Black Dragon
-
- Posts: 101
- Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am
-
- Posts: 101
- Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am
vorige zaterdag maar eens bezig gehouden met het kleppendeksel
olie filter relocation kit is ook binnengekomen. Heb olieleidingen liggen van pirelle die tot 10 bar druk aankunnen. Deze moet ook nog geplaatst worden aangezien de oliefilter bij 'n type s knal onder het inlaatspruistuk staat en zeer lastig te vervangen is met het blok erin.


olie filter relocation kit is ook binnengekomen. Heb olieleidingen liggen van pirelle die tot 10 bar druk aankunnen. Deze moet ook nog geplaatst worden aangezien de oliefilter bij 'n type s knal onder het inlaatspruistuk staat en zeer lastig te vervangen is met het blok erin.
mr. X wrote:Letters afgeplakt zie ik.
Tape er overheen en dan op maat snijden of een andere manier? Vroeg me namelijk altijd af hoe men dat zou doen. Dacht zelf eigenlijk met een schuurpapiertje op een blokje na het spuiten schuren en polijsten :dunno:
kan ook, maar het is ook mogelijk om vaseline op de letters te smeren. Daarna veeg je het er zo vanaf.
-
- Posts: 101
- Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am
ik heb ze idd afgeplakt. Had in de verkeerde volgorde gewerkt. Eerst 3u erover gedaan om die VTEC terug op te blinken en polieren, en daarna zag ik toch dat de lak van het deksel niet meer mooi rood te krijgen was dus daarna maar alles gespoten. Afgeplakt, met 'n breekmesje alles mooi afgesneden, spuiten, en tape eraf. En Klaar was ik :lol:
had ik geweten dat het met vaseline ook ging... had ik da toch gedaan, want dat afplakken is 'n werkje waar je veel geduld voor nodig hebt.
had ik geweten dat het met vaseline ook ging... had ik da toch gedaan, want dat afplakken is 'n werkje waar je veel geduld voor nodig hebt.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 101
- Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am
even eens wat meer info geven over de swap :-)
we zijn vrijdag avond begonnen om mijn blok er al uit te halen zodat we zaterdag in één ruk door de swap konden uitvoeren.
goodbye blokje, we hebben fijne tijden gehad
dan zaterdag om 9u begonnen.
koppeling + vliegwiel en polies plaatsen en de plaat voor de atts aanpassen (paste jammer genoeg niet)
blokje er stilaan in (reeds 15.30u ondertussen)
dit mocht ook zeker niet ontbreken :mrgreen:
en reeds om 1.00u 's zondags 's morgens werkt ie !!
eerste testrun wou ie niet starten, na 'n paar minuten vonden we nog 'n extra onderbreking naar de injectoren door het LPI systeem wat nu verwijderd is. Daarna starte ie direct.
Jammer genoeg wel 'n CEL code, Knock sensor zat niet op m'n oude blok (dit had ik niet gedacht) dus deze moet nog door tot aan de computer getrokken worden (gelukkig dat we de draad al getrokken hadden in het motorruim) Iemand die weet wat de positie van de Knocksensor is op de ecu ?
Dan.... hij draait, maar hij draait niet echt soepel. Precies alsof ie niet genoeg benzine krijgt. Weet het niet anders te verwoorden. Pas op 6.000 rpm loopt ie soepel en schiet ie doodgewoon door z'n toeren heen ZALIIGGGG !!! iemand die weet waar dit nog aan kan liggen ?
Buiten dan, geen problemen en is het 'n zalige auto om mee te rijden !!
we zijn vrijdag avond begonnen om mijn blok er al uit te halen zodat we zaterdag in één ruk door de swap konden uitvoeren.




goodbye blokje, we hebben fijne tijden gehad


dan zaterdag om 9u begonnen.


koppeling + vliegwiel en polies plaatsen en de plaat voor de atts aanpassen (paste jammer genoeg niet)


blokje er stilaan in (reeds 15.30u ondertussen)




dit mocht ook zeker niet ontbreken :mrgreen:

en reeds om 1.00u 's zondags 's morgens werkt ie !!

eerste testrun wou ie niet starten, na 'n paar minuten vonden we nog 'n extra onderbreking naar de injectoren door het LPI systeem wat nu verwijderd is. Daarna starte ie direct.
Jammer genoeg wel 'n CEL code, Knock sensor zat niet op m'n oude blok (dit had ik niet gedacht) dus deze moet nog door tot aan de computer getrokken worden (gelukkig dat we de draad al getrokken hadden in het motorruim) Iemand die weet wat de positie van de Knocksensor is op de ecu ?
Dan.... hij draait, maar hij draait niet echt soepel. Precies alsof ie niet genoeg benzine krijgt. Weet het niet anders te verwoorden. Pas op 6.000 rpm loopt ie soepel en schiet ie doodgewoon door z'n toeren heen ZALIIGGGG !!! iemand die weet waar dit nog aan kan liggen ?
Buiten dan, geen problemen en is het 'n zalige auto om mee te rijden !!
-
- Posts: 383
- Joined: Thu Mar 20, 2008 4:06 pm
- Contact:
-
- Posts: 101
- Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 101
- Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Da's een goede zaak dat er specialisten zijn die er echt verstand van hebben!
Ik betaal liever iets meer , en dat ik dan ook zeker weet dat er een goede uitlaat onder zit, dan een goedkope uitlaat die iedereen bij zo'n internetwinkeltje besteld.
Ik betaal liever iets meer , en dat ik dan ook zeker weet dat er een goede uitlaat onder zit, dan een goedkope uitlaat die iedereen bij zo'n internetwinkeltje besteld.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
vtec vince wrote:Da's een goede zaak dat er specialisten zijn die er echt verstand van hebben!
Ik betaal liever iets meer , en dat ik dan ook zeker weet dat er een goede uitlaat onder zit, dan een goedkope uitlaat die iedereen bij zo'n internetwinkeltje besteld.
Ja of via via iemand die toevallig goed kan lassen.
Het bedrijf wat ik ken berekend de uitlaat (dus ook uitlaatspruit) aan de hand van je auto. Uniek en 100% passend op maat gemaakt :wink:
-
- Posts: 101
- Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am
-
- Posts: 101
- Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am
vandaag m'n uitlaatlijn op maat laten maken.
hytech replica header ertegen, en vanaf daar een dikke 3 inch !!! (binnendiameter !) uitlaatlijnverloop vanaf daar met 'n vibrant einddemper. Qua performence kan ik niet beter krijgen dan dit. Heeft genoeg duiten gekost maar je voelt het verschil wel (en vooral horen..)
hier de header ertegen
hier wat foto's van wat er na de header komt
en zo ziet de header eruit als ie warmgereden is

hytech replica header ertegen, en vanaf daar een dikke 3 inch !!! (binnendiameter !) uitlaatlijnverloop vanaf daar met 'n vibrant einddemper. Qua performence kan ik niet beter krijgen dan dit. Heeft genoeg duiten gekost maar je voelt het verschil wel (en vooral horen..)
hier de header ertegen

hier wat foto's van wat er na de header komt


en zo ziet de header eruit als ie warmgereden is
