een vraag aan de kenners

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

een vraag aan de kenners

Post by iVTEC-fab »

ik heb dus een CTR CW besteld welke over enkele weken geleverd zal worden.

optisch ga ik er helemaal niks aan veranderen, omdat hij voor mij prachtig is zoals hij is.

maar technisch wil ik hetvolgende doen:

-uitlaat optimaliseren
-ECU chippen
dit om de motor mooier te laten ademen en hopelijk uit te komen tussen de 220 en 230 hp.

Ik wil beginnen met een uitlaat van voor tot achter, tot dusver heb ik 3 merken gevonden die een uitlaat systeem aanbieden voor de FN2.

Toda: http://www.toda-europe.com/catalog/inde ... th=180_348
Miltek Sport: http://www.millteksport.com/exhaust.pro ... iantid=261
SuperSprint: http://www.supersprint.com/ISP00honciv53.asp

De vraag;
welke zouden jullie aanraden en waarom? (prijs interesseert me even niks, gaat om kwaliteit)
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Toda, wegens de uitzonderlijke kwaliteit en betere prestaties.
Alle dat is wat ik zou pakken, is wel wrs ook weer de duurste.
Header dacht ik 1000 en euro en catback ook.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Toda all the way als je kwaliteit zoekt.
Voor de ecu heeft Hondata de Hondata flash pro.
Inlaat weet ik zo ff niet. Culasse, ook op t forum, heeft een inlaat gemaakt die naar eigen zeggen heel goed werkt.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

ja inlaat ben ik nog neit al te zeker over.

heb her en der gelezen dat er problemen met de sensoren kunnen ontstaan en ook dat de OEM inlaat al z.g.a. optimaal is.

maar bedankt voor de info dusver !
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Wat ik zou doen, alle mijn plannen zijn ook in de verre verte.
Zal nog niet het eerste jaar zijn.
Maar is ook toda van voor tot vanachter en hondata.
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

tussen die merken die je noemde staat er echt maar 1 met kop en schouders bovenaan. das toda
en inderdaad zou ik hondata doen of frank een dagje met je auto laten spelen.(ec tune)
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Toda!


Milltek en supershit zijn gemaakt voor Duitse auto's.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

haha,

Toda is duidelijk de betere..

over dat hondata ben ik nog niet helemaal uit. het feit dat je zelf kan 'spelen' met je fuelmap vind ik wat freaky.

ik zoek namelijk een ECU setting die gewoon maximale hp's realiseert. dat is dan gelijk permanent. Dus de optie dat je je auto op een laptop kan aansluiten en je fuel maps kan blijven aanpassen zal ik nimmer en nooit gebruiken.

Ik weet gewoon te weinig van ECU tweaks. ik ben een mechanica man, geen electro man.. :P
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Ik denk dat de FD2 Intake manifold een heel goede optie is en dan nog een goede TB installeren!
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Misschien nog even afwachten wat Mugen gaat leveren voor de FN2??
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ECU moet je iemand laten doen die er verstand van heeft, na al je aanpassingen de boel afstellen en dan hoef je er verder niets mee te doen.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

g-unit wrote:Toda!


Milltek en supershit zijn gemaakt voor Duitse auto's.


?? Jij zit ook liever niet in recaro's. Supersprint is degelijk Italiaans spul en scoort prijs/kwaliteit verhouding waarschijnlijk beter dan Toda.

Ik weet het, TS heeft nog geen budget. Dus Toda...

[edit: taalfoutje]
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Toda, is veel beter dan supershit
En ik zou niet voor culasse inlaat gaan, helemaal niet voor dat geld.
Ik zou even wachten op mugen. voor een inlaat. of en ander goed merk.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

vergeet invidea niet :) de volgens mij de enige uitlaat die van voor tot achter 70MM is
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:haha,

Toda is duidelijk de betere..

over dat hondata ben ik nog niet helemaal uit. het feit dat je zelf kan 'spelen' met je fuelmap vind ik wat freaky.

ik zoek namelijk een ECU setting die gewoon maximale hp's realiseert. dat is dan gelijk permanent. Dus de optie dat je je auto op een laptop kan aansluiten en je fuel maps kan blijven aanpassen zal ik nimmer en nooit gebruiken.

Ik weet gewoon te weinig van ECU tweaks. ik ben een mechanica man, geen electro man.. :P


Het is juist belangrijk om een andere ECU te nemen omdat je die af kan stellen aan je set up. Een aftermarket ECU kopen die kant en klaar is bestaat niet. Die ECU weet immers je setup en dus bijbehorende afstelling niet.

Een aftermarket kopen en onafgesteld erop zetten is net zo zinvol als een nieuwe setup met je OEM ECU. Of je moet geluk hebben dat hij toevallig goed of net wat beter afgesteld staat.

Gewoon 1x goed af laten stellen aan je set up en je bent klaar. Dan hoef je er nooit meer aan te zetten.

Nick wrote:vergeet invidea niet :) de volgens mij de enige uitlaat die van voor tot achter 70MM is


MM zegt niet perse iets. Hoe groter staat niet gelijk aan hoe beter.

Ik zou idd ook wachten tot Mugen wat uitbrengt, die hebben een mooi twinloop systeem, rustig en normaal geluid in de lage toeren en hard in de hoge toeren.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Nick wrote:vergeet invidea niet :) de volgens mij de enige uitlaat die van voor tot achter 70MM is
Misschien geeft dat juist wel aan dat dat niet de beste keus is :D
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

wat vind je hiervan?


Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dik! :D
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

mr. X wrote:Dik! :D


Vuistdik zowat!! :razz:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

uuh..

nee sorry.
ik zoek zeker iets dat wel aansluit op de OEM muffler.
Locked