Rechtsgestuurde voertuigen

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
DeraileD

Rechtsgestuurde voertuigen

Post by DeraileD »

Zou graag van de mensen die hier ervaring mee hebben willen weten hoe dit is bevallen.

Went het snel, zijn er nog dingen waar rekening mee gehouden moet worden (los van het zicht mbt inhalen, parkeergarages en McDonalds drive inn :P).

Ben erg benieuwd naar jullie meningen hierover.
becas©

Post by becas© »

Schakelen went heel snel. Op de autoweg is inhalen absoluut geen probleem maar op provincionale wegen is het wat lastiger als je bv achter een grote (vracht)auto rijdt. Veel meer komt er niet bij kijken.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

de burger king drive ? xD nee, went snel, en parkeergarages vallen nog mee als je met een civic of integra rechts gestuurd zit, dan kan je nog makkelijk zo dicht mogelijk tegen de ticketmachine gaan staan en kan je makkelijk over je passagierszetel aan het ticketje, drive-in's zijn moelijker :p

maar het inhalen en schakelen went idd heel erg snel, en het andersom zitten van lichten/ruitenwissers went ook erg snel (ik heb nooit het probleem gehad dat ik mn ruitenwisser opzette als ik mn richtingaanwijzer op wou zetten in men ek9, maar toen ik weer met een linksgestuurde van me pa reed had ik het wel :p )
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Toen ik mn Prelude uit Wales hierheen reed ook nergens last van gehad, binnen 5 minuten was ik er aan gewend.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

EASY PEASY JAPANESY!!!
CyRaX

Post by CyRaX »

En hoe zit met de de eventuele toekomstige verkoop?

Ik denk dat de markt voor rechtsgestuurde wagens behoorlijk klein is.
Uiteraard koop je een auto voor jezelf, echter de kans dat je deze helemaal op rijdt is klein, en hem dus ooit verkopen groot.
RedSun

Post by RedSun »

De markt voor Type-R auto's is sowieso klein en niet te vergelijken met reguliere occasions. Ik denk dat een EK9 meer kans heeft op verkoop dan bijvoorbeeld een EP3. Ook gezien de prijsklasse.

Daar zou ik me persoonlijk niet zo druk om maken.
Nana korobi ya oki
donkeykong

Post by donkeykong »

yep wath houd je tegen?? :)
Arno

Post by Arno »

Wil je n u al van je R af?
DeraileD

Post by DeraileD »

Beetje aan het oriënteren :wink:
Arno

Post by Arno »

Toch wel een DC5 dan eh :wink:
accord niels

Post by accord niels »

waar kon je ook alweer op die japanse veiling site kijken voor de import wagens te bekijken?
real187

Post by real187 »

het went erg snel.

had soms nog wel problemen met aan de verkeerde kant instappen :lol:

en mn plaats op de weg was voor sommige bij-rijders/tegenliggers wel ff wennen, want je bent gewend vrij dicht langs de (middel)lijn te rijden, en dat is nu de andere kant van de weg. :shock:

voor de rest. easy
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Went reuze snel, na 10 minuten rijden heb je de preciezie in het schakelen te pakken en ben je helemaal gewend. Het is vaak voor de bijrijder vreemder om 'aan de verkeerde kant te zitten' dan voor jezelf.

Had zelf ook nogal de neiging om met de linkerwielen door de berm te rijden, aangezien je normaal daar ook dicht tegen aan zit, of om bochten te scherp te nemen.

Maar het stelt verder weinig voor. Zou mijn eerste keus niet zijn, maar zelfs voor daily drive zou het nog kunnen..
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Alleen die richting aanwijzer blijft kloten.......
Maar verder ben je er zo aan gewend. Ik mocht out of the blue zo met een rechtsgestuurde auto het circuit op. Als je de regeltjes hanteerd tijdens het schakelen heb je het zo door.

die regeltjes zijn dus:
-naar 1 is gewoon van je af duwen.
-van 1 naar 2 is je hand omdraaien (duim naar beneden) en dan naar achter trekken. Als je je hand niet omdraaid trek je hem altijd in zn 4.
-van 2 naar 3 is met een platte hand (pook niet beet pakken) de pook naar voren bewegen. De pook springt dan zelf recht voor zn 3 en hoef je hem alleen maar met die vlakke hand naar voren te bewegen.
-idem voor van 3 naar 4 maar dan de andere kant op.
-van 4 naar 5 is pook (gewoon) beet pakken en naar je toe en naar voren bewegen.
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Of je hoeft bijna niks te doen.. :wink: Automaat.. :lol:
eteuben

Post by eteuben »

Gaskleppie wrote:die regeltjes zijn dus:
-naar 1 is gewoon van je af duwen.
-van 1 naar 2 is je hand omdraaien (duim naar beneden) en dan naar achter trekken. Als je je hand niet omdraaid trek je hem altijd in zn 4.
-van 2 naar 3 is met een platte hand (pook niet beet pakken) de pook naar voren bewegen. De pook springt dan zelf recht voor zn 3 en hoef je hem alleen maar met die vlakke hand naar voren te bewegen.
-idem voor van 3 naar 4 maar dan de andere kant op.
-van 4 naar 5 is pook (gewoon) beet pakken en naar je toe en naar voren bewegen.

Dacht al dat het patroon op zich niet veranderd, bij een rechtsgestuurde. De 1 blijft linksboven zitten, dus toch! En is dus niet spiegelbeeld...

Maar de ruitenwissers gaan regelmatig onnodig aan zeker!! :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Zelf had ik er geen moeite mee. In stappen en rijden. Schakelen spreekt voor zich vind ik, geschiedt precies zoals Gaskleppie beschrijft.
Jo&

Post by Jo& »

Ik heb vroeger voor ik me rijbewijs had veel met links geschakeld.
Het was geen wennen om dit ook met rechts te doen.

Dit was voor de tijd dat er carkits waren enz haha!
Je had me rij leraar moeten zien toen ik ff een plakje ontbijtkoek wilde eten in de auto en aan het rijden was en met links schakelde... Kheb het die man wel beetje moeilijk gemaakt denk ik!
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Zie de positieve reacties: een makje...

niets om je door te laten tegenhouden :wink:
Locked