AEM V1 of OEM Filterbox met Spoon inlegfilter
AEM V1 of OEM Filterbox met Spoon inlegfilter
Wat heeft jullie voorkeur, en waarom?
Ben aan t twijfelen de AEM toch te verruilen namelijk voor Spoon inlegfilter. Ben alleen benieuwd of iemand kan vertellen welke setup over het algemeen beter is.
Hoor graag jullie meningen!
Ben aan t twijfelen de AEM toch te verruilen namelijk voor Spoon inlegfilter. Ben alleen benieuwd of iemand kan vertellen welke setup over het algemeen beter is.
Hoor graag jullie meningen!
- Gaskleppie
Oem met Spoon is in combinatie met weg gehaalde resonator box (maar wel de aanzuigbuis in takt laten) de beter optie in mijn optiek.
De reden is dat de oem filterdoos een lineardere vermogens opbouw geeft en niet die lelijke dip rond de 4500rpm die een cai geeft.
Op zich geeft een cai iets meer topvermogen, maar de box is alround beter.
De reden is dat de oem filterdoos een lineardere vermogens opbouw geeft en niet die lelijke dip rond de 4500rpm die een cai geeft.
Op zich geeft een cai iets meer topvermogen, maar de box is alround beter.
Om welke auto hebben we het dan?
Ik ben zelf ook van plan om een upgrade voor me luchtfilter te halen.
Een maat van me heeft een AEM V1 dacht ik voor zijn EP3 (tis de DryFlow versie) en is er zeer te content mee.
Op olie basis wil ik sowiezo niet, het schoon maken van DryFlow is superieur.
Ben ook erg benieuwd naar mensen hun meningen hier.
Ik ben zelf ook van plan om een upgrade voor me luchtfilter te halen.
Een maat van me heeft een AEM V1 dacht ik voor zijn EP3 (tis de DryFlow versie) en is er zeer te content mee.
Op olie basis wil ik sowiezo niet, het schoon maken van DryFlow is superieur.
Ben ook erg benieuwd naar mensen hun meningen hier.
Heb vroeger met zowat alles geprobeerd en het resultaat is dat de originele airbox met originele filter het beste allround resultaat geeft kwa vermogenscurve. Ik volg de stelling van gaskleppie hier volledig. Met de andere krijg je misschien meer gebrom en misschien een ietsie pietsie meer vermogen gans bovenaan. Maar geef nu toe op die 8000 rpm rij je misschien 5% op de totale levensduur van je motor. Oké sommigen misschien wat meer, maar de point is dat je liever meer koppel hebt onderin aangezien je dit het meeste gebruikt bij het wegrijden.
- Gaskleppie
Haal gewoon een J's whale penis, puur genot en niks geen dip Grapje/Razz
En dan een bak warme lucht naar binnen zuigen wat tot 10pk vermogen kan kosten. Nee bedankt....
Die winst cijfers die dat ding geven zijn veelal gemeten met de motorkap open. Doe de kap maar eens dicht en meet dan nog maar eens. Je schrikt je rot! Ik heb nog ergens een uitdraai liggen van een CAI met en zonder koelventilator (van de rollenbank) aan. Scheelt gewoon 10pk over de hele lijn. En dan hing die cai nog buiten de engine bay ook!
10 pk merk je niet lol die is goed :roll: rij jij maar verder met 10 pk minder dan :wink: Daarom dat iedereen upgrades doet van 10 pk meer of 20 pk he, upgrades die je niet voelt lmao :lol:
Gij voelt da verschil ni omdat uwe motor zoveel lawaai maakt da ge denkt dat even snel vooruit ga ma da is dus allemaal psychologisch.
Gij voelt da verschil ni omdat uwe motor zoveel lawaai maakt da ge denkt dat even snel vooruit ga ma da is dus allemaal psychologisch.
Op na hier, lees ik overal dat de oude AEM 3'' Dryflow (CAI) nog steeds de beste qua pk winst is, niet vergeten wat best belangrijk is, is het schoon maken ervan en dat schijnt subliem te zijn met een Dryflow.
Een goedkope COld Air buis ga je natuurlijk niet op een hele nette of bijna nieuwe Type-R gooien. Een goeie filter die getest is, is toch wel het minst wat je kan doen voor het behoud van je blok. :?:
Hoezo zijn hier de mening zo erg verdeeld dat het nou wel of niet uitmaakt, maar helaas worden de suggesties niet onderbouwd?
EP3?
Een goedkope COld Air buis ga je natuurlijk niet op een hele nette of bijna nieuwe Type-R gooien. Een goeie filter die getest is, is toch wel het minst wat je kan doen voor het behoud van je blok. :?:
Hoezo zijn hier de mening zo erg verdeeld dat het nou wel of niet uitmaakt, maar helaas worden de suggesties niet onderbouwd?
FastFWD wrote:Heb een aem v1 cai, en een cf whaledinges liggen, testen?
EP3?
Sinister wrote:Goeie vraag, hoe maak je een filter van een cold air intake van Injen proper eigenlijk? Of moet je elke keer een nieuwe kopen?
Volgens mij kan je een Injen filter ook reinigen net als de K&N filters.
Dat gaat dus als volgt te werk.
http://www.knfilters.com/cleaning.htm
De enige juiste methode. Rekenig moet je vooral houden met het filter van binnen naar buiten uit te spoelen.
Daarna vooral NIET met perslucht drogen. Gewoon laten drogen is het beste. Je kan dus best een 2de filter in huis hebben zodat je gewoon kan wisselen en de vuile terug op het gemak reinigen.