Rechtsgestuurde voertuigen
- vtec vince
Benjdmin wrote:Jo& wrote:Why?
You always have your right hand on the wheel, just feels nicer.
If you drive RHD for a bit and then switch back to LHD you will notice it as well.
Ik wissel nu al een tijdja af tussen RHD en LHD.
Ik heb het idee dat RHD meer past bij de natuurijke houding van een mens
Misschien ook omdat je wanneer je koppeld de linker kant van je lichaam aan het bewegen bent... (schakelen en koppelen) Ik denk dat dat onbewust gewoon beter voelt... Ik vindt het in ieder geval geen enkele moeite en was er ook in 5 min aan gewend...
RHD rijdt imo beter dan LHD, het lijkt wel of ik nu op de "goede plek" zit, kan ook liggen aan dat ik linkshandig ben.
Eerste paar uur was t goed opletten op plaats op de weg (lijn aan rechterkant aanhouden), had de neiging heel erg om meer naar links te gaan.
Voor de rest is inhalen even wennen. voordeel aan McDrive is dat als je iemand meeneemt die betalen moet. :twisted:
Maar al met al is t gewoon even wennen, net zoiets als dat je van groep 8 naar de brugklas gaat.
Eerste paar uur was t goed opletten op plaats op de weg (lijn aan rechterkant aanhouden), had de neiging heel erg om meer naar links te gaan.
Voor de rest is inhalen even wennen. voordeel aan McDrive is dat als je iemand meeneemt die betalen moet. :twisted:
Maar al met al is t gewoon even wennen, net zoiets als dat je van groep 8 naar de brugklas gaat.

RHD is aan te wennen, ik heb het ook en het is niet echt onhandig of zo.
Het enige vervelende is idd inhalen op autowegen/provinciale wegen, je ziet in een lage wagen gewoon niet of er nou wel of geen tegenliggers aan komen.
Zelfs met gewone personenauto's, je kan nou eenmaal niet altijd fatsoenlijk rechts genoeg aanhouden om er aan die kant omheen te kijken, en je kan ook niet altijd door de ruiten van de auto voor je heen kijken.
Vaak is het dan gewoon een kwestie van volgas achter iemand anders aan jakkeren die wél inhaalt, maar of dat nou zo slim is, is een tweede.
Alleen daar om heb ik liever LHD, het is gewoon handiger in het verkeer als je wat vlotter doorrijdt dan de gemiddelde bejaarde in z'n Agila of Swiftje.
Het enige vervelende is idd inhalen op autowegen/provinciale wegen, je ziet in een lage wagen gewoon niet of er nou wel of geen tegenliggers aan komen.
Zelfs met gewone personenauto's, je kan nou eenmaal niet altijd fatsoenlijk rechts genoeg aanhouden om er aan die kant omheen te kijken, en je kan ook niet altijd door de ruiten van de auto voor je heen kijken.
Vaak is het dan gewoon een kwestie van volgas achter iemand anders aan jakkeren die wél inhaalt, maar of dat nou zo slim is, is een tweede.
Alleen daar om heb ik liever LHD, het is gewoon handiger in het verkeer als je wat vlotter doorrijdt dan de gemiddelde bejaarde in z'n Agila of Swiftje.
Hey
Ik vond het heel even wennen.
Inhalen,MC-drive tot parkeergarage inproviseren.....
Zo heb je bij Defensie palen voor de poort waar je de pas voor moet houden...
Mensen kijken je heel raar aan in de parkeergarage als jij om je auto heen rent.
Voordat de slagboom omlaag is LOL!
Maar als de auto het waard is zeker doen!!!
Als je dagelijks rijd heb je amper het verschil door.
Mensen kijken je heel raar aan in de parkeergarage als jij om je auto heen rent.
Maar als de auto het waard is zeker doen!!!

Re: Hey
Dc5-Driver wrote:Ik vond het heel even wennen.
Maar als de auto het waard is zeker doen!!!![]()
Kan je niet zo een 'prikker' gebruiken? Zo een stok met een knijper op het einde die je vanaf het begin kunt bedienen?
Re: Hey
Dc5-Driver wrote:Ik vond het heel even wennen.
Maar als de auto het waard is zeker doen!!!![]()
gewoon in zn achteruit, levert ook leuke reacties op 8)