S2000 met een probleempje

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
skat
Posts: 22
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:26 am

S2000 met een probleempje

Post by skat »

Ey jongens,

Misschien hebben jullie nog handige tips of aanwijspunten.

Vriend van mij heeft een S2000 AP1, maar daar zit de laatste tijd een hele vreemde tik in tijdens het rijden.

Een aantal puntjes die we zijn tegengekomen:

- De tik komt vanuit het motorruim.
- De oliedop is er al 2 keer spontaan vanaf gesprongen. (En ja die zat goed vast gedraaid)
- Heeft gister (11-6) een grote onderhoudsbeurt bij Honda gekregen en de tik zit er nog steeds.

Het kan in principe van alles zijn, maar wie weet klinkt dit bekend bij iemand of heeft een handige tip.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Dit is wel een erg vage omschrijving...

Probeer de S2000 club.

Dat de olie dop eraf schiet lijkt me echt niet goed...
skat
Posts: 22
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:26 am

Post by skat »

Jo& wrote:Dit is wel een erg vage omschrijving...

Probeer de S2000 club.

Dat de olie dop eraf schiet lijkt me echt niet goed...


Inderdaad een enorm vage omschrijving, maar verder komen wij ook niet. Het is echt een hele vage en moeilijk te plaatsen tik.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

zit er misschien heel veel druk in hetmotorblok? hij rijd wel nomal?
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

idd, carterdruk, probeer het eens bij EDG techniek (eimert de groot) die bouwt veel f20c motoren voor de cross etc, die kan je vast wel helpen
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

zit de carterontluchtings slang niet verstopt ?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
skat
Posts: 22
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:26 am

Post by skat »

Vandaag probleem opgelost. S2000 terug gebracht naar de Honda dealer. Eigenaar van de Honda dealer meegenomen voor een testrit en hij heeft hem persoonlijk op de brug gezet en is een kijkje gaan nemen.

Niet snel daarna volgde er nog 3 monteurs, dus met z'n 4-en onder een S2K! En ja hoor na 30 minuten kwam de tik naar boven.....

Het was de verloren oliedop, die achter het motorblok vast zat.

Weer een lekker idioot verhaal...desalniettemin zijn er nog vraagtekens bij het afspringen van de oliedop, dat duidt al snel op een te hoge carterdruk.

Even daar op blijven letten nu....
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Door een te hoge carterdruk springt die dop er niet af hoor. Dan liggen de keerringen er al lang al uit.
skat
Posts: 22
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:26 am

Post by skat »

Probleem opgelost, dus deze topic mag weer gesloten worden. Dank u!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Wat was het probleem / de oplossing dan?

Of is de oliedop nog niet opgelost?
skat
Posts: 22
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:26 am

Post by skat »

Jo& wrote:Wat was het probleem / de oplossing dan?

Of is de oliedop nog niet opgelost?


Probleem van de oliedop is niet meer voorgekomen, nadat er een nieuwe dop op is geplaatst. Tot op heden dus geen problemen. Mocht deze er weer afspringen dan zal ik het direct laten weten.
Locked