een vraag aan de kenners
een vraag aan de kenners
ik heb dus een CTR CW besteld welke over enkele weken geleverd zal worden.
optisch ga ik er helemaal niks aan veranderen, omdat hij voor mij prachtig is zoals hij is.
maar technisch wil ik hetvolgende doen:
-uitlaat optimaliseren
-ECU chippen
dit om de motor mooier te laten ademen en hopelijk uit te komen tussen de 220 en 230 hp.
Ik wil beginnen met een uitlaat van voor tot achter, tot dusver heb ik 3 merken gevonden die een uitlaat systeem aanbieden voor de FN2.
Toda: http://www.toda-europe.com/catalog/inde ... th=180_348
Miltek Sport: http://www.millteksport.com/exhaust.pro ... iantid=261
SuperSprint: http://www.supersprint.com/ISP00honciv53.asp
De vraag;
welke zouden jullie aanraden en waarom? (prijs interesseert me even niks, gaat om kwaliteit)
optisch ga ik er helemaal niks aan veranderen, omdat hij voor mij prachtig is zoals hij is.
maar technisch wil ik hetvolgende doen:
-uitlaat optimaliseren
-ECU chippen
dit om de motor mooier te laten ademen en hopelijk uit te komen tussen de 220 en 230 hp.
Ik wil beginnen met een uitlaat van voor tot achter, tot dusver heb ik 3 merken gevonden die een uitlaat systeem aanbieden voor de FN2.
Toda: http://www.toda-europe.com/catalog/inde ... th=180_348
Miltek Sport: http://www.millteksport.com/exhaust.pro ... iantid=261
SuperSprint: http://www.supersprint.com/ISP00honciv53.asp
De vraag;
welke zouden jullie aanraden en waarom? (prijs interesseert me even niks, gaat om kwaliteit)
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
haha,
Toda is duidelijk de betere..
over dat hondata ben ik nog niet helemaal uit. het feit dat je zelf kan 'spelen' met je fuelmap vind ik wat freaky.
ik zoek namelijk een ECU setting die gewoon maximale hp's realiseert. dat is dan gelijk permanent. Dus de optie dat je je auto op een laptop kan aansluiten en je fuel maps kan blijven aanpassen zal ik nimmer en nooit gebruiken.
Ik weet gewoon te weinig van ECU tweaks. ik ben een mechanica man, geen electro man.. :P
Toda is duidelijk de betere..
over dat hondata ben ik nog niet helemaal uit. het feit dat je zelf kan 'spelen' met je fuelmap vind ik wat freaky.
ik zoek namelijk een ECU setting die gewoon maximale hp's realiseert. dat is dan gelijk permanent. Dus de optie dat je je auto op een laptop kan aansluiten en je fuel maps kan blijven aanpassen zal ik nimmer en nooit gebruiken.
Ik weet gewoon te weinig van ECU tweaks. ik ben een mechanica man, geen electro man.. :P
iVTEC-fab wrote:haha,
Toda is duidelijk de betere..
over dat hondata ben ik nog niet helemaal uit. het feit dat je zelf kan 'spelen' met je fuelmap vind ik wat freaky.
ik zoek namelijk een ECU setting die gewoon maximale hp's realiseert. dat is dan gelijk permanent. Dus de optie dat je je auto op een laptop kan aansluiten en je fuel maps kan blijven aanpassen zal ik nimmer en nooit gebruiken.
Ik weet gewoon te weinig van ECU tweaks. ik ben een mechanica man, geen electro man.. :P
Het is juist belangrijk om een andere ECU te nemen omdat je die af kan stellen aan je set up. Een aftermarket ECU kopen die kant en klaar is bestaat niet. Die ECU weet immers je setup en dus bijbehorende afstelling niet.
Een aftermarket kopen en onafgesteld erop zetten is net zo zinvol als een nieuwe setup met je OEM ECU. Of je moet geluk hebben dat hij toevallig goed of net wat beter afgesteld staat.
Gewoon 1x goed af laten stellen aan je set up en je bent klaar. Dan hoef je er nooit meer aan te zetten.
Nick wrote:vergeet invidea nietde volgens mij de enige uitlaat die van voor tot achter 70MM is
MM zegt niet perse iets. Hoe groter staat niet gelijk aan hoe beter.
Ik zou idd ook wachten tot Mugen wat uitbrengt, die hebben een mooi twinloop systeem, rustig en normaal geluid in de lage toeren en hard in de hoge toeren.