!!!test Mugen FN2!!!
NEVER dat ik mijn ep3 inruil voor wat voor FN2 en zo zijn er ook FN2 rijders die geen ep3 hoeven. LSD en een kleurtje zijn niet genoeg om me ep3 op in te ruilen, niet dat de cw fn2 niet mooi is hoor.
Electronische snufjes? Zoals wat? VSA? Denk dat de die hards daar echt niet op zitten te wachten. Een auto die goed is uitgebalanceerd hoeft geen snufjes die je op de weg houden. De eerste generatie type R's waren dat maar Honda wou een auto die een veel breder publiek aansprak dan alleen de die hards, Honda moet ook wat verdienen he
Gelukkig verschillen smaken en de redenen waarom we een bepaald model kiezen anders reden we allemaal in dezelfde auto....
Electronische snufjes? Zoals wat? VSA? Denk dat de die hards daar echt niet op zitten te wachten. Een auto die goed is uitgebalanceerd hoeft geen snufjes die je op de weg houden. De eerste generatie type R's waren dat maar Honda wou een auto die een veel breder publiek aansprak dan alleen de die hards, Honda moet ook wat verdienen he
Gelukkig verschillen smaken en de redenen waarom we een bepaald model kiezen anders reden we allemaal in dezelfde auto....
Type R CW wrote:Ik rij zelf met een fn2 cw, en het rijgedrag en accelaratie is prachtig.
Mag echt niet klagen.
Qua performance ligt hij bij mij goed genoeg.
Luxe, prachtig, alles er op en eraan. Ik kan me wel een ritje naar het buitenland ermee doen en niet krom kreupel aankomen.
Dit doe je wel met een andere type r.
Goed dat je content bent met je auto!
Maar hoe weet je dat je krom kreupel aankomt na een lange rit? Heb je de vorige R modellen gehad?
Ik rij vaak zat met de EP3 richting buitenland en kom fit en legit aan, of ben ik misschien een die hard?
slydawg wrote:Type R CW wrote:Ik rij zelf met een fn2 cw, en het rijgedrag en accelaratie is prachtig.
Mag echt niet klagen.
Luxe, prachtig, alles er op en eraan. Ik kan me wel een ritje naar het buitenland ermee doen en niet krom kreupel aankomen.
Goed dat je content bent met je auto!
Maar hoe weet je dat je krom kreupel aankomt na een lange rit? Heb je de vorige R modellen gehad?
Ik rij vaak zat met de EP3 richting buitenland en kom fit en legit aan, of ben ik misschien een die hard?
Wij zijn die-hard

Ik heb vaak genoeg van Amsterdam - > Dusseldorf gereden zonder dat Ik daar kreupel aan kom.
Type R CW wrote:Ik rij zelf met een fn2 cw, en het rijgedrag en accelaratie is prachtig.
Mag echt niet klagen.
Dat laatste slaat echt nergens op, ik weet nog te herinneren van een review dat de comfort van een FN2 stugger was dan een EP3 om de torsiestang te compenseren.
Even if you’re a teenager, even if u used to sleep on the floor at party’s and being stepped, this is totally unacceptable ?
Zelf nooit ervaren, naar mijn mening is het gewoon een brute wagen.
Ik snap sommige mensen niet over het inruilen van …, je koopt er bijna 2 EP3’s van, of flink wat geld over voor upgrades. :twisted:
Zucht, de discussie begint weer.
De FN2 is gewoon -NUL- vooruit gegaan ten opzichte van zijn voorligger. Mensen die dit niet zien, snappen niet waar een R voor staat en waar deze voor wordt gemaakt. De FN2 is een prima auto, dat zal ik als eerste toegeven maar jongens ben niet zo stug en geef toe dat hij minder sportief is geworden dan de voorliggers. Juist de sportiviteit en puurheid is waar het om draait bij de type-R. Dit mist de FN2 gewoon. Zoals ik al vaker heb gezegd, dit zou een prima auto zijn om de badge VTI met zich mee te dragen.
Natuurlijk heeft de FN2 afzet, hij is gericht op een ander publiek. Dit zijn dan ook de mensen die er op dit moment in rond rijden.
Veel van de oude (en overigens ook nieuwe) 'harde kern' zal geen genoeg nemen met deze auto en zal overstappen op iets anders of rond blijven rijden in hun huidige auto. Ik zeg eerlijk, ik had geen 35k te besteden toen ik mijn nieuwe aanwinst ging halen maar mocht ik dit hebben was het nimmer een FN2 gaan halen.
Vroeger was Honda de Poor man's sportscar, tegenwoordig zijn er geen uitblinkers in het sportieve segment voor mensen die geen dik salaris hebben als je het aan mij vraagt.
Welke auto koop je nou voor 35k nieuw die een 9 jaar oude R op het circuit zoek rijdt? Dat is een leuke poll. Wacht ik start een thread, we dwalen namelijk weer af van de topic titel.
De FN2 is gewoon -NUL- vooruit gegaan ten opzichte van zijn voorligger. Mensen die dit niet zien, snappen niet waar een R voor staat en waar deze voor wordt gemaakt. De FN2 is een prima auto, dat zal ik als eerste toegeven maar jongens ben niet zo stug en geef toe dat hij minder sportief is geworden dan de voorliggers. Juist de sportiviteit en puurheid is waar het om draait bij de type-R. Dit mist de FN2 gewoon. Zoals ik al vaker heb gezegd, dit zou een prima auto zijn om de badge VTI met zich mee te dragen.
Natuurlijk heeft de FN2 afzet, hij is gericht op een ander publiek. Dit zijn dan ook de mensen die er op dit moment in rond rijden.
Veel van de oude (en overigens ook nieuwe) 'harde kern' zal geen genoeg nemen met deze auto en zal overstappen op iets anders of rond blijven rijden in hun huidige auto. Ik zeg eerlijk, ik had geen 35k te besteden toen ik mijn nieuwe aanwinst ging halen maar mocht ik dit hebben was het nimmer een FN2 gaan halen.
Vroeger was Honda de Poor man's sportscar, tegenwoordig zijn er geen uitblinkers in het sportieve segment voor mensen die geen dik salaris hebben als je het aan mij vraagt.
Welke auto koop je nou voor 35k nieuw die een 9 jaar oude R op het circuit zoek rijdt? Dat is een leuke poll. Wacht ik start een thread, we dwalen namelijk weer af van de topic titel.
Alsjeblieft, hier kunnen we verder in stoeien!
velen berichten hier die ik lees zitten echt bom vol met reacties gebaseerd op persoonlijke meningen ipv op de feiten, en dat is jammer.
er zitten hier veel mensen die ep3's of dc2's (etc) rijden en bij sommige krijg ik echt het gevoel dat ze vrijwel iedere auto af zullen kraken behalve die 'goddelijke' auto die ze zelf hebben.
als je toch Type-R fan bent, ben je fan van de techniek maar vooral het imago van de Type-R, niet specifiek één model.. ? (Gewetensvraag) Daar is een Club toch voor dacht ik, ik zie geen 'EP3 Club' bovenaan staan (bij wijze van).
Realiseer je eigen dat er al een aantal FN2 rijders zijn hier en er zullen er nog meer komen. Denk daar is bij na (tbv de Club) voordat je schreeuwt dat de FN2 troep is en nooit geen R had mogen heten, bla bla bla.
Die paar FN2 rijders die hier zitten spreken tot op heden vol lof over die auto. De meeste mensen die de auto volledig afkraken hebben er volgens mij nog nooit in gereden.
er zitten hier veel mensen die ep3's of dc2's (etc) rijden en bij sommige krijg ik echt het gevoel dat ze vrijwel iedere auto af zullen kraken behalve die 'goddelijke' auto die ze zelf hebben.
als je toch Type-R fan bent, ben je fan van de techniek maar vooral het imago van de Type-R, niet specifiek één model.. ? (Gewetensvraag) Daar is een Club toch voor dacht ik, ik zie geen 'EP3 Club' bovenaan staan (bij wijze van).
Realiseer je eigen dat er al een aantal FN2 rijders zijn hier en er zullen er nog meer komen. Denk daar is bij na (tbv de Club) voordat je schreeuwt dat de FN2 troep is en nooit geen R had mogen heten, bla bla bla.
Die paar FN2 rijders die hier zitten spreken tot op heden vol lof over die auto. De meeste mensen die de auto volledig afkraken hebben er volgens mij nog nooit in gereden.
En zo hebben de mensen die een FN2 bezitten waarschijnlijk nooit in een EP3, EK9, DC5, DC2 of CH1 gereden.
Er is heus niet alleen lofzang te lezen over de FN2, ook niet van de eigenaren zelf. Volgens mij is Juppie hier wel het voorbeeld van.
Ook Culasse heeft problemen met zijn nieuwe auto:
Enfin, er zijn inmiddels 9 pagina's met onhebbelijkheden die je zelf hier na kan lezen, mocht je me niet geloven. Er zijn er namelijk meerdere hoor.
Luister ik probeer jou (en andere) niet onderuit te halen. Ik baseer mijn mening puur op de verhalen die ik lees en de filmpjes die ik gezien heb op youtube. Tel daarbij op dat ik in het bezit ben geweest van zowel de DC2 als EP3 en in een redelijk arsenaal andere Honda's heb gereden, dan denk ik dat er toch wel een kern van waarheid in mijn oordeel zal zitten.
Juist omdat ik fan ben van het imago dat een R met zich mee moet dragen, haak ik af bij de FN2.
EK9, EP3, DC2, DC5, FD2, CH1 allemaal prima auto's. Voor mij hoort de FN2 gewoon niet in het rijtje thuis.
Er is heus niet alleen lofzang te lezen over de FN2, ook niet van de eigenaren zelf. Volgens mij is Juppie hier wel het voorbeeld van.
Het lijstje voor mijn dealer:
1.) 3de versnelling (soms extra weerstand met gevolg uit versnelling springen)
2.) Startknop (start soms niet ! (oplossing contact uit/aan en weer opnieuw proberen)
2.) Brandstofklepje openend vaak niet in één keer (meerdere malen trekken alvorens deze open springt)
3.) Ruitenwissers en/of motor maakt soms vervelende brom/geluid
4.) Handrem (kan er blijkbaar vanaf schieten!)
en verder
a.) Gordelpiep moet gewoon uitgezet kunnen worden.
b.) Zitting van de achterbank moet gewoon omhoog blijven staan wanneer de beugel naar beneden wordt geplaatst (zoals ook in het 5 deurs model het geval is). (waarom ontbreken de afwerkplaatjes aan de onderkant van de zitting?)
c.) Zichtbare slijtage (Nu al !) van de bovenste rand van de bestuurdersstoel (doordat de veiligheidsgordel na gebruik erlangs glijd).
d.) Afwatering in de portieren raakt snel verstopt (waarom zitten er eigenlijk rubberen dopjes met een klepje in?) en zorgt voor geklots na een regenbui
e.) "Rammelende" bijrijdersstoel (als er niemand inzit)
Een beetje teleurgestelde eigenaar
Nu heb ik ook al roest ontdekt bij de afstandsrubbers van de achterklep.
Gek word ik ervan, lijkt wel een frans stokbrood uit de jaren 80 !!
Zwakke afwerking...![]()
Ook Culasse heeft problemen met zijn nieuwe auto:
Mijn 2008 FN2 heeft er nu zo'n 3400 km opzitten.
Er zijn me inmiddels een paar dingen opgevallen:
Zijruitontwaseming aan de bestuurderskant is voor verbetering vatbaar, zonder aanjager beslaat de ruit na verloop van tijd bij vochtig weer.
Toerenteller en snelheidsmeter laten nogal flinke afwijkingen zien.
Het ontbreken van een olietemperatuurmeter stoort me nogal.
De bestuurdersstoel geeft me lage rugpijn na een lange rit. Bovendien kan de stoel niet laag genoeg gezet worden i.v.m. de brandstoftank die eronder zit.
Bij snelheden van boven de 210 km/uur is de rechtuitstabiliteit niet geweldig, vooral bij zeer flauwe bochten op de Duitse Autobahn is het te merken dat de achterkant van de wagen licht en zoekerig wordt.
Ik heb gemerkt dat eventuele waterdruppels van een regenbui gewoon op de achterspoiler en achterruit blijven zitten. En dat zelfs na een snelheid boven de 210 km/uur. Dit betekent dat de luchtstroom bij de achterruit loskomt van de carrosserie en er geen downforce is op de spoiler. In mijn spiegels kan ik zien dat de druppels gewoon op de ruit en spoiler blijven zitten. Het cosmetische aspect was hier blijkbaar actueler dan de functionaliteit. De EP3 Honda zat wat dat betreft stukken beter in elkaar, die heeft een zeer goede rechtuitstabiliteit.
Bij de achterrranden aan de binnenkant van de spatschermen aan de achterkant zit slechts een dun laagje verf op het metaal. Grote kans op corrosie binnen afzienbare tijd. Een dikke laag Hammerite zal wat dat betreft wel helpen. De wielmoeren gaan gebukt onder hetzelfde probleem, zo gauw er een sleutel op wordt gezet zal er corrosie optreden door de krasjes op de moeren. Ik plak daarom altijd wat plakband aan de binnenkant van de wielsleutel om de moeren te beschermen.
3de versnelling is bij mij al vanaf het begin een probleem. Ik heb contact gehad met de dealer en ik moet de wagen eens langs brengen als ik tijd heb, dan willen ze de synchronisatie in de versnellingsbak vervangen.
Camberuitlijning van de voorwielophanging
nieuwe wisselstroomdynamo en interne voltageregulator plus accu
synchronisatie van de 3de en 4de versnelling
Inmiddels heb ik al een mooi lijstje met reparaties opgebouwd, en dat voor een auto die krap aan 4 maanden oud is.
En nu komt daar een handremprobleem bij.
Dat gaat lekker zo.
En dan te bedenken dat dit voor mij de eerste Jap is, voor die tijd reed ik altijd in Franse auto's. Het was normaal dat je daar regelmatig aan moest sleutelen om ze aan de praat te houden. Op aanraden van mijn vriendenkring heb ik toen gekozen voor de meest betrouwbare auto die er maar bestond: de onverwoestbare Honda Civic.
Tijd om mijn kameraden nog weer een keer fijntjes te herinneren aan hun vakbekwame advies.
Enfin, er zijn inmiddels 9 pagina's met onhebbelijkheden die je zelf hier na kan lezen, mocht je me niet geloven. Er zijn er namelijk meerdere hoor.
Luister ik probeer jou (en andere) niet onderuit te halen. Ik baseer mijn mening puur op de verhalen die ik lees en de filmpjes die ik gezien heb op youtube. Tel daarbij op dat ik in het bezit ben geweest van zowel de DC2 als EP3 en in een redelijk arsenaal andere Honda's heb gereden, dan denk ik dat er toch wel een kern van waarheid in mijn oordeel zal zitten.
Juist omdat ik fan ben van het imago dat een R met zich mee moet dragen, haak ik af bij de FN2.
EK9, EP3, DC2, DC5, FD2, CH1 allemaal prima auto's. Voor mij hoort de FN2 gewoon niet in het rijtje thuis.
Ik ben zowieso fan van alles met een motor en dat snel gaat, merk maakt mij niet veel uit. Ik vind de nieuwe Focus RS een brute bak, moest je eens zien hoe mensen naar me keken toen ik dat zei.
Het is een Ford werd er dan geroepen, ja dus???? Alleen een beetje pittig geprijst maar ik zie wel een hele hoop technische vooruitgang tov de oude RS.
Waar het de meesten hier om gaat is dat Honda een Type R badge op een auto zet die volgens sommigen die badge niet waardig is gekeken naar de vorige generatie Type R's en het begon al toen de EP3 uit kwam. Toen heb ik ook vaak genoeg aangehoord dat de ep3 geen echte type r was maar zoals ik eerder zei, iedereen moet gewoon lekker rijden wat ie zelf wil. Ik heb mijn ep3 nu omgebouwd zoals ie eigenlijk door Honda standaard moest worden afgeleverd, alleen willen ze het nog niet in productie nemen hahaahaha
Ik zelf heb de FN2 ook zelf gereden en mogen ervaren hoe het is, ik zat heerlijk in de stoelen, vandaar dat ze nu ook in me ep3 zitten hehehe, die toerenteller in het midden sprak me ook erg aan, vergeleken met een standaard ep3 kon ik duidelijk verschil merken in het koppel onderin bij de FN2 dat de EP3 een beetje mist, ik kon ook duidelijk merken dat de auto zwaarder is, de handling heb ik niet kunnen testen. Ik hoop dat ik bij een volgende trackday ook een paar rondjes mag meerijden in een fn2 om de handling te ervaren.
Kort gezegd een Type R is hardcore, geen compromis, gewoon een drivers car. Als je die auto dan volstopt met allerlei veiligheden en electrische snufjes en dan het onderstel niet echt aanpakken dan doe je de naam 'Type R' eigenlijk te min.
Aan het eind van de dag blijft de fn2 een echte R, waarom? Omdat Honda dat zegt, anders zou je ook niet lid kunnen worden van de club.
En ja, iedereen spreekt vol lof over zn eigen auto, lijkt me een beetje raar als je je eigen auto gaat lopen afkraken, kan je em net zo goed verkopen.
Maar ja, ik kraak niemands auto af, ik geef kritiek...........
Het is een Ford werd er dan geroepen, ja dus???? Alleen een beetje pittig geprijst maar ik zie wel een hele hoop technische vooruitgang tov de oude RS.
Waar het de meesten hier om gaat is dat Honda een Type R badge op een auto zet die volgens sommigen die badge niet waardig is gekeken naar de vorige generatie Type R's en het begon al toen de EP3 uit kwam. Toen heb ik ook vaak genoeg aangehoord dat de ep3 geen echte type r was maar zoals ik eerder zei, iedereen moet gewoon lekker rijden wat ie zelf wil. Ik heb mijn ep3 nu omgebouwd zoals ie eigenlijk door Honda standaard moest worden afgeleverd, alleen willen ze het nog niet in productie nemen hahaahaha
Ik zelf heb de FN2 ook zelf gereden en mogen ervaren hoe het is, ik zat heerlijk in de stoelen, vandaar dat ze nu ook in me ep3 zitten hehehe, die toerenteller in het midden sprak me ook erg aan, vergeleken met een standaard ep3 kon ik duidelijk verschil merken in het koppel onderin bij de FN2 dat de EP3 een beetje mist, ik kon ook duidelijk merken dat de auto zwaarder is, de handling heb ik niet kunnen testen. Ik hoop dat ik bij een volgende trackday ook een paar rondjes mag meerijden in een fn2 om de handling te ervaren.
Kort gezegd een Type R is hardcore, geen compromis, gewoon een drivers car. Als je die auto dan volstopt met allerlei veiligheden en electrische snufjes en dan het onderstel niet echt aanpakken dan doe je de naam 'Type R' eigenlijk te min.
Aan het eind van de dag blijft de fn2 een echte R, waarom? Omdat Honda dat zegt, anders zou je ook niet lid kunnen worden van de club.
En ja, iedereen spreekt vol lof over zn eigen auto, lijkt me een beetje raar als je je eigen auto gaat lopen afkraken, kan je em net zo goed verkopen.
Maar ja, ik kraak niemands auto af, ik geef kritiek...........
Ook de ep3 had een hele hoop kinderziektes waaronder versnellingsbak en ook de uitlijning om er een paar te noemen.
Er zijn een heleboel service bulletin s uitgebracht door Honda maar dat hoor je pas als je daadwerkelijk een probleem hebt.
Zo heb ik laatst uitgevonden dat de ELD sensor problemen kan geven en ook de richtingaanwijzer bij de EP3.
Ook de stuurinrichting is/was niet helemaal zuiver en ga zo maar door
Er zijn een heleboel service bulletin s uitgebracht door Honda maar dat hoor je pas als je daadwerkelijk een probleem hebt.
Zo heb ik laatst uitgevonden dat de ELD sensor problemen kan geven en ook de richtingaanwijzer bij de EP3.
Ook de stuurinrichting is/was niet helemaal zuiver en ga zo maar door
iVTEC-fab wrote:velen berichten hier die ik lees zitten echt bom vol met reacties gebaseerd op persoonlijke meningen ipv op de feiten, en dat is jammer.
Groot gelijk. Sluit me er helemaal bij aan.
Ben blij dat er ook iemand tegen in gaat.
Vind het gwn erg triestig hoe sommige reageren ZONDER zelf is deftig met de fn2 gereden te hebben. En dan noem ik geen ritje van 100km maar 1tje van 2500km ofzo!!!
Ik vind het grappig dat vrijwel alle FN2 rijders voor deze wagen geen andere R hebben gehad. Dat zegt voldoende...
Oh en een Del Sol is ook geen CRX en ondanks alle moeite en frustraties van de rijders destijds is dat ook nooit anders geworden. En daar had Honda ook een sticker met CRX op geplakt...
Oh en een Del Sol is ook geen CRX en ondanks alle moeite en frustraties van de rijders destijds is dat ook nooit anders geworden. En daar had Honda ook een sticker met CRX op geplakt...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007