!DeraileD! Witte OEM Spec98 velgen 16".
Zijn weer wat nieuwe updates:
* Tanabe Hypermedaillon catback gemonteerd. Japoto bedankt voor de SUPER service.
* Verstelbare cat.vv. besteld bij RSP.
* Tri-Y header besteld bij RSP.
* En natuurlijk LID GEWORDEN van Type-R club Benelux!!!!
Tevens wordt de auto vandaag voorzien van een nieuwe APK.
De Tanabe catback is echt een aanrader!!!!!! Wat een heerlijk stille catback is dit zeg. Wereld van verschil met mijn eerdere Invidia GT300... Superblij mee.
Van t weekend de auto weer ff lekker helemaal schoonmaken van binnen + buiten, pass.w. jdm raamband eraf halen. Originele kentekenplaat gaat er ook weer op, wacht alleen eerst nog even op de kentekenplaathouder die eraan zit te komen van de club.
Verdere plannen zullen met name motorisch gaan zijn. Wat staat er allemaal in de planning (toekomst plannen):
* Groter gasklephuis.
* Andere nokkenas.
* Verstelbare nokkenastandwielen.
En dan de hele bende natuurlijk weer af laten stellen... Maar voordat dit lijstje is afgevinkt, zijn we wel weer een behoorlijke tijd verder :wink:
Foto's volgen.
* Tanabe Hypermedaillon catback gemonteerd. Japoto bedankt voor de SUPER service.
* Verstelbare cat.vv. besteld bij RSP.
* Tri-Y header besteld bij RSP.
* En natuurlijk LID GEWORDEN van Type-R club Benelux!!!!
Tevens wordt de auto vandaag voorzien van een nieuwe APK.
De Tanabe catback is echt een aanrader!!!!!! Wat een heerlijk stille catback is dit zeg. Wereld van verschil met mijn eerdere Invidia GT300... Superblij mee.
Van t weekend de auto weer ff lekker helemaal schoonmaken van binnen + buiten, pass.w. jdm raamband eraf halen. Originele kentekenplaat gaat er ook weer op, wacht alleen eerst nog even op de kentekenplaathouder die eraan zit te komen van de club.
Verdere plannen zullen met name motorisch gaan zijn. Wat staat er allemaal in de planning (toekomst plannen):
* Groter gasklephuis.
* Andere nokkenas.
* Verstelbare nokkenastandwielen.
En dan de hele bende natuurlijk weer af laten stellen... Maar voordat dit lijstje is afgevinkt, zijn we wel weer een behoorlijke tijd verder :wink:
Foto's volgen.
DeraileD wrote:Zo vandaag de Tri-Y header + verstelbare testpipe opgehaald bij de heren van RSP. Morgen monteren die handel! Foto's volgen nog!!! Dan ook binnenkort mijn (veuls te lange) bak switchen met de S80 LSD bak. Heb nu een S9B bak welke veel te lang is voor mijn ITR.
Zit jij dan nu zonder LSD te rijden? Dat alleen al gaat verschil geven.
Nee niet echt.... eigenlijk écht niet zelfs... Header komt aan de onderkant tegen mijn bak aan :-? ook het in elkaar schuiven van de 2 losse gedeelten ging niet erg gemakkelijk, al met al niet echt erg tevreden over de afwerking van de header. Testpipe is wel gewoon goed, maarja daar kun je ook niet veel fout aan doen :wink:
Nog maar even contact opnemen met de guys van RSP. Misschien heb ik wel iets fout gedaan, wat ik me overigens niet kan voorstellen.
Nog maar even contact opnemen met de guys van RSP. Misschien heb ik wel iets fout gedaan, wat ik me overigens niet kan voorstellen.
DeraileD wrote:Nee niet echt.... eigenlijk écht niet zelfs... Header komt aan de onderkant tegen mijn bak aan :-? ook het in elkaar schuiven van de 2 losse gedeelten ging niet erg gemakkelijk, al met al niet echt erg tevreden over de afwerking van de header. Testpipe is wel gewoon goed, maarja daar kun je ook niet veel fout aan doen :wink:
Oei dat beloofd voor maandag dat ik die van mij ga plaatsen. Raakt ze hard?
Het in elkaar schuiven van de 2 stukken heeft me een uur geduurd met 2 man... Moet al geen moeite meer doen zeker om deze te passen maandag :roll:
Js_raidon wrote:DeraileD wrote:Nee niet echt.... eigenlijk écht niet zelfs... Header komt aan de onderkant tegen mijn bak aan :-? ook het in elkaar schuiven van de 2 losse gedeelten ging niet erg gemakkelijk, al met al niet echt erg tevreden over de afwerking van de header. Testpipe is wel gewoon goed, maarja daar kun je ook niet veel fout aan doen :wink:
Oei dat beloofd voor maandag dat ik die van mij ga plaatsen. Raakt ze hard?
Het in elkaar schuiven van de 2 stukken heeft me een uur geduurd met 2 man... Moet al geen moeite meer doen zeker om deze te passen maandag :roll:
Heb RSP al een berichtje gestuurd, pasvorm was echt "ruk". Onderkant kwam dus tegen bak aan, daarnaast kwam het onderste gedeelte (het gedeelte wat aan de testpipe/catverv. gemonteerd wordt) veel te schuin naar beneden uit waardoor deze onmogelijk te monteren was aan de testpipe... Misschien heb ik nét een verkeerde gehad, dat zou in principe kunnen. Heb ook al zat goede berichten gehoord over die dingen, maar bij mij heb ik em eronder vandaan gehaald en mijn "oude" header er weer onder gegooid.
Nu maar even de reactie afwachten van de RSP boys :wink:. Hopen op een goede afloop.
DeraileD wrote:Nee niet echt.... eigenlijk écht niet zelfs... Header komt aan de onderkant tegen mijn bak aan :-? ook het in elkaar schuiven van de 2 losse gedeelten ging niet erg gemakkelijk, al met al niet echt erg tevreden over de afwerking van de header. Testpipe is wel gewoon goed, maarja daar kun je ook niet veel fout aan doen :wink:
Heb je hetzelfde probleem als op de foto?

Bij sommige headers (Hytech and look a likes) is het vaak nodig om een stuk van de versnellingsbaksteun weg te slijpen.
DeraileD wrote:Dat is idd wat ik ook ongeveer heb ja! Komt tegen die bakbouten aan.... ben alleen niet van plan om te gaan slijpen in mijn bak.
Je hoeft ook niet in je bak te slijpen, alleen in de steun. Had in het begin ook moeite met het idee om te slijpen, maar het maakt feitelijk niks uit. Het gat dat je maakt wordt volledig afgedekt door je header, en de stevigheid gaat niet verloren.
Een b16a2 steun is idd ook een optie.