eibach pro kit vs oem itr springs ??? beiden op oem shocks

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
VTEClover

eibach pro kit vs oem itr springs ??? beiden op oem shocks

Post by VTEClover »

hey
rijd nu 3 jaar met de itr.
vanaf ik de wagen heb zitten er eibach pro kit veren -25mm op samen met de oem schokdempers.
heb de oem itr veren erbij gekregen.

omdat ik papa geworden ben en 30 word :-) en al dat harde schokken een beetje beu ben op de slechte belgische wegen, zou ik de oem veren willen uitproberen.
en die 25 mm zal wel niet zo een verschil geven voor de looks v d auto denk ik.

mijn vragen!!!
zullen de oem itr veren al iets zachter rijden???
gaat dit een serieus verschil in wegligging geven??? heb me laten wijsmaken dat de wegligging zelf beter zou zijn op de oem schokdempers???
op circuit kom ik al niet in ieder geval maar durf wel bochtjes nemen :-)

grtz
Delta_lima

Post by Delta_lima »

De oem veren zullen inderdaad wat zachter en comfortabeler rijden
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Ik heb de originele veren van de ITR van Wendy vervangen door H&R veren en de auto is er juist iets comfortabeler door geworden. Vooral korte oneffenheden worden minder doorgegeven.

H&R en volgens mij ook Eibach zijn juist veel progresiever dan de originele ITR veren. Het viel mij ook op toen ik de H&R veren monteerde dat de originele veren korter waren dan de H&R veren.

Weet niet of er veel verschil zit tussen de veren van een europese ITR en een JDM ITR, maar bij een JDM word de auto iets comfortabeler en toch iets lager met verlagingsveren van H&R.
Arno

Post by Arno »

Ik heb er ook H&R veren onder, rijd prima.
VTEClover

oem

Post by VTEClover »

heb de oem veren gestoken en ze bevallen me wel !!!!

tot mijn grote verbazing en vrees voel ik niet direct meer"body rol" met de oem veren in de bochten
en zijn dus degelijk iets comfortabeler.

wat me opviel was dat de "spiraaldikte" bij de eibach dunner waren dan de oem.
en de bovensta wikkelingen v d eibachs lagen dichter opéén gewikkelt o dan de oem's.

iemand zei met dat er verschil zou zitten op 98 of 2000 spec demper en veren weet iemand dit???
grtz
magnificent_one

Post by magnificent_one »

Eibach zijn progressieve veren daarom zijn ze van boven dichter op elkaar gewikkeld. Nut van progressieve veren is dat hoe sneller je rijd, hoe harder ze worden. beter als de gewone dus aangezien bij de gewone de invering constant hetzelfde blijft.
Locked