!!!test Mugen FN2!!!
Deze reactie had ik ook kunnen schrijven:
I really think Honda has lost their way with regard to performance cars. The S2000 is going out of production to possibly be replaced by a FWD, folding hard-top, hybrid shopping trolley. The UK CTR is pants compared to its rivals. The FD2 is too big to be a hot hatch or coupe. The new NSX got canned. There's no mention of a CR-Z Type R. This thing would be waaaay too expensive, I'd rather have a 370Z. I'm sad to say that, apart from the S2K (which is now dead), there's nothing with a H badge that I'd be remotely interested in buying that's been built after 2005.
Come on Honda, I might have enough money for a new car when I'm ready to say goodbye to my DC2 and I don't want to lose the VTEC scream from my life!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HONDA wrote:Deze reactie had ik ook kunnen schrijven:I really think Honda has lost their way with regard to performance cars. The S2000 is going out of production to possibly be replaced by a FWD, folding hard-top, hybrid shopping trolley. The UK CTR is pants compared to its rivals. The FD2 is too big to be a hot hatch or coupe. The new NSX got canned. There's no mention of a CR-Z Type R. This thing would be waaaay too expensive, I'd rather have a 370Z. I'm sad to say that, apart from the S2K (which is now dead), there's nothing with a H badge that I'd be remotely interested in buying that's been built after 2005.
Come on Honda, I might have enough money for a new car when I'm ready to say goodbye to my DC2 and I don't want to lose the VTEC scream from my life!
We kunnen een clubje beginnen...
Mee eens...
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Mwa persoonlijk vind ik zeker niet dat de FN2 'troep' is in verhouding tot zijn concurrenten.
ja de goedkopere achterophanging is jammer, ook is het jammer dat hij aan pk's wat onder doet aan de concurrerende hot hatches. toch met de minste pk's weet de FN2 nog veel turbo charged hatchbacks voor te blijven. de nieuwe GTI bijvoorbeeld bijt in het stof tegen de FN2, net als de Leon Cupra (240 pk versie), Clio RS komt er ook niet aan., enz.
Daarnaast vind ik de looks uitdagend en verfrissend. De Golf, de Cupra, de Clio, de Focus, allen zijn ze slechts wat bijgewerkt t.o.v hun voorganger, niet echt vernieuwend. ze houden nog vast aan het oude vertrouwde.
Ik rij nu geen honda en kon met mijn budget voor een nieuwe auto iedere bovengenoemde hot hatch kopen (Budget was €42.000), ik koos om de bovengenoemde redenen voor de CW CTR.
De Focus RS viel buiten het budget (€50.000) anders had het waarschijnlijk die geworden. Maar ik ben ervan overtuigd een goede keus gemaakt te hebben!
de nieuwe CTR kon iets meer zijn, maar het is zeker geen troep.
ja de goedkopere achterophanging is jammer, ook is het jammer dat hij aan pk's wat onder doet aan de concurrerende hot hatches. toch met de minste pk's weet de FN2 nog veel turbo charged hatchbacks voor te blijven. de nieuwe GTI bijvoorbeeld bijt in het stof tegen de FN2, net als de Leon Cupra (240 pk versie), Clio RS komt er ook niet aan., enz.
Daarnaast vind ik de looks uitdagend en verfrissend. De Golf, de Cupra, de Clio, de Focus, allen zijn ze slechts wat bijgewerkt t.o.v hun voorganger, niet echt vernieuwend. ze houden nog vast aan het oude vertrouwde.
Ik rij nu geen honda en kon met mijn budget voor een nieuwe auto iedere bovengenoemde hot hatch kopen (Budget was €42.000), ik koos om de bovengenoemde redenen voor de CW CTR.
De Focus RS viel buiten het budget (€50.000) anders had het waarschijnlijk die geworden. Maar ik ben ervan overtuigd een goede keus gemaakt te hebben!
de nieuwe CTR kon iets meer zijn, maar het is zeker geen troep.
iVTEC-fab wrote:de nieuwe CTR kon iets meer zijn, maar het is zeker geen troep.
Ben ik met je eens!
1. Beter kan altijd wel
2. Zoals altijd met vernieuwing zijn er wel mensen die moeite hebben dit te accepteren en houden graag vast aan het bekende.
Plus de meeste mensen hier rijden geen FN2.
Ieder heeft zijn eigen reden hiervoor.
Maar het zou misschien eens mogelijk kunnen zijn dat sommige niet vriendelijk zijn over de FN2 omdat ze een reden hebben hiervoor waar ze niet blij mee zijn en liever wel een FN2 kochten.
Ik zeg niet dat iedereen meteen zo is, ik zeg alleen dat het misschien wel zou kunnen dat er iemand is die zo denkt.
Vernieuwing? Qua looks misschien en dat is zoals altijd een kwestie van smaak. Technisch gezien is er helemaal geen vernieuwing maar alleen achteruitgang.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Met de achterwielophanging heb je toch al een zeer groot punt te pakken. Als je dat geen onbegrijpelijke achteruitgang vindt als je dit model met de vorige R's vergelijkt... het bepaald het gedrag van de wagen.
Ook vind ik 1 pk meer dan de voorganger (zelfde blok ook nog) ook zeker geen vooruitgang zeker niet als het gewicht ook nog hoger is, jij wel? Ik lees ook al diverse roestverhalen, niet Honda vreemd maar ook zeker geen vooruitgang.
Kwam deze quote ook nog tegen, dekt de lading ook wel:
Ook vind ik 1 pk meer dan de voorganger (zelfde blok ook nog) ook zeker geen vooruitgang zeker niet als het gewicht ook nog hoger is, jij wel? Ik lees ook al diverse roestverhalen, niet Honda vreemd maar ook zeker geen vooruitgang.
Kwam deze quote ook nog tegen, dekt de lading ook wel:
Hoe je het wend of keert, het is op z'n zachtst gezegd " verrassend" dat Honda eerst een Type-R benchmark neer zet met LSD, onafhankelijk ophanging rondom, VTEC, balance, GEWICHT, Recaro, enz
En het dan compleet te negeren bij een nieuw model
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HONDA wrote:Met de achterwielophanging heb je toch al een zeer groot punt te pakken. Als je dat geen onbegrijpelijke achteruitgang vindt als je dit model met de vorige R's vergelijkt... het bepaald het gedrag van de wagen.
Ook vind ik 1 pk meer dan de voorganger (zelfde blok ook nog) ook zeker geen vooruitgang zeker niet als het gewicht ook nog hoger is, jij wel? Ik lees ook al diverse roestverhalen, niet Honda vreemd maar ook zeker geen vooruitgang.
Kwam deze quote ook nog tegen, dekt de lading ook wel:Hoe je het wend of keert, het is op z'n zachtst gezegd " verrassend" dat Honda eerst een Type-R benchmark neer zet met LSD, onafhankelijk ophanging rondom, VTEC, balance, GEWICHT, Recaro, enz
En het dan compleet te negeren bij een nieuw model
Van wie is die quote?
EP3 heeft geen Lim Slip Diff
Geen vooruitgang... Tja, het is maar wat je vooruitgang noemt. Het is meer een GT geworden, als je dat geen vooruitgang vind. Dikke pech. In Engeland wordt de fn2 ook Type-R GT genoemd trouwens. De lightweight is gewoon Type-R. 2 keuzes, is toch mooi.
Hieronder een topic om je geheugen op te frissen. Hoeveel mensen vonden in het begin de EP3 ook "geen" Type-R.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=626
Het stuur is in ieder geval axiaal verstelbaar, toch nog een vooruitgang..
De standaard stoelen zijn trouwens sportiever.
Hieronder een topic om je geheugen op te frissen. Hoeveel mensen vonden in het begin de EP3 ook "geen" Type-R.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=626
Het stuur is in ieder geval axiaal verstelbaar, toch nog een vooruitgang..

Blijven hangen is natuurlijk ook geen vooruitgang, de body is gewoon te zwaar voor het vermogen wat erin ligt, invergelijking met de EP3. Zoek je een auto met meer elektronische snufjes is het wel degenlijk een vooruitgang ten opzichte van de EP3.
Desalniettemin ruil ik zo mijn NHB ep3 om voor een CW FN2 (LSD)
Vind zelf Silver een gigantisch mooi voor een FN2.
Desalniettemin ruil ik zo mijn NHB ep3 om voor een CW FN2 (LSD)

Ik rij zelf met een fn2 cw, en het rijgedrag en accelaratie is prachtig.
Mag echt niet klagen.
Qua performance ligt hij bij mij goed genoeg.
Luxe, prachtig, alles er op en eraan. Ik kan me wel een ritje naar het buitenland ermee doen en niet krom kreupel aankomen.
Dit doe je wel met een andere type r.
Mag echt niet klagen.
Qua performance ligt hij bij mij goed genoeg.
Luxe, prachtig, alles er op en eraan. Ik kan me wel een ritje naar het buitenland ermee doen en niet krom kreupel aankomen.
Dit doe je wel met een andere type r.