Jan en z'n Lude

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Vanavond weer bezig geweest en de motor loopt weer en ik heb er alweer in gereden. Rijd opzich goed, maar de computer moet echt opnieuw afgesteld worden. Loopt nu veels te arm boven in toeren.

Verder moet heb ik de distributie er weer afgehaald want de distributieriem kan toch niet strak genoeg en klappert nu tegen het plastic deksel aan. Even kijken hoe we dat oplossen, want een gevlakte cilinderkop en een naar handmatige omgebouwde (i.p.v. hydraulisch) spanner zorgen er nu voor dat de riem er niet strak genoeg omheen wil......
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Katana wrote:Jammer dat deze niet van binnenuit af te sluiten is. Wordt het spruitstuk toch enig sinds verwarmt

Ik denk dat het wel meevalt aangezien er geen lucht stroomt, maar stil staat.

Verder heb ik ook de bekende blauwe inlaatspruitstuk pakking er tussen zitten wat warmte overdracht tegen gaat en loopt er geen hete koelvloeistof meer door de IAC.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Probleem met de distributieriem is opgelost en staat nu goed op spanning. Verder kwam ik ook nog een zwetende nokkenas keerring tegen en zou die dus ook maar gelijk vervangen. Probleem was echter dat de keerringen die ik had te liggen niet de juiste waren en ik dus nieuwen moest bestellen. Probleem daarmee was echter weer dat niemand in de buurt aan de juiste keerringen kon komen en ik dus weer de Honda dealer op kon bellen. Die gebeld en besteld. Gisteren de keerringen opgehaald en gisteravond de hele zooi gemonteerd en afgebouwt en nog even een klein stukje gereden.

Vandaag maar even de tank volgegooid met ron 98 (95 is nu echt uit den boze vanwege de toch flink gestegen compressie) en nog een redelijk stuk gereden. Vanavond nog even alles nagelopen en gecontroleert op lekkages. Alles goed en geen lekkage kunnen vinden :D

Het enige wat nu nog moet gebeuren is de boel opnieuw afgestellen, want nu loopt ie soms echt veels te arm op de A/F meter en als de Vtec er in komt houd ie zelfs even flink in.

Image

Image
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Mooi project, ben benieuwd naar het eindresultaat... :wink:
Jan Visser

Re:

Post by Jan Visser »

ITR DC2 wrote:Mooi project, ben benieuwd naar het eindresultaat... :wink:

Het resultaat! :wink:

Image
LaurenZ

Re: Jan en z'n Lude

Post by LaurenZ »

Wow, das even flink stof afblazen.
Pracht resultaat, vind hem in het echt nog mooier om te zien.
Jammer dat er zo weinig mensen echt moeite in een prelude stoppen, op Eric en jij na dan :)
'98 JDM Integra Type-R
Jo&

Post by Jo& »

Stond hij niet in de verkoop?
Jan Visser

Post by Jan Visser »

@Laurens; Ik stop er verder ook geen tijd meer in, dus blijft alleen Eric nog over :wink:

@Jo; Hij is in principe ook te koop alleen moet ik nog een paar puntjes op de i zetten en ik heb hem verder ook nergens te koop staan...Als ik hem klaar heb zet ik hem wel te koop, maar het heeft geen haast, want hij is nu toch geschorst.
Rikky

Post by Rikky »

Mooie machine!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Locked