Snob's JDM ITR '96 --> goedgekeurd!

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Snob

Post by Snob »

Ja ik kreeg ook wel wat complimenten. En natuurlijk de gebruikelijke grapjes van collega's dat de keurmeester aan de verkeerde kant zat.

Je ziet daar veel leuke auto's, maar ook auto's waarvan je denkt waarom importeer je zoiets. Vrijwel nieuwe auto's die afgekeurd worden.. zelfs een ambulance :shock:
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Mijn ervaring, en ik heb meerdere auto's geimporteerd, is dat den Bosch de regels per keurmeester verschilt.. De Skyline was helemaal goed op alle punten, en van de eerste keurmeester kreeg ik óók een compliment voor de staat van de auto!

alleen volgens keurmeester nummer 2, welke duidelijk geen fan was van japanse auto's was het lichtbeeld niet goed genoeg.

Nu komt het leuke, bij de herkeuring in Veldhoven vonden ze het 'prima opgelost en in orde' (niets aan veranderd)

goedgekeurd..

Maar in ieder geval goed dat je met de ITR kunt rijden! Heel veel plezier ermee!
Jo&

Post by Jo& »

Veel plezier ermee!
donkeykong

Post by donkeykong »

yep congrats, ze keuren een heleboel itr's tegenwoordig :)
Snob

Post by Snob »

Gelukkig wel ja. Het is alleen zo vervelend dat een week voor mij iemand zn auto ophaalt bij de haven en meteen laat keuren.. en goedgekeurd wordt. Kom ik aan en dan is het niet goed.
Maarja, ben blij zat dat het goed afgelopen is. Als ik nou vrijdag de papieren krijg kan ik volgende week rijden :D
mr. X

Post by mr. X »

Kan je eens doorgeven op welke dag je hem aangemeld hebt, welke dag je betaald hebt (en het ook daadwerkelijk afgeschreven is) en wanneer je de papieren binnen hebt gekregen (dus welke dag de auto officieel in Nederland is).

Wil de mijne namelijk op een bepaalde datum perse op kenteken hebben staan. Ben me nu wat aan het verdiepen in de gang van zaken. Met mijn vorige auto's namelijk nooit rekening mee gehouden.
Snob

Post by Snob »

Zal ik doen. Ik hoop dus vrijdag de papieren te krijgen, maar dat weet je nooit :razz: ik laat het hier wel weten.
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Sorry voor de Offtopic Snob.

@ MR X
Als je wilt kun je me mailen of bellen, ik heb het traject meerdere keren doorlopen inmiddels en heb zelf net weer papieren binnen.

Ik leg het je graag even uit. Je hebt PB.
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Kan je eens doorgeven op welke dag je hem aangemeld hebt, welke dag je betaald hebt (en het ook daadwerkelijk afgeschreven is) en wanneer je de papieren binnen hebt gekregen (dus welke dag de auto officieel in Nederland is).

Wil de mijne namelijk op een bepaalde datum perse op kenteken hebben staan. Ben me nu wat aan het verdiepen in de gang van zaken. Met mijn vorige auto's namelijk nooit rekening mee gehouden.

Bedoel je voor een bepaalde datum of wil je hem OP een bepaalde datum op kenteken zetten...?
mr. X

Post by mr. X »

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik wil haar OP een bepaalde datum hier hebben. Dat zowel de eerste afgifte in Nederland als laatste tenaamstelling op die dag staan :wink:. Daar ben ik op aan het wachten.
Snob

Post by Snob »

Kentekenpapieren heb ik waarschijnlijk al binnen, maar ze liggen dan in Arnhem en ik zit zelf in Zaandam. Maandag ben ik nog vrij, dus dan laat ik gelijk platen maken. Kan niet wachten :D
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Sorry voor de onduidelijkheid. Ik wil haar OP een bepaalde datum hier hebben. Dat zowel de eerste afgifte in Nederland als laatste tenaamstelling op die dag staan :wink:. Daar ben ik op aan het wachten.

Waarom...?
Zodat je meteen kan rijden?
Snob

Post by Snob »

Vandaag kentekenbewijs binnen gekregen.
Geen 18.2 plaatjes grrr. Dus RDW maar bellen, want ze waren met de keuring wel aan het meten aan de uitsparing achter maargoed.

Voor Mr. X:
Keuring (1e poging): 18-08
Keuring (2e poging): 21-08
Afgifte NL: 27-08-2009 (23:45 :razz: )
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Snob wrote:Vandaag kentekenbewijs binnen gekregen.
Geen 18.2 plaatjes grrr. Dus RDW maar bellen, want ze waren met de keuring wel aan het meten aan de uitsparing achter maargoed.

Voor Mr. X:
Keuring (1e poging): 18-08
Keuring (2e poging): 21-08
Afgifte NL: 27-08-2009 (23:45 :razz: )

Helaas passen die grote platen er gewoon in.

Ik vraag me alleen af of de tijd tussen keuring en afgifte altijd exact
hetzelfde is. Zou dit niet eens kunnen verschillen? (Ivm. vraag van Mr. X)
Snob

Post by Snob »

Nee lijkt me niet altijd gelijk.
Tegen mij zei die vent dat het nogal druk was, dus dat het ongeveer 5 werkdagen zou duren.
Tegen iemand anders hadden ze 2 weken eerder weer 4 werkdagen gezegd.

Maar die caravanplaten zijn toch een heel stuk hoger?
vtec vince

Post by vtec vince »

Het zou goed kunnen dat de tijd verschilt tussen keuring en afgifte, het zal er ook aan liggen hoeveel auto's er gekeurd zijn.
Ik denk dat ze je bij RDW wel kunnen vertellen wat de gemiddelde wachttijd is.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

vtec vince wrote:Het zou goed kunnen dat de tijd verschilt tussen keuring en afgifte, het zal er ook aan liggen hoeveel auto's er gekeurd zijn.
Ik denk dat ze je bij RDW wel kunnen vertellen wat de gemiddelde wachttijd is.

Tegen mij zeiden ze toen ook circa 5 werkdagen....
en zo was het ook ongeveer.

Zal anders mijn data eens nazoeken om te vergelijken.

@ Snob: Weet dat er JDM integra's zijn in Nederland met die grote platen... :cry:
Kan zo even geen foto vinden..
mr. X

Post by mr. X »

Jo& wrote:
"mr. X":3ohxs3e2 wrote:Sorry voor de onduidelijkheid. Ik wil haar OP een bepaalde datum hier hebben. Dat zowel de eerste afgifte in Nederland als laatste tenaamstelling op die dag staan :wink:. Daar ben ik op aan het wachten.

Waarom...?
Zodat je meteen kan rijden?[/quote:3ohxs3e2]

Als ik meteen zou willen rijden was ik twee weken geleden al naar het RDW gegaan :wink:. Ik wil haar op een speciale dag in Nederland hebben.
Ben van plan die auto heel lang te gaan houden en dan vind ik dat gewoon leuk. Echte Hondafielen weten wat die dag betekend, mochten ze ooit het kenteken natrekken.

Ik ben een beetje vreemd, dat weet ik.

Er zit inderdaad wel eens verschil tussen de dag van keuring, en het ontvangen kentekenbewijs. Hoop dit, al moet ik er voor op en neer rijden naar Zaandam, te voor komen en haar op de dag dat IK wil op kenteken te krijgen.

Wat heeft overigens iedereen toch met die kleine platen? In een EUDM Integra vind ik het niet eens mooi. Tsja, voorop is het misschien wel mooier om een kleine te hebben maar dan zorg ik wel voor een sticker en neem het risico van een boete zo nu en dan, die enkele keer dat ik er mee ga rijden. Achter vult het toch mooier op. Kan ook aan mij liggen.
vtec vince

Post by vtec vince »

Welke dag is dan zo speciaal?
De verjaardag van Meneer Honda?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Snob

Post by Snob »

09-09-2009 is wel koelll. Maar zal het wel niet zijn :razz:
Locked