schoolvakanties in nederland

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
ChristopheR

schoolvakanties in nederland

Post by ChristopheR »

heeft niks met honda te maken, maar in de 2de week van september hebben mijn vriendin en ik een weekje verlof en ergens tss de 7de en de 13de sept zouden wij graag een dagje naar de efteling gaan

is er dan schoolvakantie in nederland??
ik weet dat die vakanties anders vallen dan in belgie en ik heb geen zin uren aan te schuiven en over de koppen te lopen van kinderen!!

zijn er ook dingen waar ik extra in nederland op moet letten, heb ook geen zin om in blik op de weg te komen of in wegmisbruikers!!

groeten
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Volgens mij is alles weer naar school.

En als je je kan beheersen hoef je nergens bang voor te zijn dat je ineens spontaan in een uitzending zit,.. :lol:
ChristopheR

Post by ChristopheR »

ok dan kan ik gaan, in een overvol park had ik geen zin

ja in de uitzending zou zo erg niet zijn, alleen de boete die volgt wel
in het algemeen rij ik gewoon vlot, niet te traag maar wel iets sneller dan toegestaan :D
vampire

Post by vampire »

Als er een auto achter je aan rijdt met een cameraman achterin is het tijd om af te remmen. :lol:
IvoG

Post by IvoG »

ChristopheR

Post by ChristopheR »

vampire wrote:Als er een auto achter je aan rijdt met een cameraman achterin is het tijd om af te remmen. :lol:

dan is het al te laat denk ik :D

@ IvoG dat was net wat ik zocht thx
Jo&

Post by Jo& »

We hebben in Nederland her en der wat traject controles: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trajectcontrole
Maar ik denk niet dat je daar komt.
Verder gewoon op de rechterkant naast de snelweg op letten voor 3poten + camera erop. Staat vaak ook een auto bij. Vooral opgepast bij viaducten (zowel onder maar ze kunnen ook erop staan).
Check deze site voor je weggaat: http://www.flitsservice.nl/
En luister radio of kijk bijv bij Qmusic naar je RDS info, staan vaak de flitsers op.
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Jo& wrote:We hebben in Nederland her en der wat traject controles: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trajectcontrole
Maar ik denk niet dat je daar komt.
Verder gewoon op de rechterkant naast de snelweg op letten voor 3poten + camera erop. Staat vaak ook een auto bij. Vooral opgepast bij viaducten (zowel onder maar ze kunnen ook erop staan).
Check deze site voor je weggaat: http://www.flitsservice.nl/
En luister radio of kijk bijv bij Qmusic naar je RDS info, staan vaak de flitsers op.

alweer nuttige info maar ik ga niet vliegen tot daar, ik vraag dat gewoon omdat ik in maastricht een paar jaar geleden een boete heb gehad omdat ik 54 reed in bebouwde kom :!: :!: ben ik nog altijd kwaad om
vtec vince

Post by vtec vince »

pfff....hoeveel boetes ik al gehad heb die met een snelheidsovertreding van 2, 3 0f 4 km/u te hard waren.
maar ja..regels zijn regels ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&

Post by Jo& »

Je wordt altijd gecorrigeerd voor 2-4 (of 5) km/uur.
Dus als je een boete kreeg voor 54 heb je in werkelijkheid 57 of 58 gereden, wat waarschijnlijk 60 op je teller is.
Rikky

Post by Rikky »

welkom in Nederland.... :roll:

(maar ik snap je heel goed)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
ChristopheR

Post by ChristopheR »

ja kan wel zijn maar ik vind dat toch een beetje muggenziften hoor...

iedereen rijdt iets te hard en regels zijn er om gebroken te worden :D
Rikky

Post by Rikky »

ChristopheR wrote:ja kan wel zijn maar ik vind dat toch een beetje muggenziften hoor...

Ja daarom ook welkom in Nederland, een crimineel moet keertje schoefelen en iemand die toevallig net de km teller verkeerd afleest moet betalen :razz: dat wend wel :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X

Post by mr. X »

Een kennis van een vriendinnetje vroeger was politie agent.
Die vertelde me mooi dat hij het er ook niet zo mee eens was dat je ook daadwerkelijk 50 moest rijden en geen km harder. Als hij een oproep kreeg om te gaan flitsen zette hij dat apparaatje ook altijd op 59 echte km/h voordat hij ging flitsen.

Heus, niet alle politie agenten zijn klootzakken.
Ooit een overtreding van 27km/h gecorrigeerd niet gekregen wegens een 'nette rijstijl'. Leuk verhaal, aardige agent en een goede afloop.
Altijd netjes blijven is het belangrijkste.
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Rikky wrote:
ChristopheR wrote:ja kan wel zijn maar ik vind dat toch een beetje muggenziften hoor...

Ja daarom ook welkom in Nederland, een crimineel moet keertje schoefelen en iemand die toevallig net de km teller verkeerd afleest moet betalen :razz: dat wend wel :wink:

haha :wink:
ChristopheR

Post by ChristopheR »

mr. X wrote:Een kennis van een vriendinnetje vroeger was politie agent.
Die vertelde me mooi dat hij het er ook niet zo mee eens was dat je ook daadwerkelijk 50 moest rijden en geen km harder. Als hij een oproep kreeg om te gaan flitsen zette hij dat apparaatje ook altijd op 59 echte km/h voordat hij ging flitsen.

Heus, niet alle politie agenten zijn klootzakken.
Ooit een overtreding van 27km/h gecorrigeerd niet gekregen wegens een 'nette rijstijl'. Leuk verhaal, aardige agent en een goede afloop.
Altijd netjes blijven is het belangrijkste.

oh dat is mooi, heb je geluk gehad hoor
mr. X

Post by mr. X »

Zeker! Ook omdat hij me een boete kon geven voor mijn herrie uitlaat die destijds onder de DC2 zat, mijn geblindeerde ramen (ook voor) en het ontbreken van kentekenplaat verlichting. Ja, dat was een aardige man :mrgreen:.
ChristopheR

Post by ChristopheR »

die had de avond ervoor zeker nog s gemogen van zijn vrouw en natuurlijk zijn ze allemaal ni slecht

maar de meesten kunnen nog ni zelfstandig denken...
Jo&

Post by Jo& »

Kben een keer in Rotterdam op de Boompjes aangehouden om iets van 1 uur snachts.
Ik reed in de CRV van mn ma. Als mensen die weg kennen... Ik reed al de hele tijd netjes 50km per uur op de cruisecontrol mét politie achter me. Opeens stop politie... Of ik ff achter de auto wilde kijken.
Konden ze het kenteken niet goed lezen doordat de (afneembare) trekhaak in de weg zat.
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat die trekhaak erop zit als je zonder aanhanger rijdt, maarja...
Toen heb ik (vrouw zijnde) gezegt dat ik het ook niet weet en dat het toch echt origineel Honda is (stond Honda op). Ze zullen dat toch niet maken als het niet toegestaan is.
Een van de twee zei nog iets van die is toch afneembaar... Maandag ging de auto toch naar de dealer ik zou het meteen vragen.
Ik moest het plastic afdekhoedje eraf halen en mocht doorrijden.

Ze zullen wel betere dingen te doen hebben gehad...

Wij hadden er trouwens nooit bij stil gestaan dat die trekhaak het kenteken blokkeerde...
vtec vince

Post by vtec vince »

Dan heb je geluk gehad Jo&.
Ik denk dat de mensen met penis wel opgeschreven zouden worden :wink:

Want daar word helaas ook nog veel onderscheid in gemaakt :evil:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked