hulp aub
hulp aub
jongens ik heb een probleem met mijn ctr ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg de mankement er niet uit .
de mankement is dat hij met koude en warme motor de toeren omhoogt gooit naar 2 tot 3 duizend toeren na een aantal keren zelfs naar de 4,5 dit is maar 1 malig en dan valt ie weer terug naar de 2 tot 3 duizend.
daarbij blijft hij heel veel lucht naar binnen halen
ik heb schoongemaakt en nagekeken
de luchtfilter
gasklephuis
massa
alle vloeistoffen [zijn resentelijk vervangen]
zekeringen
slangen nagekeken
ik heb vandaag een keer euro 98 getankt messchien wilt dit helpen maar ik denk het van niet .
ikzelf heb nog 2 dingen in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn.
1 temparetuurmeter
2 luchtmassameter [???] als die er in zit
hebben jullie een enig idee wat het zou kunnen zijn ?????
bij voorbaat dank
muggo
de mankement is dat hij met koude en warme motor de toeren omhoogt gooit naar 2 tot 3 duizend toeren na een aantal keren zelfs naar de 4,5 dit is maar 1 malig en dan valt ie weer terug naar de 2 tot 3 duizend.
daarbij blijft hij heel veel lucht naar binnen halen
ik heb schoongemaakt en nagekeken
de luchtfilter
gasklephuis
massa
alle vloeistoffen [zijn resentelijk vervangen]
zekeringen
slangen nagekeken
ik heb vandaag een keer euro 98 getankt messchien wilt dit helpen maar ik denk het van niet .
ikzelf heb nog 2 dingen in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn.
1 temparetuurmeter
2 luchtmassameter [???] als die er in zit
hebben jullie een enig idee wat het zou kunnen zijn ?????
bij voorbaat dank
muggo
Re: hulp aub
muggo wrote:jongens ik heb een probleem met mijn ctr ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg de mankement er niet uit .
de mankement is dat hij met koude en warme motor de toeren omhoogt gooit naar 2 tot 3 duizend toeren na een aantal keren zelfs naar de 4,5 dit is maar 1 malig en dan valt ie weer terug naar de 2 tot 3 duizend.
daarbij blijft hij heel veel lucht naar binnen halen
ik heb schoongemaakt en nagekeken
de luchtfilter
gasklephuis
massa
alle vloeistoffen [zijn resentelijk vervangen]
zekeringen
slangen nagekeken
ik heb vandaag een keer euro 98 getankt messchien wilt dit helpen maar ik denk het van niet .
ikzelf heb nog 2 dingen in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn.
1 temparetuurmeter
2 luchtmassameter [???] als die er in zit
hebben jullie een enig idee wat het zou kunnen zijn ?????
bij voorbaat dank
muggo
Is dat bij het starten?
Die van mij draait als het koud weer is ook altijd 2.000 toeren stationair. (Toen ik hem net had vond ik dat zo raar ik dacht dat er iets niet goed was :P)
Maar geen 3+ tot 4.500 toeren hoor...
Luchtmassameter zit toch alleen bij een turbo?
Re: hulp aub
Jo& wrote:muggo wrote:jongens ik heb een probleem met mijn ctr ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg de mankement er niet uit .
de mankement is dat hij met koude en warme motor de toeren omhoogt gooit naar 2 tot 3 duizend toeren na een aantal keren zelfs naar de 4,5 dit is maar 1 malig en dan valt ie weer terug naar de 2 tot 3 duizend.
daarbij blijft hij heel veel lucht naar binnen halen
ik heb schoongemaakt en nagekeken
de luchtfilter
gasklephuis
massa
alle vloeistoffen [zijn resentelijk vervangen]
zekeringen
slangen nagekeken
ik heb vandaag een keer euro 98 getankt messchien wilt dit helpen maar ik denk het van niet .
ikzelf heb nog 2 dingen in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn.
1 temparetuurmeter
2 luchtmassameter [???] als die er in zit
hebben jullie een enig idee wat het zou kunnen zijn ?????
bij voorbaat dank
muggo
Is dat bij het starten?
Die van mij draait als het koud weer is ook altijd 2.000 toeren stationair. (Toen ik hem net had vond ik dat zo raar ik dacht dat er iets niet goed was :P)
Maar geen 3+ tot 4.500 toeren hoor...
Luchtmassameter zit toch alleen bij een turbo?
er zit bij een sensor ofzo iets in de aanzuigbuis .de toeren doet jij als het koud en warm is .de toeren doen het niet gelijkmatig het gaat constant heen en weer .
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Toen ik nog een astra reed , had die ook dezelfde problemen....
Deed ik de accu ff loskoppelen, zodat de comp reset.
Daarna ging het weer een tijdje goed.
Ben er een paar keer mee naar de garage geweest om uit te laten lezen , maar hun konden maar niks vinden.
Toen heb ik alle sensoren eens schoongemaakt , en het was voor 85 % opgelost.
Deed ik de accu ff loskoppelen, zodat de comp reset.
Daarna ging het weer een tijdje goed.
Ben er een paar keer mee naar de garage geweest om uit te laten lezen , maar hun konden maar niks vinden.
Toen heb ik alle sensoren eens schoongemaakt , en het was voor 85 % opgelost.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
je probleem is electrisch.
wat vince zegt, ECU resetten kan het al oplossen (min. 10sec stroom eraf). zoniet dan zit er een sensor te klieren.
De ECU gebruikt de signalen van de sensoren om het juiste mengels te bepalen, dus het kan in principe iedere sensor zijn die hieraan gekoppeld is.
mijn huidige BMW deed exact dat wat jij omschrijft bij een koude start 2 jaar terug. toerenteller danste op en neer, van 800 naar 3000 rpm. Ook bij mij was het over nadat de ECU gereset was.
wat vince zegt, ECU resetten kan het al oplossen (min. 10sec stroom eraf). zoniet dan zit er een sensor te klieren.
De ECU gebruikt de signalen van de sensoren om het juiste mengels te bepalen, dus het kan in principe iedere sensor zijn die hieraan gekoppeld is.
mijn huidige BMW deed exact dat wat jij omschrijft bij een koude start 2 jaar terug. toerenteller danste op en neer, van 800 naar 3000 rpm. Ook bij mij was het over nadat de ECU gereset was.
slydawg wrote:Is dit alleen bij koude start?
Ik lees dat je alles hebt schoongemaakt en gecontroleerd behalve de IAC valve die onde de gasklep zit. Probeer dat eens.
Die sensor in de aanzuigbuis is de lucht temp sensor, als die stuk is krijg je een foutmelding en die heb je niet, toch?
ik krijg helemaal geen foutmeldingen tevens heb ik hem bij de honda in breda uit laten lezen stonden twee tijdelijke meldingen in en dat klopte .we hebben de mapsensor ook nog los gehad een schoongemaakt . ik zal het van de iac sensor vanavond even proberen als dat het niet is ga ik eerst de temparatuursensor vervangen ik denk zelf dat dat de boosdoener is
iVTEC-fab wrote:je probleem is electrisch.
wat vince zegt, ECU resetten kan het al oplossen (min. 10sec stroom eraf). zoniet dan zit er een sensor te klieren.
De ECU gebruikt de signalen van de sensoren om het juiste mengels te bepalen, dus het kan in principe iedere sensor zijn die hieraan gekoppeld is.
mijn huidige BMW deed exact dat wat jij omschrijft bij een koude start 2 jaar terug. toerenteller danste op en neer, van 800 naar 3000 rpm. Ook bij mij was het over nadat de ECU gereset was.
het is niet electrisch want dan zou je een foutmelding van moeten krijgen .
de ecu is uitgelezen en gereset
slydawg wrote:Ik dacht dat g-unit ooit ook wat had met zijn temp sensor op zn ep3, topic kan ik zo gauw niet vinden.
Klopt. Ik had toen de sensor dat in de aanzuigbuis van de Luchtfilter zit vervangen. (IAT) sensor dacht ik.
kan ook een kapote Lambda zijn.
Probleem was toen bij mij opgelost.
lees deze topic die hadden ook hetzelfde probleem:
klik hier
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
het is lang niet altijd dat een electrisch probleem aangegeven wordt door de computer bij het uitlezen.
electrische componenten slijten ook, wil zeggen dat het niet zo is dat ze het of wel doen, of niet doen. het kan dus goed zijn dat een sensor bijv. nog niet kapot is en dus niks vertoont tijdens het uitlezen, maar al wel foute waardes meet, door slijtage..
dus sluit electrisch nog niet uit alleen op basis van het uitlezen. !
electrische componenten slijten ook, wil zeggen dat het niet zo is dat ze het of wel doen, of niet doen. het kan dus goed zijn dat een sensor bijv. nog niet kapot is en dus niks vertoont tijdens het uitlezen, maar al wel foute waardes meet, door slijtage..
dus sluit electrisch nog niet uit alleen op basis van het uitlezen. !
iVTEC-fab wrote:het is lang niet altijd dat een electrisch probleem aangegeven wordt door de computer bij het uitlezen.
electrische componenten slijten ook, wil zeggen dat het niet zo is dat ze het of wel doen, of niet doen. het kan dus goed zijn dat een sensor bijv. nog niet kapot is en dus niks vertoont tijdens het uitlezen, maar al wel foute waardes meet, door slijtage..
dus sluit electrisch nog niet uit alleen op basis van het uitlezen. !
Je kunt niet alle electrische foutjes / storingen uitlezen...