Ervaring met carwrapping?
Je begrijpt zelf dat ik nu niet meer bij hem ga, na aanbevelen van een kennis ben ik bij ze terecht gekomen, had me voorbumper en nog wat delen daar laten spuiten maar zag al snel dat het afgeleverde werk niet in verhouding stond met de prijs. Denk dan aan druipers, stofjes en verf die afbladerd als je de auto wast. Wordt wel allemaal onder garantie gefixed maar ik blijf niet op en neer rijden.
Als iemand een goede spuiter weet...
slydawg wrote:Je begrijpt zelf dat ik nu niet meer bij hem ga, na aanbevelen van een kennis ben ik bij ze terecht gekomen, had me voorbumper en nog wat delen daar laten spuiten maar zag al snel dat het afgeleverde werk niet in verhouding stond met de prijs. Denk dan aan druipers, stofjes en verf die afbladerd als je de auto wast. Wordt wel allemaal onder garantie gefixed maar ik blijf niet op en neer rijden.
Dat is echt een groot probleem... Die zijn er (bijna) niet...!
Tot nu toe heb ik bij elke spuiter wel foutjes ontdekt in hun spuitwerk en als ik veel betaal verwacht ik gewoon goed werk en geen halve shit..
Een van de discussies die ik had met die spuiter was over het wegwerken van de putjes en stofjes in de lak, hun zeiden dat ze het konden wegpolijsten, in me gedachten dacht ik al van wat voor shit ga ik nu weer krijgen, ben akkoord gegaan om ze een kans te geven hun fouten te herstellen. Na een telefoontje dat de auto klaar was ik weer terug en loop een rondje om de auto en gelijk zie ik alle plekken waar ze hebben lopen polijsten, komt er ook nog bij dat die mongool die het polijsten had gedaan overal rondom die auto krassen had gemaakt met het snoer van de polijst machine en ook een rubber van de voorruit had beschadigd. De auto was helemaal krasvrij en ook alle rubbers waren vernieuwd maar toen ik er een opmerking over maakte kreeg ik te horen dat zwarte lak snel krast en ik niet kan bewijzen dat het rubber nog niet beschadigd was, WTF?!?!?
Op zo'n moment kan je van mij echt een kogel door je kop krijgen, duizenden euro's spendeer ik op die auto, waarom zou ik verzinnen dat zij dat rubber hebben beschadigd en ik mag toch verwachten dat als je een auto spuit deze toch helemaal krasvrij wordt afgeleverd???
Heb toen de auto gepakt en nooit meer naar daar!!
Dus vandaar dat ik gewoon een goede spuiter zoek, anders moet ik maar een cursus spuiten gaan volgen om het zelg goed te kunnen doen hehehe
Een van de discussies die ik had met die spuiter was over het wegwerken van de putjes en stofjes in de lak, hun zeiden dat ze het konden wegpolijsten, in me gedachten dacht ik al van wat voor shit ga ik nu weer krijgen, ben akkoord gegaan om ze een kans te geven hun fouten te herstellen. Na een telefoontje dat de auto klaar was ik weer terug en loop een rondje om de auto en gelijk zie ik alle plekken waar ze hebben lopen polijsten, komt er ook nog bij dat die mongool die het polijsten had gedaan overal rondom die auto krassen had gemaakt met het snoer van de polijst machine en ook een rubber van de voorruit had beschadigd. De auto was helemaal krasvrij en ook alle rubbers waren vernieuwd maar toen ik er een opmerking over maakte kreeg ik te horen dat zwarte lak snel krast en ik niet kan bewijzen dat het rubber nog niet beschadigd was, WTF?!?!?
Op zo'n moment kan je van mij echt een kogel door je kop krijgen, duizenden euro's spendeer ik op die auto, waarom zou ik verzinnen dat zij dat rubber hebben beschadigd en ik mag toch verwachten dat als je een auto spuit deze toch helemaal krasvrij wordt afgeleverd???
Heb toen de auto gepakt en nooit meer naar daar!!
Dus vandaar dat ik gewoon een goede spuiter zoek, anders moet ik maar een cursus spuiten gaan volgen om het zelg goed te kunnen doen hehehe
Inderdaad. Een goede spuiter vinden is net zo'n grote kunst als het goed werk afleveren van de zaak zelf.
Daar zouden we een topic over moeten hebben. Ervaringen met spuitbedrijven en prijzen. In de verre toekomst wil ik ook wat dingen laten doen. Interesseert me dan niet hoeveel het kost maar dan wil ik ook helemaal geen enkel probleem hebben in de lak. Geen druipers, geen kleurverschil, geen sinaasappelhuid, niks. Helaas is het tegenwoordig niet zo dat de duurste ook de beste zijn. Nouja, helaas, je begrijpt wat ik snap :wink:.
Daar zouden we een topic over moeten hebben. Ervaringen met spuitbedrijven en prijzen. In de verre toekomst wil ik ook wat dingen laten doen. Interesseert me dan niet hoeveel het kost maar dan wil ik ook helemaal geen enkel probleem hebben in de lak. Geen druipers, geen kleurverschil, geen sinaasappelhuid, niks. Helaas is het tegenwoordig niet zo dat de duurste ook de beste zijn. Nouja, helaas, je begrijpt wat ik snap :wink:.
-
- vtec vince
@slydawg, het is triest dat je zoiets moet meemaken. er zijn veel 'bedrijven' die claimen dat ze goed kunnen spuiten maar uiteindelijk toch amateuristisch te werk gaan.
helaas is het in 9 van de 10 gevallen waar dat goedkoop duurkoop is. Er zijn genoeg echte spuitbedrijven in nederland die echt professioneel zijn, maar dat kost gewoon centen. €7000,- tot €9000,- voor het overnieuw spuiten van een auto moet je dan niet raar van opkijken. Bij professionele bedrijven zit er bij dat bedrag ook risico dekking in namelijk. een soort garantie op de lak. als hij dus bijv. begin te bladeren kan je terug komen voor een gratis opknapbeurt.
als een bedrijf deze garantie niet durft te geven, weet je al dat je een risico gaat lopen.
helaas is het in 9 van de 10 gevallen waar dat goedkoop duurkoop is. Er zijn genoeg echte spuitbedrijven in nederland die echt professioneel zijn, maar dat kost gewoon centen. €7000,- tot €9000,- voor het overnieuw spuiten van een auto moet je dan niet raar van opkijken. Bij professionele bedrijven zit er bij dat bedrag ook risico dekking in namelijk. een soort garantie op de lak. als hij dus bijv. begin te bladeren kan je terug komen voor een gratis opknapbeurt.
als een bedrijf deze garantie niet durft te geven, weet je al dat je een risico gaat lopen.
Ik snap die negativiteit over spuiters niet. Als je het bij een gerenomeerd bedrijf laat doen heb je 12 jaar lakgarantie.
Dus wat is het probleem?
Een of andere hillbilly die in z'n schuur met een spuitbus aan de gang gaat leverd natuurlijk prutswerk.
Ik heb een aantal ingangen dus als je een serieuse prijsopgave wil hebben dan stuur maar een PM.
Alles wat niet goed gespoten is gaat gewoon overnieuw.
Over wrappen of hoe heet het.
Je krijgt daar nooit de glans mee die je met spuiten krijgt en in the long run zal je auto er nooit mooier op worden.
Dus wat is het probleem?
Een of andere hillbilly die in z'n schuur met een spuitbus aan de gang gaat leverd natuurlijk prutswerk.
Ik heb een aantal ingangen dus als je een serieuse prijsopgave wil hebben dan stuur maar een PM.
Alles wat niet goed gespoten is gaat gewoon overnieuw.
Over wrappen of hoe heet het.
Je krijgt daar nooit de glans mee die je met spuiten krijgt en in the long run zal je auto er nooit mooier op worden.
Nana korobi ya oki
iVTEC-fab wrote:Bij professionele bedrijven zit er bij dat bedrag ook risico dekking in namelijk. een soort garantie op de lak. als hij dus bijv. begin te bladeren kan je terug komen voor een gratis opknapbeurt.
Daar ben ik het niet mee eens.
Elke 'echt' autoschade bedrijf (wat zich dus niet in een achtertuin of schuur bevindt) geeft garantie op je lak.
Dat moeten ze.
Wil nog niet zeggen dat ze goed werk afleveren.
Ik heb ook slechte ervaringen met een gerenommeerde spuiter (via de Honda dealer nog wel).
Kga het daar niet laten fixen, betaal liever nog een keer ergens anders dat het goed gebeurt, dan dat ik over een jaar daar weeer sta.
Ze hadden bijv de lak opgepoetst waar het gespoten was, maar volgensmij met wat zand er tussen, dus waar het NIET gespoten was, was ook gekrast. Ik terug, zei hij ja nu ga je te ver je zeurt te veel daar zijn we niet geweest... Ik zeg nou das gewoon van het uitpoetsen, dat stukje is logischerwijs meegenomen.
Hebben ze het gepoetsts met zo'n machine, was het opgelost.
Ik ga wel een topic beginnen, dan kunnen we ervaringen loggen.
- vtec vince
Zo'n ervaring heb ik dus met carglass gehad!
Komt er een amateur een voorruit vervangen...smeert ie van die kit op mn dakrand , en probeert het weg te poetsen zonder mn dakkie schoon te maken ( stuifzand ).
Je raad het al...krassen over de hele lengte van het dak.
Mocht ik op kosten laten spuiten van carglass , ze hadden wel ee bedrijfje.
Kom ik daar aan , zegt die kerel...we spuiten geen daken...is te duur!!!
Heeft ie ook gepoetst met een machine, en het was nog goed te zien!!
Komt er een amateur een voorruit vervangen...smeert ie van die kit op mn dakrand , en probeert het weg te poetsen zonder mn dakkie schoon te maken ( stuifzand ).
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
vtec vince wrote:Zo'n ervaring heb ik dus met carglass gehad!
En toen...?
Dat zal voor Carglass toch verzekeringswerk zijn...? Waarom moeilijk doen...
Wat is er uiteindelijk met je dak gebeurt?
- vtec vince
Er moest een taxateur komen voor de schade...aangezien er al een deukje in het dak zat zou ik er niet veel voor krijgen.
Toen heb ik maar besloten dat ze de tering konden krijgen.
Heb de civic toen voor een mooie prijs kunnen verkopen, was een meevaller.
Ze hadden er overigens 3 nieuwe ruiten in gezet voordat het goed was gedaan.
Ik ben er dus helemaal niet over te spreken over carglass en met wie ze zaken doen. :twisted:
Toen heb ik maar besloten dat ze de tering konden krijgen.
Heb de civic toen voor een mooie prijs kunnen verkopen, was een meevaller.
Ze hadden er overigens 3 nieuwe ruiten in gezet voordat het goed was gedaan.
Ik ben er dus helemaal niet over te spreken over carglass en met wie ze zaken doen. :twisted:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden