Honda Type R fan "John"

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
johnny1911

Honda Type R fan "John"

Post by johnny1911 »

Hallo allemaal!

Ik bevind me al geruime tijd op dit forum, kijkend naar alle interessante informatie (en natuurlijk foto's :) ) die hier te vinden zijn. Maar ik had me nog steeds niet voorgesteld, ook omdat ik nog geen Type R bezat. Bij deze stel ik me toch graag even voor.

Mijn naam is dus John, 26 jaar en nog steeds studerend. Dat komt omdat ik eerst een opleiding Luchtvaarttechnologie heb afgerond (het ontwerpen van vliegtuigen) en daarna verder ben gegaan met Innovation Management aan de Technische Universiteit van Eindhoven. Ik verwacht hier over een half jaar wel afgestudeerd te zijn..en dan eindelijk aan de bak ;)

Ik zou erg graag een Honda Type R willen bezitten, maar het is er nog niet van gekomen. Niet al te lang gekeken heb ik serieus overwogen om een Honda Civic Type R (EP3) Milano Red aan te schaffen. Een lange tijd stond er zo een bij Honda Jan van Dijk in Brielle, eentje uit 2006 met maar zo'n 13000km geloof ik. Kostte eerst 26.250eur, maar toen eenmaal de crisis uitbrak (en bij Jan van Dijk waarschijnlijk ook, omdat de auto er al zo'n anderhalf jaar stond) ging de prijs zakken. Op een gegeven moment zelfs voor 21.000 en er zou zelfs nog wat vanaf gaan als er geen inruil was. Op dat moment heb ik het serieus overwogen, maar toen ik eenmaal een relatie kreeg, besloot ik om het geld in de zak te houden voor onze toekomst. Dus uiteindelijk nog even geen Type R.

Ik ben al jaren ontzettend grote fan van deze modellen en ik heb daarmee ook wat mensen aangestoken. Mijn broer heb ik bijvoorbeeld overgehaald om van een Opel Astra OPC over te stappen op een gloednieuwe Type R. Mijn broer heeft zich een tijd geleden al voorgesteld (hier staan ook de foto's van de Opel en de Honda):

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=3401

Misschien koop ik die Type R FN2 nog wel eens over, want het zou me niets verbazen als hij de Championship White edition FN2 gaan bestellen ;)

Sportieve groeten
:D

John
Mathy M

Post by Mathy M »

Welkom op het forum.

Die rode EP3 heb ik ook overwogen, heb echter toch voor een FN2 gekozen omdat bij een andere dealert ook de crisis was uitgebroken :D
Deze CTR was inderdaad gloedje nieuw.

maar toen ik eenmaal een relatie kreeg, besloot ik om het geld in de zak te houden voor onze toekomst. Dus uiteindelijk nog even geen Type R.

Tja, dat geld vliegt er met een relatie ook wel uit, hehe. :D
johnny1911

Post by johnny1911 »

Mathy M wrote:Welkom op het forum.

Die rode EP3 heb ik ook overwogen, heb echter toch voor een FN2 gekozen omdat bij een andere dealert ook de crisis was uitgebroken :D
Deze CTR was inderdaad gloedje nieuw.

Is zeker een goede keuze, de FN2 is toch zeker ook wat verfijnder. Ben je er al uit of je de Blades laat vervangen?

Tja, dat geld vliegt er met een relatie ook wel uit, hehe. :D

Laat ik het politiek correct zeggen: het is het één of het ander :razz:
Knite Force

Post by Knite Force »

Welkom!
D_ToXx

Post by D_ToXx »

welkom!
CyRaX

Post by CyRaX »

Hallo en welkom!

Als ik jou was zou ik voor een ITR gaan.... :wink:
D_ToXx

Post by D_ToXx »

CyRaX wrote:Hallo en welkom!

Als ik jou was zou ik voor een ITR gaan.... :wink:

EP3 :D
Benjdmin

Post by Benjdmin »

D_ToXx wrote:

Ep3 of Dc2, allebei een betere keuze...
Mathy M

Post by Mathy M »

johnny1911 wrote:Ben je er al uit of je de Blades laat vervangen?

Mocht er interesse zijn, dan zal ik wel overwegen om de Blades te verkopen. Zonder de Bridgestones dan wel.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Welkom John..
eteuben

Post by eteuben »

Uiteraard welkom op dit forum John, laat het maar weten als het R ooit nog van komt.
Katana

Post by Katana »

Welkom op het forum ! :D
johnny1911

Post by johnny1911 »

Benjdmin wrote:
D_ToXx wrote:

Hangt er van af wat je zoekt denk ik. Zeker zijn de EP3 en de DC2 meer échte Type R's dan de FN2. En dat trekt mij inderdaad ontzettend aan! Anderzijds wil ik gewoon een zo nieuw mogelijke auto kopen, en zeker in geval van DC2 gaat dat niet meer op...

Groeten,
John
Knite Force

Post by Knite Force »

johnny1911 wrote:
Benjdmin wrote:
D_ToXx wrote:

Hangt er van af wat je zoekt denk ik. Zeker zijn de EP3 en de DC2 meer échte Type R's dan de FN2. En dat trekt mij inderdaad ontzettend aan! Anderzijds wil ik gewoon een zo nieuw mogelijke auto kopen, en zeker in geval van DC2 gaat dat niet meer op...

Groeten,
John
Er zijn hier op het forum meerdere DC2's die qua staat van onderhoud etc zeker niet onderdoen voor heel wat jongere auto's.

En dan begin ik maar niet over performance/handling........ ;)
wesjes

Post by wesjes »

johnny1911 wrote:
Benjdmin wrote:
D_ToXx wrote:

Groeten,
John

Zo nieuw mogelijk dan heb je nog een keuze uit verse imports,.. DC5 of FD2?

Als je tenminste van hardcore houd :)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Wesjes rules the hardcore scene...

:lol:
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Hij heeft al een gabberkapsel ja :)
wesjes

Post by wesjes »

LOL !! ,.. nu nog de kleren
johnny1911

Post by johnny1911 »

wesjes wrote:
johnny1911 wrote:
Benjdmin wrote:
D_ToXx wrote:

Groeten,
John

Haha, ja klopt. FD2 is helemaal top, maar een DC5 behoort ook zeker nog tot de opties. Ik had deze al een tijdje op het oog:

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Hon ... gemeen.htm

Toch kan ik mij herinneren dat deze (ik weet wel zeker dat het exact deze was) op kapaza te koop stond. Toen nog particulier te koop, ik geloof voor 11000euro! Ik heb de URL nog in mijn favorieten staan, maar de link werkt niet meer. Die Auto Kraaij heeft hem dus mijns inziens opgekocht, maar dan ook de prijs met 6000euro verhoogt??!
wesjes

Post by wesjes »

johnny1911 wrote:
wesjes wrote:
johnny1911 wrote:
Benjdmin wrote:
D_ToXx wrote:

Groeten,
John

Haha, ja klopt. FD2 is helemaal top, maar een DC5 behoort ook zeker nog tot de opties. Ik had deze al een tijdje op het oog:

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Hon ... gemeen.htm

Toch kan ik mij herinneren dat deze (ik weet wel zeker dat het exact deze was) op kapaza te koop stond. Toen nog particulier te koop, ik geloof voor 11000euro! Ik heb de URL nog in mijn favorieten staan, maar de link werkt niet meer. Die Auto Kraaij heeft hem dus mijns inziens opgekocht, maar dan ook de prijs met 6000euro verhoogt??!

Een vriend van mij heeft ook nog een DC5 te koop staan.. kzal hem eens contacteren of hij hem nog heeft, is ook een blauwe maar met acura logo's is wel een DC5, dus geen acura.. voor rond de 10.000 volgens mij maar moest nog wel gekeurd word en op kenteken worden gezet.
Locked