Bagage door de achterbank heen

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Jo&

Bagage door de achterbank heen

Post by Jo& »

Dit topic is afgesplitst.
Is begonnen over HONDA zn Civic te koop topic.
De achtergordels vast zitten ook al zit er niemand:

Image

Knite Force wrote:Ja hoor.......

Doooor...heen?
RedSun

Post by RedSun »

ik denk dat hij de voorstoel bedoeld...
bij een frontale botsing kan hij nooit door de achterbank natuurlijk...
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Hmm, zo'n achterbank stelt niet veel voor hoor. Ooit los in je handen gehad?
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Hmm, zo'n achterbank stelt niet veel voor hoor. Ooit los in je handen gehad?

Ja wel, om mn auto van binnen schoon te maken :D
slydawg

Post by slydawg »

Kan niet door de achterbank?
Kijk HIER maar ff.
vtec vince

Post by vtec vince »

Daar word je wel ff stil van....
Wat te denken van al die boomboxen en subwoofers achter in de kofferruimte!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X

Post by mr. X »

vtec vince wrote:Wat te denken van al die boomboxen en subwoofers achter in de kofferruimte!

:schieten:
Image
Jo&

Post by Jo& »

Ohw...
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

ieder voorwerp dat los ligt of staat achter de voorstoelen, of het nu de achterbank of de kofferbak is verandert in een projectiel bij een botsing.

kinderen of volwassenen op de achterbank die geen gordel dragen, vallen hier ook onder. een persoon die dus in het midden op de achterbank zit zonder gordel, vliegt zonder twijfel door de voorruit heen.

kinetische energie.
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:ieder voorwerp dat los ligt of staat achter de voorstoelen, of het nu de achterbank of de kofferbak is verandert in een projectiel bij een botsing.

kinderen of volwassenen op de achterbank die geen gordel dragen, vallen hier ook onder. een persoon die dus in het midden op de achterbank zit zonder gordel, vliegt zonder twijfel door de voorruit heen.

kinetische energie.

Ja ok, dat begrijp ik wel. Maar doooor de achterbank heen, daar had ik nooit bij stil gestaan.
mr. X

Post by mr. X »

Daarom zeg ik, ooit zo'n ding in je handen gehad? :wink: Zoveel stelt het namelijk niet voor. Ik geloof wel dat er een gereedschapskist doorheen gevlogen komt als je hard genoeg gaat.
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Daarom zeg ik, ooit zo'n ding in je handen gehad? :wink: Zoveel stelt het namelijk niet voor. Ik geloof wel dat er een gereedschapskist doorheen gevlogen komt als je hard genoeg gaat.

Ja heb ik zeker. Maar ik heb er gewoon nooit bij stil gestaan...
RedSun

Post by RedSun »

mr. X wrote:
"vtec vince":3ja6dqzd wrote:Wat te denken van al die boomboxen en subwoofers achter in de kofferruimte!

Image[/quote:3ja6dqzd]

Wat is daar mee? Heb ook een sub in mijn achterbak liggen maar die zit goed vast hoor.

Denk trouwens dat een kist met sub bijna niet door de achterbank komt.
Dan moet de klap zo hard zijn dat je radiateur op schoot ligt en je ingewanden van je botten zijn gescheurd.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:
mr. X wrote:
"vtec vince":1kq87oz7 wrote:Wat te denken van al die boomboxen en subwoofers achter in de kofferruimte!

Image

Wat is daar mee? Heb ook een sub in mijn achterbak liggen maar die zit goed vast hoor.

Dan moet de klap zo hard zijn dat je radiateur op schoot ligt en je ingewanden van je botten zijn gescheurd.[/quote:1kq87oz7]

Van die achterbak subs, die liggen toch vaak vast of nemen de gehele kofferbak in beslag...
Zoals ik daar begreep en wat me logisch lijkt is dat het voornamelijk om losse spullen gaan die een beetje een 'aanloopje' hebben.

Maar des al niet te min, als de klap hard genoeg is... Maarja dan... Is je auto zowiezo een koekblik...
RedSun

Post by RedSun »

Precies dan is dat niet iets waar je je zorgen om maakt.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:Precies dan is dat niet iets waar je je zorgen om maakt.

Er werd ook gezegt dat het voornamelijk om Amerikaanse auto's gaat. Omdat Europese auto's aan een bepaalde kofferbak - achterbank standaard moeten voldoen. Wat Amerikaanse autos niet hebben.

Sterker nog er werd gezegt dat alle auto's die Amerikaans fabrikaat zijn en naar Europa geexporteerd worden wel aan die standaard voldoen. Maar modellen voor de USDM niet aan die standaard voldoen.
"Ford heeft gezegt voor sommige modellen aanpassingen te gaan doen (of er naar te gaan kijken ofzo zei ze... jaja...)."
vtec vince

Post by vtec vince »

Ok , diegene die de subs vast hebben hoeven zich geen zorgen te maken.
Maar je hebt ook van die amateurs die het zo los erin zetten en het wel goed vinden.
Die zullen hier waarschijnlijk ook niet op het forum zitten:-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

RedSun wrote:
mr. X wrote:
"vtec vince":2i6pkixn wrote:Wat te denken van al die boomboxen en subwoofers achter in de kofferruimte!

Image

Dan moet de klap zo hard zijn dat je radiateur op schoot ligt en je ingewanden van je botten zijn gescheurd.[/quote:2i6pkixn]

dat is zoo niet waar.

de belasting bij een botsing wordt zoo enorm onderschat. om een voorbeeld te geven: een object dat 22 kg weegt, heeft bij een frontale botsing van 50 km/h een massa van ongeveer 500kg.
De rugleuning van een achterbank kan geen 500kg tegenhouden. dus als jou Sub niet vast staat in de kofferbak heb je tijdens een botsing van deze snelheid zowel de Sub als de rugleuning van je achterbank in je nek liggen.

je leest het goed, al bij slechts 50 km/h ! lijkt niks als je deze snelheid rijdt.
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:
RedSun wrote:
"mr. X":2o4t77mi wrote:
"vtec vince":2o4t77mi wrote:Wat te denken van al die boomboxen en subwoofers achter in de kofferruimte!

Image

Dan moet de klap zo hard zijn dat je radiateur op schoot ligt en je ingewanden van je botten zijn gescheurd.[/quote:2o4t77mi]

dat is zoo niet waar.

de belasting bij een botsing wordt zoo enorm onderschat. om een voorbeeld te geven: een object dat 22 kg weegt, heeft bij een frontale botsing van 50 km/h een massa van ongeveer 500kg.
De rugleuning van een achterbank kan geen 500kg tegenhouden. dus als jou Sub niet vast staat in de kofferbak heb je tijdens een botsing van deze snelheid zowel de Sub als de rugleuning van je achterbank in je nek liggen.

je leest het goed, al bij slechts 50 km/h ! lijkt niks als je deze snelheid rijdt.[/quote:2o4t77mi]

Alsof zo een netje zoals in het filmpje dan werkt...?
Netje zelf zal wel niet breken, maar waar die dan weer vast zit...
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

EDIT:

in het filmpje van slydawg hoor je die experd ook hetvolgende zeggen over EU normen:

2 koffers van 20 kg per stuk worden zover mogelijk achterin de kofferbak geplaatst en mogen tijdens een crashtest van 30mph (48km/h) niet al te ver de passagiers ruimte binnendringen. de rugleuning zal wel degelijk vervormen.
Locked