Evenv oorstellen: Lucas - Type-R 2015 (FK2)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Lucas79

Post by Lucas79 »

Jo& wrote:Leuk! Hoop dat je de FN2 voor een leuke prijs over heb kunnen nemen!
Heeft het bedrijf een eigen wagenpark?

De FN2 is al van mij. Het bedrijf keert nu een km-vergoeding per zakelijk gereden km uit. Bij 40k loopt dat wat uit de hand zeg maar. Daar komt bij dat de FN2 zo eigenlijk te veel km's maakt. Vanaf volgende week gaan we alle auto's bij één leasemaatschappij onderbrengen. Zo heel veel zijn het er nog niet, maar ze zijn nu allemaal anders betaald/gefinancierd.

We hebben nu:

1 × SEAT Inca (eigendom van De Wal ICT)
2 × Civic Hybrid (we hebben er nu 1 komt er dus 1 bij)
1 × Toyota Avensis
1 × peugeot 206 SW
1 × FIAT grande Punto (ook een nieuwe)

en dan hebben we nog 2 mensen die hun privé auto rijden en dus een km-vergoeding krijgen.

@Keung,
:-? Vreemd, misschien dat ik Bert verkeerd begrepen heb, maar volgens mij zei hij dat de Hybrid pas over 4 maanden weer leverbaar was. Misschien liggen de fabrieken in Japan ook stil?

Die dubbele uitlaat ziet er inderdaad net wat sportiever uit. Weet je zo wat de meerprijs van die dubbele uitlaat is?
Deus Ex Machina!
Lucas79

Post by Lucas79 »

Kleine update tussendoor:

Ik heb de "Euro 07 Civic Type R Group N ECU" van Hondata van Nick over genomen en geïnstalleerd. (zeer eenvoudig, even accu eruit schroeven en je kunt er gemakkelijke bij. Eerste ervaring: positief!

- meer koppel in het midden gebied.
- van 3800 - 8000 hele nette constante acceleratie
- VTEX Windows tussen 3800 en 5400 rpm
"negatief"
- je voelt geen VTEC kick meer.
- af en toe lijkt het toerental te blijven steken rond de 4000rpm bij half tot volgas.

11 Augustus gaan we op zandvoort echt testen, een paar rondjes met de orignele ECU en een paar rondjes met de Hondata ECU. Ik houd jullie op de hoogte.

grtzz
Deus Ex Machina!
Gangaran

Post by Gangaran »

Waarschijnlijk heb je een Vtec window.
Bij mij, als ik rustig rijd, komt mijn Vtec pas bij 5200rpm in.
Bij WOT 4800rpm. Misschien kan je dat aanpassen.
Nick

Post by Nick »

Mooi dat je er tevreden over bent :)
Ik mis hem wel moet ik zeggen :( merk echt een groot verschil, vooral op de snelweg!

Have fun with it! en ben benieuwd naar de cijfers op het circuit Groeten :)
EK20A

Post by EK20A »

unicorn wrote:Kleine update tussendoor:

Ik heb de "Euro 07 Civic Type R Group N ECU" van Hondata van Nick over genomen en geïnstalleerd. (zeer eenvoudig, even accu eruit schroeven en je kunt er gemakkelijke bij. Eerste ervaring: positief!

- meer koppel in het midden gebied.
- van 3800 - 8000 hele nette constante acceleratie
"negatief"
- je voelt geen VTEC kick meer.

Er lijkt nog een "eigenaardigheid" in de ECU te zitten. Met de originele ECU gaat de VTEC aan bij 5400 rpm. of je nu snel of langzaam optrekt. Met de nieuwe ECU schiet de VTEC er bij 3800 rpm in, maar alleen als je snel accelereerd. Als je bijvoorbeeld optrekt met de cruisse control, dan schiet de VTEC er toch pas bij 5400 rpm in. Ik vind het persoonlijk wel fijn, want als je rustig wilt rijden is er dus geen verandering te merken.

11 Augustus gaan we op zandvoort echt testen, een paar rondjes met de orignele ECU en een paar rondjes met de Hondata ECU. Ik houd jullie op de hoogte.

grtzz

Is het een reflash map of een k-pro? Ik kan me namelijk herinneren dat de group N/R auto's een Euro4 Ecu hebben. Tenminste als het een ECU van een fabrieks honda betreft?

Gr Bas
Lucas79

Post by Lucas79 »

Hmm,... De EuroN flash heeft een grote bug :evil: Het toerental blijft af en toe hangen rond de 4000 rpm. Kunnen ze bij Hondata niets meer aan doen. Je kunt nu wel een Flashpro kopen. Dit is een erg mooi apparaat dat je helemaal zelf kunt configureren. Je krijgt dan wel € 150,00 terug, omdat je de EuroN Flash gekocht hebt. (kosten ± € 700,00, lijkt wel Microsoft) FN2 rijders kunnen dus beter direct de Flashpro kopen.

Nog ff een fotootje met de velgen voor de trackday op Zandvoort 11 augustus.

Image
Deus Ex Machina!
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Too bad about the Hondata mate, car looks awesome none the less!
HONDA

Post by HONDA »

Velgen staan haar goed!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Lucas79

Post by Lucas79 »

De BaT dag op Zandvoort was echt leuk om te doen! Volgende BaT dag in NL doe ik zeker weer mee! :D

Ik zit nu wel met een dilemma. Ik had deze Tenzo's speciaal van Nick overgenomen voor op het circuit. (met de versleten RE50A's van mijn orignele velgen) Mijn oorspronkelijke idee was om de orignele weer terug te zetten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze wel erg mooi vind staan op een rode FN2...

Waar o waar moeten de nieuwe Potenza's RE50A onder komen... De originele, of de Tenzo velgen?
Deus Ex Machina!
becas©

Post by becas© »

De tenzo's staan zeer goed, dus die zou ik kiezen 8)
slydawg

Post by slydawg »

becas© wrote:De tenzo's staan zeer goed, dus die zou ik kiezen 8)

x2
vtec vince

Post by vtec vince »

x3
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&

Post by Jo& »

Normaal houd ik niet zo van non-original, maar die Tenzo's staan wel heel strak!
mr. X

Post by mr. X »

Wat is het gewicht van de velg? Maakt jou het uit hoe de auto eruit ziet.
De lichtste voor op het circuit, lijkt me duidelijk :wink:.
Lucas79

Post by Lucas79 »

Zo, dat is even geleden. Ik ben nogal druk met mijn bedrijf geweest afgelopen jaar, waardoor ik weinig tot geen tijd had voor de Club.

Bij deze maar even een paar updates:

1. Ik had voor mezelf een Honda Civic Hybrid gekocht, een na 2 maanden aan een werknemer meegegeven. :lol: Niet dat de auto niet beviel, maar... het was het toch niet helemaal voor mij.

2. Anna's Civic is verkocht. We hadden eerst nog even naar een Jazz gekeken, maar het is uiteindelijk een goudgele Toyota Yaris geworden uit 2000 met 39k op de teller. Auto ziet er zeer goed uit, heeft airco, alles electrisch, radio/cd speler, enz. Zal binnenkort ff foto uploaden.

3. De FN2 is bijna 3 jaar oud, heeft 86k op de teller en gaat de verkoop in. (zie te koop aangeboden) Voor de zaak heb ik al een andere auto gekocht en deze wordt in week 23 geleverd.

4. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen qua nieuwe "speel-auto" ik ben momenteel een aantal mogelijkheden aan het onderzoeken, zodra ik hier meer van weet, zal ik het melden uiteraard. :wink:
Deus Ex Machina!
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Missed you last night I think?

As to point 4. Yay!
Lucas79

Post by Lucas79 »

Whoohah! :twisted:

De CR-Z is binnen! gisteren en vandaag, ondanks het weer, een paar km's heerlijk mee gereden! Zoals eerder gezegd, het is geen R, maar wel een genot om in te rijden! Vooral de weglegging heeft me zeer positief verrast! De FN2 staat inmiddels te koop, maar heeft geen haast.

En zo staat die heerlijk voor de deur te glimmen:

Image
Deus Ex Machina!
Sincx

Post by Sincx »

oo nice ! :)
vtec vince

Post by vtec vince »

zeer mooi!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
baRt

Post by baRt »