Snob's JDM ITR '96 --> goedgekeurd!

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Snob
Posts: 29
Joined: Mon Jul 06, 2009 7:19 pm

Snob's JDM ITR '96 --> goedgekeurd!

Post by Snob »

Hoiii..

Ik ben Robert, 20 jaar en ik kom uit Zaandam. Ik woon doordeweeks in Arnhem, want daar ben ik inmiddels 3e jaars HTS-Autotechnicus.

Ik heb inmiddels 3 Honda's gehad.. Een Civic EG, een CRX VTEC en een Civic ED (turbo)..

En nou dan de reden dat ik hier ben; een 96 spec JDM ITR. Geimporteerd door mijzelf en wachtend op z'n Nederlandse plaatjes. Dit zal binnen nu en een maand wel gebeurd zijn hoop ik zo.

Foto's komen als ik 3 posts heb.. Pff :razz:
Robert Itr
Posts: 70
Joined: Tue Jun 02, 2009 9:27 pm

Post by Robert Itr »

Welkom hier,ben benieuwd naar de foto s...
Snob
Posts: 29
Joined: Mon Jul 06, 2009 7:19 pm

Post by Snob »

Jaa ff 3 berichten gespammed..


Image
EG4

Image
EE8

Image
ED7 (D16Z6 Turbo)

Image
Net opgehaald

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Gave bak!

Geen rode recaro's in 96 spec?
Snob
Posts: 29
Joined: Mon Jul 06, 2009 7:19 pm

Post by Snob »

Je ziet er op zich wel meer met zwarte stoelen. Weet niet of ze als optie geleverd zijn op 96 specs ofzo.. Maar ik ben er blij mee :D
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Welkom Robert...
Mooi, weer een JDM ITR erbij.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Welkom!!

netjes man!! mooie historie ook.

p.s. waarom sluit de motorkap van de ED7 niet lekker bij de voorruit?
Komt dat door de turbo setup?
Nana korobi ya oki
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Mooie Itr
Snob
Posts: 29
Joined: Mon Jul 06, 2009 7:19 pm

Post by Snob »

@ RedSun: motorkap was gespaced. Houdt de olie wat koeler :D

Vandaag heb ik het originele stuur erop gezet en de originele uitlaat. Was wel een beetje gekloot met de 3 moertjes bij de kat, maar het zit.
Als het goed is ga ik na mijn vakantie (eind juli, begin augustus) richting RDW.. Kan niet wachten tot ik er lekker mee kan rijden :D
Snob
Posts: 29
Joined: Mon Jul 06, 2009 7:19 pm

Post by Snob »

Zo, vorige week is de ITR goedgekeurd.
Ging niet helemaal soepel.. Dinsdag voor het eerst langs geweest, bleek alleen het lichtbeeld niet goed te zijn (gebeurt mij weer grr :razz: )
Die week (met wat tips) een aantal dingen veranderd. Andere HB4-lampjes erin, pootjes iets afgevijld en lampen naar rechts versteld.
Vrijdag weer een poging gewaagd en zo was het goed, dus als het goed is krijg ik komende vrijdag de papieren, waarna ik snel de platen laat maken en kan rijden :D

Paar foto's van de keuring..

Image
Image
Image
Image
Image

Het rijdt iig heeeel lekker :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

He, dat is in 's-Hertogenbosch als ik me niet vergis!
Snob
Posts: 29
Joined: Mon Jul 06, 2009 7:19 pm

Post by Snob »

Arnhem, sorry :o ops:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Oh tsja, RDW kantoren lijken toch allemaal op elkaar.

:slaan:
Mooie auto! hou hem heel.
muggo
Posts: 113
Joined: Thu Aug 13, 2009 6:36 pm

Post by muggo »

nice ride :thumbs:
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

He, dat is in 's-Hertogenbosch als ik me niet vergis!


Haha dat dacht ik ook! Toch zie je dat de poort achter niet klopt met die van DB

Zeker toen ik je lichtbeeld verhaal hoorde..

In den Bosch zijn ze niet de makkelijkste bij de RDW..

Ik ben met de Skyline 3 keer teruggeweest voor het licht beeld!

SUcces met je ITR!
Snob
Posts: 29
Joined: Mon Jul 06, 2009 7:19 pm

Post by Snob »

Sja de eerste keer was het lichtbeeld niet vlak genoeg en het stond te veel naar links.
Met de herkeuring had in een andere man die keek of ie vlak was (was het gelukkig) en zo was het goed. Rechterlamp had niet eens een vlak lichtbeeld, maar hij vertrouwde er wel op dat ik dat zou veranderen.
Dus, 2 uur wachten voor een herkeuring van 30 seconden :razz:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

bastiaan45 wrote:
He, dat is in 's-Hertogenbosch als ik me niet vergis!


Haha dat dacht ik ook! Toch zie je dat de poort achter niet klopt met die van DB

Zeker toen ik je lichtbeeld verhaal hoorde..

In den Bosch zijn ze niet de makkelijkste bij de RDW..

Ik ben met de Skyline 3 keer teruggeweest voor het licht beeld!

SUcces met je ITR!


hmm,
ik had m'n motor laten keuren in den bosch 2 jaar terug na m'n ongeluk.
moet zeggen dat ze heel soepel waren. waren 2 puntjes die ik nog moest aanpassen maar dat ging op belofte.. :P hij keurde hem goed en zei: "als je die puntjes maar wel ff aanpast" .. :lol:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik heb twee auto's daar laten keuren (ingevoerd) en nooit problemen mee gehad.

Kreeg, heel toevallig, beide keren een compliment over de staat van de auto. Geloof het of niet, er worden heel vaak frikandellen over de grens getrokken waar ik nog geen tweede keer naar om zou kijken. Dat snap ik niet, zal wel aan mij liggen.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

hmja, snap ik ook niet.

frikandellen kan je ook in nederland kopen.. :)

juist de kwaliteit auto's, of auto's die niet leverbaar zijn in nederland zijn aantrekkelijk om te importeren.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Precies, dat is ook de reden dat beide van mijn auto's uit het buitenland zijn gekomen.
De EP3 door de absurd lage km stand en historie (1e eigenaar van een man van 65) en de Z4 omdat die full options was en een SMG bak had die niet in Nederland leverbaar was.
Locked