Ik deed het om eerlijk te zeggen niet met mijn DC2.
Toch zou ik je adviseren een goede basis te hebben alvorens te beginnen. Eerst wil je weten wat er precies gebeurd in de motor alvorens te upgraden.
Het is, vooral bij de S2000, een bekend feit dat deze af-fabriek een best verkeerd mengsel heeft.
Als ik nu zou gaan upgraden wil ik eerst alles in de hand hebben en alles zien wat er gebeurd om zo nodig te kunnen fine tunen. Zo haal je ook het meeste uit je upgrades.
Tijd voor een OBD1 ECU conversie en dan maar eens contact opnemen met Martijn (Tinustussengas), of Gaskleppie (zit hier ook op het forum) voor het afstellen.
Zelf heb ik goed ervaringen met Martijn en mocht je zijn tel nr nodig hebben stuur mij dan maar een PM.
vtec vince wrote:Dus er zit geen ecu in een ATR die je kunt bewerken? Is dat een dure aangelegenheid...zo'n OBD1 ECU? En kun je zo'n ECU makkelijk zelf verwisselen?
Nee, je zult een OBD1 ecu nodig zijn (een P28 of P30).
Ecu koop je voor ongeveer 125 euro en een conversie harnas voor 75 tot 100 euro. Ecu verwisselen is met het conversie harnas gewoon een fluitje van een cent.
Alleen zal je er pas mee kunnen rijden als de OBD1 computer goed is afgesteld.
Komt meer bij kijken voordat je het kan afstellen.
Weet niet precies hoe en wat maar Katana was wat research ernaar aan het doen, misschien dat hij meer weet.
je moet ook iig een andere stationairregelklep met 2 draden van een b18 past dacht ik maar andere h22 ook dat is misschien makkelijkst ivm je gasklephuisverwarmingaansluitingen als je die wil behouden