Rechtsgestuurde voertuigen
Rechtsgestuurde voertuigen
Zou graag van de mensen die hier ervaring mee hebben willen weten hoe dit is bevallen.
Went het snel, zijn er nog dingen waar rekening mee gehouden moet worden (los van het zicht mbt inhalen, parkeergarages en McDonalds drive inn :P).
Ben erg benieuwd naar jullie meningen hierover.
Went het snel, zijn er nog dingen waar rekening mee gehouden moet worden (los van het zicht mbt inhalen, parkeergarages en McDonalds drive inn :P).
Ben erg benieuwd naar jullie meningen hierover.
de burger king drive ? xD nee, went snel, en parkeergarages vallen nog mee als je met een civic of integra rechts gestuurd zit, dan kan je nog makkelijk zo dicht mogelijk tegen de ticketmachine gaan staan en kan je makkelijk over je passagierszetel aan het ticketje, drive-in's zijn moelijker
maar het inhalen en schakelen went idd heel erg snel, en het andersom zitten van lichten/ruitenwissers went ook erg snel (ik heb nooit het probleem gehad dat ik mn ruitenwisser opzette als ik mn richtingaanwijzer op wou zetten in men ek9, maar toen ik weer met een linksgestuurde van me pa reed had ik het wel
)

maar het inhalen en schakelen went idd heel erg snel, en het andersom zitten van lichten/ruitenwissers went ook erg snel (ik heb nooit het probleem gehad dat ik mn ruitenwisser opzette als ik mn richtingaanwijzer op wou zetten in men ek9, maar toen ik weer met een linksgestuurde van me pa reed had ik het wel

-
- Posts: 49
- Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Went reuze snel, na 10 minuten rijden heb je de preciezie in het schakelen te pakken en ben je helemaal gewend. Het is vaak voor de bijrijder vreemder om 'aan de verkeerde kant te zitten' dan voor jezelf.
Had zelf ook nogal de neiging om met de linkerwielen door de berm te rijden, aangezien je normaal daar ook dicht tegen aan zit, of om bochten te scherp te nemen.
Maar het stelt verder weinig voor. Zou mijn eerste keus niet zijn, maar zelfs voor daily drive zou het nog kunnen..
Had zelf ook nogal de neiging om met de linkerwielen door de berm te rijden, aangezien je normaal daar ook dicht tegen aan zit, of om bochten te scherp te nemen.
Maar het stelt verder weinig voor. Zou mijn eerste keus niet zijn, maar zelfs voor daily drive zou het nog kunnen..
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Alleen die richting aanwijzer blijft kloten.......
Maar verder ben je er zo aan gewend. Ik mocht out of the blue zo met een rechtsgestuurde auto het circuit op. Als je de regeltjes hanteerd tijdens het schakelen heb je het zo door.
die regeltjes zijn dus:
-naar 1 is gewoon van je af duwen.
-van 1 naar 2 is je hand omdraaien (duim naar beneden) en dan naar achter trekken. Als je je hand niet omdraaid trek je hem altijd in zn 4.
-van 2 naar 3 is met een platte hand (pook niet beet pakken) de pook naar voren bewegen. De pook springt dan zelf recht voor zn 3 en hoef je hem alleen maar met die vlakke hand naar voren te bewegen.
-idem voor van 3 naar 4 maar dan de andere kant op.
-van 4 naar 5 is pook (gewoon) beet pakken en naar je toe en naar voren bewegen.
Maar verder ben je er zo aan gewend. Ik mocht out of the blue zo met een rechtsgestuurde auto het circuit op. Als je de regeltjes hanteerd tijdens het schakelen heb je het zo door.
die regeltjes zijn dus:
-naar 1 is gewoon van je af duwen.
-van 1 naar 2 is je hand omdraaien (duim naar beneden) en dan naar achter trekken. Als je je hand niet omdraaid trek je hem altijd in zn 4.
-van 2 naar 3 is met een platte hand (pook niet beet pakken) de pook naar voren bewegen. De pook springt dan zelf recht voor zn 3 en hoef je hem alleen maar met die vlakke hand naar voren te bewegen.
-idem voor van 3 naar 4 maar dan de andere kant op.
-van 4 naar 5 is pook (gewoon) beet pakken en naar je toe en naar voren bewegen.
-
- Posts: 268
- Joined: Sun Aug 31, 2008 9:26 am
Gaskleppie wrote:die regeltjes zijn dus:
-naar 1 is gewoon van je af duwen.
-van 1 naar 2 is je hand omdraaien (duim naar beneden) en dan naar achter trekken. Als je je hand niet omdraaid trek je hem altijd in zn 4.
-van 2 naar 3 is met een platte hand (pook niet beet pakken) de pook naar voren bewegen. De pook springt dan zelf recht voor zn 3 en hoef je hem alleen maar met die vlakke hand naar voren te bewegen.
-idem voor van 3 naar 4 maar dan de andere kant op.
-van 4 naar 5 is pook (gewoon) beet pakken en naar je toe en naar voren bewegen.
Dacht al dat het patroon op zich niet veranderd, bij een rechtsgestuurde. De 1 blijft linksboven zitten, dus toch! En is dus niet spiegelbeeld...
Maar de ruitenwissers gaan regelmatig onnodig aan zeker!! :lol:
Ik heb vroeger voor ik me rijbewijs had veel met links geschakeld.
Het was geen wennen om dit ook met rechts te doen.
Dit was voor de tijd dat er carkits waren enz haha!
Je had me rij leraar moeten zien toen ik ff een plakje ontbijtkoek wilde eten in de auto en aan het rijden was en met links schakelde... Kheb het die man wel beetje moeilijk gemaakt denk ik!
Het was geen wennen om dit ook met rechts te doen.
Dit was voor de tijd dat er carkits waren enz haha!
Je had me rij leraar moeten zien toen ik ff een plakje ontbijtkoek wilde eten in de auto en aan het rijden was en met links schakelde... Kheb het die man wel beetje moeilijk gemaakt denk ik!