hey
rijd nu 3 jaar met de itr.
vanaf ik de wagen heb zitten er eibach pro kit veren -25mm op samen met de oem schokdempers.
heb de oem itr veren erbij gekregen.
omdat ik papa geworden ben en 30 word :-) en al dat harde schokken een beetje beu ben op de slechte belgische wegen, zou ik de oem veren willen uitproberen.
en die 25 mm zal wel niet zo een verschil geven voor de looks v d auto denk ik.
mijn vragen!!!
zullen de oem itr veren al iets zachter rijden???
gaat dit een serieus verschil in wegligging geven??? heb me laten wijsmaken dat de wegligging zelf beter zou zijn op de oem schokdempers???
op circuit kom ik al niet in ieder geval maar durf wel bochtjes nemen :-)
grtz
eibach pro kit vs oem itr springs ??? beiden op oem shocks
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Ik heb de originele veren van de ITR van Wendy vervangen door H&R veren en de auto is er juist iets comfortabeler door geworden. Vooral korte oneffenheden worden minder doorgegeven.
H&R en volgens mij ook Eibach zijn juist veel progresiever dan de originele ITR veren. Het viel mij ook op toen ik de H&R veren monteerde dat de originele veren korter waren dan de H&R veren.
Weet niet of er veel verschil zit tussen de veren van een europese ITR en een JDM ITR, maar bij een JDM word de auto iets comfortabeler en toch iets lager met verlagingsveren van H&R.
H&R en volgens mij ook Eibach zijn juist veel progresiever dan de originele ITR veren. Het viel mij ook op toen ik de H&R veren monteerde dat de originele veren korter waren dan de H&R veren.
Weet niet of er veel verschil zit tussen de veren van een europese ITR en een JDM ITR, maar bij een JDM word de auto iets comfortabeler en toch iets lager met verlagingsveren van H&R.
oem
heb de oem veren gestoken en ze bevallen me wel !!!!
tot mijn grote verbazing en vrees voel ik niet direct meer"body rol" met de oem veren in de bochten
en zijn dus degelijk iets comfortabeler.
wat me opviel was dat de "spiraaldikte" bij de eibach dunner waren dan de oem.
en de bovensta wikkelingen v d eibachs lagen dichter opéén gewikkelt o dan de oem's.
iemand zei met dat er verschil zou zitten op 98 of 2000 spec demper en veren weet iemand dit???
grtz
tot mijn grote verbazing en vrees voel ik niet direct meer"body rol" met de oem veren in de bochten
en zijn dus degelijk iets comfortabeler.
wat me opviel was dat de "spiraaldikte" bij de eibach dunner waren dan de oem.
en de bovensta wikkelingen v d eibachs lagen dichter opéén gewikkelt o dan de oem's.
iemand zei met dat er verschil zou zitten op 98 of 2000 spec demper en veren weet iemand dit???
grtz
-
- Posts: 80
- Joined: Fri May 02, 2008 4:47 pm