Jan en z'n Lude

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Jo& wrote:Kom je volgende week zaterdag met Wendy naar de Poetsdag??? I.c.m. BBQ?


Nee, ga ik helaas niet redden en de reden zie je hier onder op de foto's :wink:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

zozo stage 2's... pro's? Zo te zien ook Type S pistons, std of 0.5?
En wat is de verdere setup? Ziet er leuk uit in ieder geval.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Leuk klusje voor als het regent.

Ga je ook de ECU aanpakken?
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

BZRKbb2 wrote:zozo stage 2's... pro's? Zo te zien ook Type S pistons, std of 0.5?
En wat is de verdere setup? Ziet er leuk uit in ieder geval.


Yes, stage 2's.....Geen pro's, maar uit de tuner series.

Verdere setup;

- 70mm gasklep
- tot 70mm uitgeboorde Sk2 pro intake
- Type-s zuiger (geen overmaat)
- Gepoorte en gevlakte kop
- Supertech flat dish kleppen
- Supertech klepveren + schotels
- Sk2 tuner stage 2 nokkenassen
- Sk2 tuner series verstelbare nokkenastandwielen
- Ebay uitlaatspruitstuk, maar dan wel aangepast :)
- Tanabe hyper medalion catback
- 2,5 inch 100 cels race cat
- CAI

Misschien dat ik nog wat vergeten ben, maar dan pn ik het hier wel neer
:lol:
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Katana wrote:Leuk klusje voor als het regent.

Ga je ook de ECU aanpakken?


Momenteel is het hier droog 8)

Ecu is al aangepakt. Ik rij nu al op een p28 obd1 met crome, maar als dit af is word ie uiteraard weer aangepast op de nieuwe setup.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Klinkt goed, maar welk ebay spruitstuk heb je? Hopelijk wel iets in de richting van de HyTech replica.
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Nee echt zo'n cheap ass ding, maar zodanig aangepast dat de doorstroming toch echt wel oke is. Alleen het eerste deel van de header van de kop tot nog niet eens de eerst flens is heel gebleven. De rest is aangepast en er zit dus geen 2 inch restrictor in :)

Hytech replica zit ik al wel aan te denken btw :roll:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik ben benieuwd naar de cijfers
Jordan
Posts: 328
Joined: Wed Mar 08, 2006 3:12 pm

Post by Jordan »

in 1 woord. WAUWWWWWWW!!! mooie bak man
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Kop er af en zuigers er uit.....

Image

Nieuwe zuiger op de drijfstang monteren.

Image

Zuigers weer in het blok.

Image

Zuiger van onderen gezien.

Image

Spatplaat en olie aanzuigbuis weer gemonteerd.

Image

Pa kwam ook nog even kijken.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Ga je niet honen met die nieuwe zuigers?!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

BZRKbb2 wrote:Ga je niet honen met die nieuwe zuigers?!

Dito!
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Nope, FRM laag op de cilinderwanden he
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Ik ben bekend met de H22, rij zelf met een 4gen Prelude met H22a ;) maar alsnog zou ik nooit nieuwe zuigers plaatsen zonder een nieuw hoonbeeld.
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Weet niet wat voor beroep jij uitoefent, maar dit is redelijk dagelijke kost voor mij en ik heb dit soort dingen regelmatig bij de hand. Ervaring genoeg dus :wink: Het hoonbeeld was nog prima en hoefde niet opnieuw gedaan te worden. Beetje zonde van het geld vond ik, aangezien er anders speciaal (door die FRM laag) nieuwe hoonstenen aangeschaft moesten worden.
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Afgelopen weekend lekker weekend gevierd en dus niks aan de auto gedaan. Vanavond dus weer verder gegaan en nu staat ie er zo bij.......

Image

Image

Image

Image

Vanavond ook voor het eerst even gestart om te kijken of er boven in de kop ook olie kwam en dat kwam er. Verder was de hogere compressie met het starten al duidelijk hoorbaar :thumbup:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Indrukwekkend inlaatspruitstuk Jan :thumbs: . Geen EGR meer wat natuurlijk goed is.

Wordt de EGR uitgang van de motor na het uitlaat spruitstuk appart afgesloten of door het nieuwe inlaat spruitstuk?
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Inlaatspruitstuk is idd leuk en stukker beter dan de originele :thumbs:

De EGR word door het inlaatspruitstuk afgesloten. Hij zit gewoon voor de opening waar normaal de EGR klep zit.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Jammer dat deze niet van binnenuit af te sluiten is. Wordt het spruitstuk toch enig sinds verwarmt
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Jan Visser wrote:Weet niet wat voor beroep jij uitoefent, maar dit is redelijk dagelijke kost voor mij en ik heb dit soort dingen regelmatig bij de hand. Ervaring genoeg dus :wink: Het hoonbeeld was nog prima en hoefde niet opnieuw gedaan te worden. Beetje zonde van het geld vond ik, aangezien er anders speciaal (door die FRM laag) nieuwe hoonstenen aangeschaft moesten worden.


Hehe ok, dan heb ik niks gezegd :) ik ben maar een grafisch vormgever...
Ben in ieder geval benieuwd naar de cijfers als alles is ingereden.
Locked