schoolvakanties in nederland

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Jo&

Post by Jo& »

vtec vince wrote:Dan heb je geluk gehad Jo&.
Ik denk dat de mensen met penis wel opgeschreven zouden worden :wink:

Want daar word helaas ook nog veel onderscheid in gemaakt :evil:

Ook met scooters. Mijn zusje is bijv in de bijna 3 jaar dat zn bromfiets reed zowiezo maar 1x aangehouden... In tegenstelling tot veel vrienden van haar.

Rollerbank meeting was iiieeettssjes te hoog (iets van 0,1 ofzo). Maarja dat komt omdat die bromfiest een andere uitlaat moest omdat hij anders afslaat in de winter.

Is ze mee weg gekomen.
mr. X

Post by mr. X »

Verleden tijd met een extra 't'?
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Verleden tijd met een extra 't'?

Geeeen idee, ben ik heel slecht in... Denk misschien is reed idd wel zonder, nu je het zegt... Thanks.
Engels onderwijs wordt mn Nederlands ook niet beter van...
vtec vince

Post by vtec vince »

Verleden tijd is toch met dt???

Feyenoordt ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&

Post by Jo& »

[quote="vtec vince"]Verleden tijd is toch met dt???

Feyenoordt ]
Volledig ww is rijden. Dus stam is rijd.
Bij hij komt er altijd een t bij. In verleden tijd niet :wink:
Ik rij .. Ik reed
Hij rijdt .. Hij reed
Wij rijden .. Wij reden

Willem tweettttttttt
mr. X

Post by mr. X »

Ik was er eerst ongelofelijk slecht in. Mijn hele school periode eigenlijk niet boven de 5 gekomen. Echter, het laatste jaar op het VWO, door mijn nieuw gevonden interesse voor onze taal en door mijn regelmatige bezoekjes aan een mooi forum, is het overgegaan naar (bijna) foutloos. Dat is althans het streven.

Het is eigenlijk zo simpel om een groot aantal fouten eruit te halen.

In de verleden tijd komt er nooit een 't' achter het werkwoord.
Dus nooit: "Jij werdt"

Ik stel dan ook voor een taal topic aan te maken en daarin verder te gaan. Gelijk even een sticky maken en de meest voorkomende fouten zoals:
Als - dan
Enige - enigste
Word - wordt
Parelmoer - paarlemoer
Jou - jouw
Wouden - wilden
Typefout - typfout
Langs - naast
(Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan :D )

in de begin post zetten en up to date houden met veel voorkomende fouten. Mensen die dan iets willen leren hebben daar dan ook de mogelijkheid toe. Ik zie de Type-R club namelijk wel als een.. uhm.. laten we zeggen meer elitair (en dat is niet in de negatieve zin van het woord) groepje. Laten we ons dan ook voorbeeldig gedragen.

Als er overigens meer mensen het hier mee eens zijn. Om eerlijk te zijn lijkt het me namelijk voor 95% hier geen overbodige luxe zo'n topic door te lezen als we er een hebben.
slydawg

Post by slydawg »

Zanlog men sapnt wat ik boedel vnid ik het bset....
mr. X

Post by mr. X »

Grappig dat je het zo typt, er is namelijk ooit een onderzoek gedaan dat aantoonde dat zolang de eerste en de laatste letter van het woord op de goede plek staan, de rest dan op willekeurige volgorde kan staan, en je dan toch het woord in een keer goed leest.

*edit,

Gevonden!

OZNRDEEOK

Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat
het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn,
het einge wat blegnarjik is is dat de eretse en de ltaatse
ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers
mgoen wllikueirg gpletaast wdoren.
Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het
wrood als gheeel.

Het is dus wetenschappelijk bewezen dat schrijffouten maken helemaal niet zo erg is voor de lezer, zolang de eerste en de laatste letter maar op de juiste plaats staan!
muggo

Post by muggo »

als je via de a59 van den bosch naar waalwijk rijd hou je daar maar aan de snelheid daar staan een paar kasten goed verstopt en ze staan er met regelmaat te kieken
mr. X

Post by mr. X »

Nee hoor.
Ik rijd dagelijks, soms meerdere malen, op en neer tussen 's-Hertogenbosch en Waalwijk. Ze staan er bijna nooit.
Er is welgeteld één punt waar ze wel eens willen staan. Dat is altijd hetzelfde en persoonlijk vind ik ze dan ook best zichtbaar. Je moet wel opletten maar dat doet een goede bestuurder sowieso. Niets om je druk over te maken. Tip die ik je wil meegeven als je daar rijdt, kijk goed onder en op de bruggen die je passeert. Verder loopt dat wel los.

Overigens is het daar 100 km/h geworden wat voorheen 120 was. Daar moet je wel even rekening mee houden. Walgelijk ook weer maargoed.

Ohja, wat wel een gemeen punt is. Vlak bij de Efteling in de buurt is het een 100km/h weg die bij de kruispunten veranderd in 70 km/h mét flitspalen.
vtec vince

Post by vtec vince »

En vlak voor waalwijk ook ff een stukje 70.
als je van richting db afkomt.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
ChristopheR

Post by ChristopheR »

ik zal er op letten :idea:
muggo

Post by muggo »

mr. X wrote:Nee hoor.
Ik rijd dagelijks, soms meerdere malen, op en neer tussen 's-Hertogenbosch en Waalwijk. Ze staan er bijna nooit.
Er is welgeteld één punt waar ze wel eens willen staan. Dat is altijd hetzelfde en persoonlijk vind ik ze dan ook best zichtbaar. Je moet wel opletten maar dat doet een goede bestuurder sowieso. Niets om je druk over te maken. Tip die ik je wil meegeven als je daar rijdt, kijk goed onder en op de bruggen die je passeert. Verder loopt dat wel los.

Overigens is het daar 100 km/h geworden wat voorheen 120 was. Daar moet je wel even rekening mee houden. Walgelijk ook weer maargoed.

Ohja, wat wel een gemeen punt is. Vlak bij de Efteling in de buurt is het een 100km/h weg die bij de kruispunten veranderd in 70 km/h mét flitspalen.

ohh dus jij wil zeggen dat ze nooit bij de brug van vlijmen daar nooit staan ???
S.J.

Post by S.J. »

mr. X wrote:Een kennis van een vriendinnetje vroeger was politie agent.
Die vertelde me mooi dat hij het er ook niet zo mee eens was dat je ook daadwerkelijk 50 moest rijden en geen km harder. Als hij een oproep kreeg om te gaan flitsen zette hij dat apparaatje ook altijd op 59 echte km/h voordat hij ging flitsen.

Heus, niet alle politie agenten zijn klootzakken.
Ooit een overtreding van 27km/h gecorrigeerd niet gekregen wegens een 'nette rijstijl'. Leuk verhaal, aardige agent en een goede afloop.
Altijd netjes blijven is het belangrijkste.

Inderdaad zoiets heb ik ook eens gehad. Ik reed 30 te hard met een open uitlaat en kapot achterlicht. Ik had gelukkig een goede achterlicht in me kofferbak liggen maar voor die 30km/h en me open uitlaat heb ik gelukkig nooit een boete gehad omdat ik netjes bleef.
mr. X

Post by mr. X »

muggo wrote:ohh dus jij wil zeggen dat ze nooit bij de brug van vlijmen daar nooit staan ???

Lees mijn reactie nog eens. Heb ik het punt genoemd waar ze staan?
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Ik was er eerst ongelofelijk slecht in. Mijn hele school periode eigenlijk niet boven de 5 gekomen. Echter, het laatste jaar op het VWO, door mijn nieuw gevonden interesse voor onze taal en door mijn regelmatige bezoekjes aan een mooi forum, is het overgegaan naar (bijna) foutloos. Dat is althans het streven.

Het is eigenlijk zo simpel om een groot aantal fouten eruit te halen.

In de verleden tijd komt er nooit een 't' achter het werkwoord.
Dus nooit: "Jij werdt"

Ik stel dan ook voor een taal topic aan te maken en daarin verder te gaan. Gelijk even een sticky maken en de meest voorkomende fouten zoals:
Als - dan
Enige - enigste
Word - wordt
Parelmoer - paarlemoer
Jou - jouw
Wouden - wilden
Typefout - typfout
Langs - naast
(Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan :D )

in de begin post zetten en up to date houden met veel voorkomende fouten. Mensen die dan iets willen leren hebben daar dan ook de mogelijkheid toe. Ik zie de Type-R club namelijk wel als een.. uhm.. laten we zeggen meer elitair (en dat is niet in de negatieve zin van het woord) groepje. Laten we ons dan ook voorbeeldig gedragen.

Als er overigens meer mensen het hier mee eens zijn. Om eerlijk te zijn lijkt het me namelijk voor 95% hier geen overbodige luxe zo'n topic door te lezen als we er een hebben.

Mijn probleem is niet dat ik de regels niet ken...
Maar dat het geen automatisme is om ze toe te passen. En als ik een berichtje op het forum typ dan ga ik niet voor ik op ok druk na of ik me aan alle regels heb gehouden :wink:
Wel streef ik naar perfectie... Aldoende leert men.
muggo

Post by muggo »

mr. X wrote:
muggo wrote:ohh dus jij wil zeggen dat ze nooit bij de brug van vlijmen daar nooit staan ???

Lees mijn reactie nog eens. Heb ik het punt genoemd waar ze staan?

sorry te vlug gelezen :o ops:
Locked