaal plaatje van nog af te dragen belastingen aanzienlijk.
Toekomst plannen:
Twijfel, twijfel. Zoals eerder gezegd het kan nu nog wel leuk zijn om de auto helemaal op te voeren maar over 10 jaar is er geen standaard DC2 meer over. Ook na het lezen van een artikel ergens waarin staat dat de DC2 op nummer 1 van de meest 'verzamelbare' Japanse auto's staat, lijkt het me verstandig er nooit wat aan te doen.
Een complete repaint wil ik wel overwegen. Niet zomaar een repaint, nee, dan gaat de auto helemaal uit elkaar en wordt ze tot op het bot origineel qua afwerking ed. Denk dan aan gloednieuwe stoel hoezen, nieuw vloer kleed, OEM stickers, nieuwe OEM velgen, nieuwe teer matten, je kan het zo gek niet verzinnen. Niet zomaar simpel afplakken en een nieuw laklaagje. Dat zal een hels karwij worden alles nog OEM te vinden aangezien veel dingen niet of nauwelijks leverbaar zijn.
Wat ik voor ogen heb gaat minimaal zoveel kosten als de Integra zelf.
Eerst de auto eens een paar jaar houden en kijken wat er gebeurd.
Ik rij nu dagelijks in een andere auto (EJ9) en de Integra staat lekker in de stalling. Eigenlijk heb ik voor ogen er niet meer dan +- 2000 km per jaar mee te gaan rijden. Sommige zullen het belachelijk vinden omdat ze vinden dat deze auto's gebruikt moeten worden waar ze voor gemaakt zijn maargoed, iedereen moet doen wat hij of zij het beste vindt.
Deze auto is iets exclusiefs en ze wordt alleen nog maar exclusiever met de jaren. Als het goed is zijn er ook maar 53 Y-56 EUDM DC2's geleverd in Zwitserland. Ben nog aan het uitzoeken of ik dit ergens met zekerheid kan vinden.
Foto's:
JAF 2009 (Thanks Dimer, voor de foto's)



Heb zelf weinig interessante foto's van de auto.

Vergeef me de lelijke velgen die onder de auto zaten, die gingen er thuis ook gelijk af en hebben plaats gemaakt voor de OEM velgen die ik opnieuw heb laten spuiten. (zie boven)




Op de terug weg +- 1000 km lang dit in je achteruit kijk spiegel wordt gewoon nooit saai 8)


En nog even twee interieur foto's eenmaal thuis:


Met dank aan Benjamin is de auto nu hier. Zonder hem was het vele malen minder makkelijk verlopen en uiteraard lang niet zo gezellig.
Datum geprikt, op goed geluk 800 km gereden, hotel gepakt, auto bekeken, bijna niet geslapen en uren over de auto gepraat en foute films gekeken over haaien :wink:, volgende dag nogmaals bekeken en nogmaals alles nagekeken en besloten haar mee te nemen. Verhaal in een notendop. 8)
Thanks again Ben :thumbs:.