Black Dragon

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

zijn de waterslangen een pasklare kit of universeel en waar kan je de rode krijgen want weet dat samco alleen blauwe heeft
"VTEC just kicked in yo!!!"
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

is 'n pasklare kit. Heb ze uit amerika. Ze zijn int rood ook verkrijgbaar. en dacht nog andere kleuren maar weet die niet meer zeker.
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

vorige zaterdag maar eens bezig gehouden met het kleppendeksel

Image
Image

olie filter relocation kit is ook binnengekomen. Heb olieleidingen liggen van pirelle die tot 10 bar druk aankunnen. Deze moet ook nog geplaatst worden aangezien de oliefilter bij 'n type s knal onder het inlaatspruistuk staat en zeer lastig te vervangen is met het blok erin.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Letters afgeplakt zie ik.
Tape er overheen en dan op maat snijden of een andere manier? Vroeg me namelijk altijd af hoe men dat zou doen. Dacht zelf eigenlijk met een schuurpapiertje op een blokje na het spuiten schuren en polijsten :dunno:
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

mr. X wrote:Letters afgeplakt zie ik.
Tape er overheen en dan op maat snijden of een andere manier? Vroeg me namelijk altijd af hoe men dat zou doen. Dacht zelf eigenlijk met een schuurpapiertje op een blokje na het spuiten schuren en polijsten :dunno:



kan ook, maar het is ook mogelijk om vaseline op de letters te smeren. Daarna veeg je het er zo vanaf.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat heb ik ook gehoord maar daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.

Misschien dat ik het binnenkort eens ga proberen. Kleine 'how to' maken met verschillende manieren van letters afdekken. Afplakken is namelijk ongelofelijk lastig.
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

ik heb ze idd afgeplakt. Had in de verkeerde volgorde gewerkt. Eerst 3u erover gedaan om die VTEC terug op te blinken en polieren, en daarna zag ik toch dat de lak van het deksel niet meer mooi rood te krijgen was dus daarna maar alles gespoten. Afgeplakt, met 'n breekmesje alles mooi afgesneden, spuiten, en tape eraf. En Klaar was ik :lol:

had ik geweten dat het met vaseline ook ging... had ik da toch gedaan, want dat afplakken is 'n werkje waar je veel geduld voor nodig hebt.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Vaseline wist ik ook niet...maar het is idd een hele makkelijke manier!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

even eens wat meer info geven over de swap :-)

we zijn vrijdag avond begonnen om mijn blok er al uit te halen zodat we zaterdag in één ruk door de swap konden uitvoeren.

Image
Image
Image
Image

goodbye blokje, we hebben fijne tijden gehad ;)
Image



dan zaterdag om 9u begonnen.
Image
Image

koppeling + vliegwiel en polies plaatsen en de plaat voor de atts aanpassen (paste jammer genoeg niet)
Image
Image

blokje er stilaan in (reeds 15.30u ondertussen)
Image
Image
Image
Image


dit mocht ook zeker niet ontbreken :mrgreen:
Image

en reeds om 1.00u 's zondags 's morgens werkt ie !!
Image



eerste testrun wou ie niet starten, na 'n paar minuten vonden we nog 'n extra onderbreking naar de injectoren door het LPI systeem wat nu verwijderd is. Daarna starte ie direct.

Jammer genoeg wel 'n CEL code, Knock sensor zat niet op m'n oude blok (dit had ik niet gedacht) dus deze moet nog door tot aan de computer getrokken worden (gelukkig dat we de draad al getrokken hadden in het motorruim) Iemand die weet wat de positie van de Knocksensor is op de ecu ?

Dan.... hij draait, maar hij draait niet echt soepel. Precies alsof ie niet genoeg benzine krijgt. Weet het niet anders te verwoorden. Pas op 6.000 rpm loopt ie soepel en schiet ie doodgewoon door z'n toeren heen ZALIIGGGG !!! iemand die weet waar dit nog aan kan liggen ?

Buiten dan, geen problemen en is het 'n zalige auto om mee te rijden !!
V-tje integra
Posts: 383
Joined: Thu Mar 20, 2008 4:06 pm
Contact:

Post by V-tje integra »

ja wez super ze man schoon werken gedaa!!!
zal binne kort nog eens tot daar moeten komen e :wink:
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

nog ff wachten tot m'n volledige uitlaatlijn eronder staat want heb m'n hytech replica header er nog niet onder, en de rest van de lijn wordt daar custom op gemaakt. Dan zijn we ongeveer rond (voorlopig) :lol:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Black Dragon wrote:nog ff wachten tot m'n volledige uitlaatlijn eronder staat want heb m'n hytech replica header er nog niet onder, en de rest van de lijn wordt daar custom op gemaakt. Dan zijn we ongeveer rond (voorlopig) :lol:

Weet je al waar je die custom laat maken?
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Hoe komt het toch dat ik nu een vaag vermoeden heb dat Jo& wel een adresje weet :roll: :D
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

vtec vince wrote:Hoe komt het toch dat ik nu een vaag vermoeden heb dat Jo& wel een adresje weet :roll: :D

...Tsja...
We laten er voor de NSX ook een uitlaat maken... Zo vol ben ik er over :D
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

ja op PTH (preludeteamholland) zit iemand wat hier blijkbaar wel wat van kan (zit hier ook opt forum) Assitch. Is ook lekker in de buurt en ze raden mij op pth aan om bij hem langs te gaan dus gaan we dat ook doen. Op zich zeker geen goedkope oplossing, maar hopelijk wel 'n goede.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Da's een goede zaak dat er specialisten zijn die er echt verstand van hebben!
Ik betaal liever iets meer , en dat ik dan ook zeker weet dat er een goede uitlaat onder zit, dan een goedkope uitlaat die iedereen bij zo'n internetwinkeltje besteld.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

vtec vince wrote:Da's een goede zaak dat er specialisten zijn die er echt verstand van hebben!
Ik betaal liever iets meer , en dat ik dan ook zeker weet dat er een goede uitlaat onder zit, dan een goedkope uitlaat die iedereen bij zo'n internetwinkeltje besteld.

Ja of via via iemand die toevallig goed kan lassen.
Het bedrijf wat ik ken berekend de uitlaat (dus ook uitlaatspruit) aan de hand van je auto. Uniek en 100% passend op maat gemaakt :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Lekker offtopic, ooit gezien hoe een F1 uitlaat gemaakt wordt?

Prachtig!
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

Nu is de auto het waard dit embleem eindelijk te mogen dragen ! En nu weten ze tegelijkertijd niet meer wat voor motor er in ligt als ze nog eens langs me komen staan aan de verkeerslichten :)

Image
Image
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

vandaag m'n uitlaatlijn op maat laten maken.

hytech replica header ertegen, en vanaf daar een dikke 3 inch !!! (binnendiameter !) uitlaatlijnverloop vanaf daar met 'n vibrant einddemper. Qua performence kan ik niet beter krijgen dan dit. Heeft genoeg duiten gekost maar je voelt het verschil wel (en vooral horen..)

hier de header ertegen
Image

hier wat foto's van wat er na de header komt
Image
Image

en zo ziet de header eruit als ie warmgereden is
Image
Locked