hulp aub

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
muggo

hulp aub

Post by muggo »

jongens ik heb een probleem met mijn ctr ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg de mankement er niet uit .

de mankement is dat hij met koude en warme motor de toeren omhoogt gooit naar 2 tot 3 duizend toeren na een aantal keren zelfs naar de 4,5 dit is maar 1 malig en dan valt ie weer terug naar de 2 tot 3 duizend.
daarbij blijft hij heel veel lucht naar binnen halen

ik heb schoongemaakt en nagekeken

de luchtfilter
gasklephuis
massa
alle vloeistoffen [zijn resentelijk vervangen]
zekeringen
slangen nagekeken

ik heb vandaag een keer euro 98 getankt messchien wilt dit helpen maar ik denk het van niet .
ikzelf heb nog 2 dingen in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn.
1 temparetuurmeter
2 luchtmassameter [???] als die er in zit

hebben jullie een enig idee wat het zou kunnen zijn ?????

bij voorbaat dank

muggo
Jo&

Re: hulp aub

Post by Jo& »

muggo wrote:jongens ik heb een probleem met mijn ctr ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg de mankement er niet uit .

de mankement is dat hij met koude en warme motor de toeren omhoogt gooit naar 2 tot 3 duizend toeren na een aantal keren zelfs naar de 4,5 dit is maar 1 malig en dan valt ie weer terug naar de 2 tot 3 duizend.

de luchtfilter
gasklephuis
massa
zekeringen
slangen nagekeken

ik heb vandaag een keer euro 98 getankt messchien wilt dit helpen maar ik denk het van niet .
1 temparetuurmeter

bij voorbaat dank

muggo

Is dat bij het starten?

Die van mij draait als het koud weer is ook altijd 2.000 toeren stationair. (Toen ik hem net had vond ik dat zo raar ik dacht dat er iets niet goed was :P)
Maar geen 3+ tot 4.500 toeren hoor...
Luchtmassameter zit toch alleen bij een turbo?
muggo

Re: hulp aub

Post by muggo »

Jo& wrote:
muggo wrote:jongens ik heb een probleem met mijn ctr ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg de mankement er niet uit .

de luchtfilter
gasklephuis
massa
zekeringen
slangen nagekeken

1 temparetuurmeter

bij voorbaat dank

muggo

Is dat bij het starten?

Die van mij draait als het koud weer is ook altijd 2.000 toeren stationair. (Toen ik hem net had vond ik dat zo raar ik dacht dat er iets niet goed was :P)
Maar geen 3+ tot 4.500 toeren hoor...

er zit bij een sensor ofzo iets in de aanzuigbuis .de toeren doet jij als het koud en warm is .de toeren doen het niet gelijkmatig het gaat constant heen en weer .
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Ook bij veel N/A motoren, bijv BMW
vtec vince

Post by vtec vince »

Toen ik nog een astra reed , had die ook dezelfde problemen....
Deed ik de accu ff loskoppelen, zodat de comp reset.
Daarna ging het weer een tijdje goed.
Ben er een paar keer mee naar de garage geweest om uit te laten lezen , maar hun konden maar niks vinden.
Toen heb ik alle sensoren eens schoongemaakt , en het was voor 85 % opgelost.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

je probleem is electrisch.

wat vince zegt, ECU resetten kan het al oplossen (min. 10sec stroom eraf). zoniet dan zit er een sensor te klieren.

De ECU gebruikt de signalen van de sensoren om het juiste mengels te bepalen, dus het kan in principe iedere sensor zijn die hieraan gekoppeld is.

mijn huidige BMW deed exact dat wat jij omschrijft bij een koude start 2 jaar terug. toerenteller danste op en neer, van 800 naar 3000 rpm. Ook bij mij was het over nadat de ECU gereset was.
slydawg

Post by slydawg »

Is dit alleen bij koude start?
Ik lees dat je alles hebt schoongemaakt en gecontroleerd behalve de IAC valve die onde de gasklep zit. Probeer dat eens.

Die sensor in de aanzuigbuis is de lucht temp sensor, als die stuk is krijg je een foutmelding en die heb je niet, toch?
muggo

Post by muggo »

slydawg wrote:Is dit alleen bij koude start?
Ik lees dat je alles hebt schoongemaakt en gecontroleerd behalve de IAC valve die onde de gasklep zit. Probeer dat eens.

Die sensor in de aanzuigbuis is de lucht temp sensor, als die stuk is krijg je een foutmelding en die heb je niet, toch?

ik krijg helemaal geen foutmeldingen tevens heb ik hem bij de honda in breda uit laten lezen stonden twee tijdelijke meldingen in en dat klopte .we hebben de mapsensor ook nog los gehad een schoongemaakt . ik zal het van de iac sensor vanavond even proberen als dat het niet is ga ik eerst de temparatuursensor vervangen ik denk zelf dat dat de boosdoener is
slydawg

Post by slydawg »

Ik dacht dat g-unit ooit ook wat had met zijn temp sensor op zn ep3, topic kan ik zo gauw niet vinden.
muggo

Post by muggo »

iVTEC-fab wrote:je probleem is electrisch.

wat vince zegt, ECU resetten kan het al oplossen (min. 10sec stroom eraf). zoniet dan zit er een sensor te klieren.

De ECU gebruikt de signalen van de sensoren om het juiste mengels te bepalen, dus het kan in principe iedere sensor zijn die hieraan gekoppeld is.

mijn huidige BMW deed exact dat wat jij omschrijft bij een koude start 2 jaar terug. toerenteller danste op en neer, van 800 naar 3000 rpm. Ook bij mij was het over nadat de ECU gereset was.

het is niet electrisch want dan zou je een foutmelding van moeten krijgen .

de ecu is uitgelezen en gereset
Gangaran

Post by Gangaran »

Oh ja een throttlebody bypass zou ik ook aanraden.

Idd de IAC valve schoonmaken, kan geen kwaad.
Roy

Post by Roy »

slydawg wrote:Ik dacht dat g-unit ooit ook wat had met zijn temp sensor op zn ep3, topic kan ik zo gauw niet vinden.

Klopt. Ik had toen de sensor dat in de aanzuigbuis van de Luchtfilter zit vervangen. (IAT) sensor dacht ik.

kan ook een kapote Lambda zijn.

Probleem was toen bij mij opgelost.

lees deze topic die hadden ook hetzelfde probleem:
klik hier
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

het is lang niet altijd dat een electrisch probleem aangegeven wordt door de computer bij het uitlezen.

electrische componenten slijten ook, wil zeggen dat het niet zo is dat ze het of wel doen, of niet doen. het kan dus goed zijn dat een sensor bijv. nog niet kapot is en dus niks vertoont tijdens het uitlezen, maar al wel foute waardes meet, door slijtage..

dus sluit electrisch nog niet uit alleen op basis van het uitlezen. !
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:het is lang niet altijd dat een electrisch probleem aangegeven wordt door de computer bij het uitlezen.

electrische componenten slijten ook, wil zeggen dat het niet zo is dat ze het of wel doen, of niet doen. het kan dus goed zijn dat een sensor bijv. nog niet kapot is en dus niks vertoont tijdens het uitlezen, maar al wel foute waardes meet, door slijtage..

dus sluit electrisch nog niet uit alleen op basis van het uitlezen. !

Je kunt niet alle electrische foutjes / storingen uitlezen...
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

juust, ook dat ;)
bertjehonda

Post by bertjehonda »

is het al opgelost?
muggo

Post by muggo »

we zijn nog steeds bezig met het probleem :cry:
muggo

Post by muggo »

ik krijg het niet gevonden dus heb ik hem naar van putten gebracht in breda hun gaan verder zoeken :x
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

sux man.
muggo

Post by muggo »

het is eigenlijk bijna zeker dat de vorige eigenaar ook van dit probleem last heeft gehad .ze hebben bij de dealer gevonden dat iav klep bleef hangen en dat er krassen op de klep staan doordat de klep al 1 of meerdere keren schoonhemaakt is. morgen weet ik meer eant dan kan ik de ctr ophalen :D
Locked