tussdendemper evt einddemper. Welke?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
autodre

tussdendemper evt einddemper. Welke?

Post by autodre »

Wat raden jullie aan als middendemper/einddemper?

Waarom, en wat zijn de kosten?

Een beetje meer geluid mag best van mij(dan standaard OEM) maar moet wel comfortabel kunnen blijven rijden, ook naar spanje/zweden etc. Wil ook niet dat de buren elke ochtend wakker worden van mij, en dat het 100% LEGAAL is...Dus bij een verkeerscontrole etc
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Hey andré,

Ik heb een Mugen catback onder de auto hangen waar ik zeer tevreden mee ben, geen aanzienlijke verhoging van het geluid in de auto. Wat ik zelf ook zeer belangerijk vond. Schijnt wel een mooi geluid te maken als je buiten de auto staat maar niet te hard. Zelf nog nooit gehoord.

Aangezien je in de buurt van alkmaar woont kunnen we een keer afspreken om hem te showen en naar het geluid te luisteren.

Groeten MaRcel.
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
autodre

Post by autodre »

Okee, dat is aardig dankjewel!
roblom

Post by roblom »

Ha zat net te denken, hij kan wel ff luisteren naar de mijne want ik woon ook in de buurt. Maar ik heb ook een Mugen dus dan valt er weinig te vergelijken. Heb alleen wel ook een inlaat en spruit van Mugen. Het spruitstuk geeft niet veel verandering van geluid de airbox geeft wel een veel 'donkerdere' toon en meer herrie in VTEC.
autodre

Post by autodre »

Tha Bla wrote:Hey andré,

Ik heb een Mugen catback onder de auto hangen waar ik zeer tevreden mee ben, geen aanzienlijke verhoging van het geluid in de auto. Wat ik zelf ook zeer belangerijk vond. Schijnt wel een mooi geluid te maken als je buiten de auto staat maar niet te hard. Zelf nog nooit gehoord.

Aangezien je in de buurt van alkmaar woont kunnen we een keer afspreken om hem te showen en naar het geluid te luisteren.

Groeten MaRcel.

Nog een vraagje. Catback--->betekent dat dat je je katalysator niet meer gebruikt of begrijp ik dat verkeerd?
magnificent_one

Post by magnificent_one »

Catback is de hele uitlaat na de cat :wink:
Dus vanaf de cat back.
autodre

Post by autodre »

Okee, dan volgende domme vraag. Waar zit die bij de CTR?

Is dat niet bij de 'tussen' demper?
slydawg

Post by slydawg »

je cat zit direct na je spruitstuk, als je onder de auto kijkt is het de eerste demper die je ziet met aan het begin een lambda sensor en erna nog eentje, daarna komt de rest van de uitlaat lijn of te wel cat back.
autodre

Post by autodre »

Dankje:-) De koppeling naar mijn tussendemper is nl niet meer helemaal 100% Die komt eraan, en wil alvast kijken wat de opties zijn :)

Ik begreep dat je de tussendemper er ook helemaal uit kan laten. Maar weet niet of dat wat TEveel kabaal is...Maar ben nu druk druk, maar zodra meer tijd kom ik zekerluisteren. Bedankt voor het aanbod.
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Hey,

Als je tijd heb kan je altijd een pb sturen voor een afspraak, misschien is het leuk om dan samen met roblom eens naar onze type R's te kijken en te luisteren.

Het kan wat mij betreft ook eens op een zaterdag avond bij kooimeer of mac van alkmaar afspreken.

Deze week is laatste week in nl daarna lekker op vakantie.
Maar goed ik hoor het vanzelf wel.

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
autodre

Post by autodre »

Hey,

Sorry lees het nu pas. Ik heb geen haast. Zal na je vakantie eens een PB sturen. Thnx!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

wat voor auto?
autodre

Post by autodre »

CTR EP3
Locked