Black Dragon

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

die booskijkers worden ook verwijderd eens de mugen kit erop komt, nu staat dat nog, maar wil het project eigenlijk tunen met enkel orginele onderdelen van honda (of honda gerelateerde zoals spoon en mugen)
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

eindelijk is het hoofd onderdeel van mijn grote project aangekomen.

Bedoeling is

Motorswap naar ' H22a Type s JDM (220pk standaard)
lichter vliegwiel, andere ontsteking, airbox, ander uitlaatspruitstuk, eventueel een ander inlaatspruitstuk en andere gasklep.
Digitale climatecontrol plaatsen, inklapbare spiegels enz...

ik heb dus een Japanse BB6 SIR Type S gehaald voor alle onderdelen

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Dus die type S word gesloopt?

Zonde!
V-tje integra
Posts: 383
Joined: Thu Mar 20, 2008 4:06 pm
Contact:

Post by V-tje integra »

Benjdmin wrote:Dus die type S word gesloopt?

Zonde!


niet als ge weet hoe zen eigen prelude er gaat bij staan binne kort :lol:
slopen die handel :lol: :lol: :lol:
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

zonde... ergens is het inderdaad zonde. Maar ben niks met 'n rechtsgestuurde prelude. en als ik alle aanpassingen zou doen en die stukken apart moest kopen ben ik duurder uit, dus dan beter 'n complete auto laten overkomen.

Kan niet wachten tot ik eraan kan beginnen :twisted: maar moet jammer genoeg wachten tot half augustus

ondertussen ook al besteld

AEM pollie set
fidanza vliegwiel 3.6 kg
exedy koppeling
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

eerste parts zijn binnen

Fidanza vliegwiel 3.6kg
exedy clutch

Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Black Dragon wrote:eerste parts zijn binnen

Fidanza vliegwiel 3.6kg
exedy clutch

Image


Ziet er wel netjes uit 8)

3.6kg , is dat niet een beetje erg licht?

Standaard heeft de H22 11kg toch?

Ik heb er een van 5.5 kg besteld en dat vind ik ook al een grote stap vanaf 11kg standaard.Heeft de H22A exedy kit (stage-I) 4 of 6 veren?
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Leuk project!

Ik heb zelf trouwens ook een 3.6 kg vliegwiel op mijn H22 en dat gaat prima.

















wel een beetje zonde van die bb6 :(
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

Heeft de exedy kit (stage-I) 4 of 6 veren?


6 veren

Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

sigur wrote:
Heeft de exedy kit (stage-I) 4 of 6 veren?


6 veren

Image


Die is van de DC2.

Op de "oude"serie zaten 6 veren.

Nu heb ik er al een paar voorbij zien komen met 4. Wel flinke dikke veren
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

mooi project,
en dat met het vliegwiel, dat gaat goed hoor.
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

wordt idd een leuk project.

zijn al terug mooie spullen besteld ;-) van zodra ze aankomen horen jullie het. Het is allesinds gene brol.
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

volgende item is binnengekomen

Unorthodox ultra SS pollie set.

Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Waar is dat voor?
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

doordat deze polies lichter zijn dan de orginele heeft je krukas minder weerstand, wat resulteert in meer vermogen.
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

Next part !! :twisted: :twisted:

AEM V2 luchtinlaat

Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ziet er netjes uit, maar waarom gebruikt u een WAI?
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

omdat deze WAI op dyno nog altijd het meeste PK's oplevert... en er word achteraf nog 'n airbox gemaakt rondom de kelk om zo te voorzien van rijwind.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Dat is dan een uitzondering. Elke ATR of andere Honda kost het juist vermogen.

Ben benieuwd wat voor huis u er om heen gaat bouwen
Black Dragon
Posts: 101
Joined: Sun Feb 08, 2009 9:40 am

Post by Black Dragon »

De AEM V2 is idd 'n uitzondering. Is nog altijd zowat de beste inlaat wat je kunt zetten.

Gewoon 'n kleine airbox rondom de filter met 'n buis die de rijwind opvangt, niks speciaals eigenlijk
Locked